![]() |
Syrische vluchtelingen in Uruguay willen opnieuw vluchten naar een 'goedkoper' land
Om en bij de 40 Syrische vluchtelingen zijn samengekomen met pak en zak om terug te keren naar 'Syrië'. Hun woningbijstand zou spoedig verminderen, dat duurt slechts een jaartje en ze verdienen er niet voldoende... Ook zou het land helemaal niet veilig zijn, zoals hun beloofd werd. De meesten spreken dan ook na een jaar nog steeds geen Spaans en Engels zou ook niet lukken.
Nu denken deze mensen 'via Turkije terug naar Syrie te reizen' en ze eisen gezamelijk dat de overheid van Uruguay hun ticket betaalt. Uiteraard lijkt de bedoeling wel duidelijk... op naar het beloofde land, het nieuwe Eurabië waar ook het klimaat heel wat beter is dan in Uruguay. :-P ![]() Lees het artikel + Video: Men had ons een goedkoop land beloofd. http://www.elpais.com.uy/informacion...is-barato.html En horas de la mañana de ayer las cinco familias llegaron con las maletas a cuestas, decididas a quedarse en la Plaza Independencia hasta que los saquen del pa�*s. Eran más de 40. Hablan muy poco de español. Son muy pocos los que saben inglés. Quienes mejor se comunican son los niños, que aprenden castellano en la escuela. S�* lograron adaptarse a otras costumbres. Cerca del mediod�*a, mientras los hombres y jefes de cada familia fueron recibidos en la Torre Ejecutiva por el prosecretario de la Presidencia Juan Andrés Roballo, madres e hijos almorzaron choripanes. ![]() Syrische vluchtelingen willen opnieuw vluchten, naar een 'goedkoper' land. Kunnen wij hun dat ticketje niet betalen zodat deze mensen snel kunnen ontsnappen van hun gruwelijk lot in Uruguay zonder door Turkije of Libanon te moeten reizen. |
Oja. In die condities kan men helemaal niet leven met 10 kinderen vertelt een bezorgde vader, het land moet dus goedkoper.
Engelstalig artikeltje terzake: http://uk.businessinsider.com/r-syri...15-9?r=US&IR=T MONTEVIDEO (Reuters) - Five families of Syrian refugees granted asylum in Uruguay last year protested outside the president's offices on Monday, demanding they be allowed to leave the South American country in search of better jobs, even back in the Middle East. |
Citaat:
|
Citaat:
In Uruguay, a secular country with a tiny Muslim population of about 300, the refugees receive housing, health care, education and financial support from the government. Even so, they have struggled to settle in and relations with locals have been strained.In Eurabië zijn deze 'integratieproblemen' zo van de baan. Nu, in een sloepje zullen ze de overtocht niet maken. |
M.a.w; Ze zijn daar nog met te weinigen om groot bakkes te hebben en hun eisen ingewilligd te zien?
Daar is 'n mouw aan te passen, Europa zit er vol van, allen daarheen. Complimentenmakers. |
T'is eigenlijk niet te geloven! Wilt u dat verder opvolgen Zonbron? Misschien is het gewoon weer rechtse stemmingmakerij, wat me anders wel zou verbazen met een krant als Elpais.
|
Citaat:
![]() De slachtoffers van Uruguay eisen een ticket, nice riddance Mujica... Dit zijn vluchtelingen die reeds sinds 24 juni 2014 opgenomen werden door Uruguay. Nu na een jaar hun uitkering dratisch zal verminderen willen ze ondanks behoud van woning toch vertrekken naar veiligere en goedkopere oorden, liefst Turkije of Libanon. Samengeschoold op een plein wachten ze op hun ticket. Gegarandeerd volgt daarop de doorreis naar Duitsland en vrienden. Mij lijkt het crimineel hoe plotseling iedereen weet hoe Europa binnen te geraken, daar zit meer achter. Dit is een goedgeorganiseerde campagne vanuit de donkere gangen van EU-gebouwen en de VN. Wat de president van Uruguay betreft mogen ze gerust vertrekken zolang iemand anders ze opvangen wilt... Terzijde: Ik zet onmiddelijk de plannen van het Vaticaan in de kijker, tijdens de komende VN-vergadering (25 - 27 september) zou de paus agenda 2030 voorstellen, welke in feite een verderzetting van agenda 21 is. Een zware humanitaire crisis plus een onverwachte economische instorting kunnen dan eindelijk het nieuwe tijdperk inluiden. Hier kan U er wat over lezen, van een vrij betrouwbare bron. :-D Klinkt mooi allemaal, ware het niet dat dubbelplustalk en Orwelliaanse dubbelspraak het lexicon van onze leiders beheerst. http://en.radiovaticana.va/news/2015...opment/1169218 http://www.un.org/sustainabledevelopment/summit/ |
Een flashbackje:
![]() Waarschijnlijk de enige president welke persoonlijk een hondertal Syrische kinderen bij hem thuis onderdak gaf. |
Het goedkoper land blijkt ergens in Europa te zijn...
http://www.clarin.com/mundo/refugiad...427257518.html Clarin.com Mundo 08/09/15 Los refugiados sirios en Uruguay se quieren ir Ola migratoria en América latina.Son cinco familias. Fueron acogidas hace casi un año bajo una propuesta del ex presidente Mujica. Pero ahora dicen que no tienen futuro. Y buscan irse a Europa. |
Terzijde:
Waarom de vluchtelingen niet in WTC willen slapen http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...n-slapen.dhtml |
Wat een domme mensen toch. Nu zitten ze in een veilig land, heeft die man een job, krijgen waarschijnlijk alle kansen om te integreren en is het nog niet goed. T'is vooral heel jammer voor de vele(!!!) kinderen van die familie. Zij zouden snel de taal leren, integreren en geld kunnen verdienen. De kans is groot dat ze ook op een bootje de Grieks-Turkse grens gaan oversteken, hier zijn de ouders dan wel verantwoordelijk als er iets misgaat.
Ook terzijde: dit lijkt me nochtans een dankbaar onderwerp voor de moslim/islam bashers op dit forum, ik had hier al 100-den replies verwacht. Die hebben deze topic blijkbaar nog niet gevonden, wat er in de rest van de wereld gebeurt interesseert hen ook niet. :lol: Nu nog wachten op de vlaamsche media om hierover te berichten(t'zijn germanisten, kunnen geen spaans!!!) |
Voor wat het waard is, ik zou best met die Syrische families in Uruguay willen ruilen.
Krijgen zij mijn plek in NL, ga ik met mijn gezin naar Uruguay dat tezamen met Paraguay misschien wel het paradijs op aarde is. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Vlaamsche media, zoals de soorgelijke EU-media, berichten daar niet over. Het gaat maar over 50 en men zou de indruk kunnen wekken dat nu moslims vanover gans de wereld naar de hangmat-EU willen. Dat zou wel eens slecht kunnen vallen bij jan met de pet die gelaten toekijkt. Trouwens, het zou geen PC nieuws zijn. Want die mensen hebben daar voldoende kansen. Dit zijn in feite niet langer oorlogsvluchtelingen. |
Citaat:
http://www.mrree.gub.uy/frontend/pag...ruguaya;1;PAG; Nog een tip, breng Uw halalvoedsel mee. :-P ... Halal meat in Uruguay |
Zon, mail dit even door naar de VRT voor hun benefiet morgen!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sorry voor bovenstaande.
Mijn iPad had even ruzie met deze site. :-( Ben niet van de halal maar van de eet smakelijk. Alleen al de smaak van gebakken ei met bacon zorgt ervoor dat ik geen moslim wordt maar God dankbaar ben. Laat staan een varkenshaas die je tussen de gebakken champignons heb terug te vinden. Nee, het gaat me om Uruguay zelf. Het Zwitserland van Amerika. Het land is prachtig, de mensen gastvrij en het eten en drinken fantastisch. Mocht men ooit willen emigreren, dan zou Uruguay een zeer goede plek zijn. Wat ik wel begrijp is dan het een heel eind van Syrië is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be