![]() |
Een nieuw en schitterend idee van die vrolijke kornuiten van Agalev, een gemeenschappelijke auto.
Nu weet ik wel dat ze bij agalev een beetje achterstaan maar lieverdjes van de groenen, dit systeem bestaat al lang het noemt nl.: TAXI. Dit idee is niet slecht maar het moet wat worden vernieuwd, en hiervoor moet er met de taxibedrijven worden samengewerkt en niet met De Lijn, want die hebben nog geen ervaring op dit vlak. |
het systeem zou als volgt gaan, een organisatie koopt de auto's aan en je zou deze kunnen huren tegen een bepaalt bedrag per uur of km.
praktisch alleen maar haalbaar voor mensen die hun auto zo goed als niet gebruiken, maar mensen die hun auto dagelijks nodig hebben hebben hier niets aan. echt geen betere initiatieven agalevertjes? |
Ze proberen tenminste, kun je van veel van die parlementaire nozems niet zeggen.
Als ze al opdagen dan is het met de Knack of met enkele kranten onder de arm, de grootste geldrovers spelen spelletjes op hun laptop |
tja, ze proberen, maar hoe? enerzijds een belachelijk voorstel doen om een auto te lenen, anderzijds heeft hun groene schepen in anwerpen toestemming gegeven tot wijziging gewestplan om in wilrijk een bos te ruilen voor industrieterrein agfa gevaert! Waar zijn ze mee bezig???
|
De groenen hun regeringsdeelname loopt op hun laatste benen. Om er nog iets van over te houden aanvaarden ze nu massaal steekpenningen om de partijkas te financiëren. Zo kunnen ze de volgende campagne nog grootser uitpakken op hun gerecycleerd papier! Wat dat kost geld!
|
Lol @ pieter jan
Waarom zou nu iemand nen auto huren? Da doen ze nu toch ook ni, als onzen auto in de garage is doen wij da zelfs ni, want da kost geld... |
Beste pieterjan: Hoezo steekpenningen? Waar hebt ge het over? Maak uw aantijgingen concreet a.u.b. of laat dit soort opmerkingen. Of was het niet je bedoeling om ernstig genomen te worden?
|
Citaat:
Zoek eerst naar oplossingen en daarnaa kunt ge zaken afschaffen Thomas |
Het systeem is in het buitenland reeds getest en goed bevonden. Bovendien dwingt het niemand tot iets. Ik zie niet in waarom je hier zou op kunnen zagen?
|
Citaat:
Verklaar dan eens hoe Agfa Gevaert kan uitbreiden? Door eens vriendelijk te vragen? |
ssssttt pieterjan, dat moogt ge niet luidop zeggen, dat moest binnenshuis blijven hé :lol: :lol:
|
Blijkbaar, en als je dan zo iets uit dan vragen ze je bewijzen. Alsof een kleine burger man daar ooit maar 1 bewijs van onder ogen gaat krijgen. Wij zijn er om te slikken en niet om de regels te controleren.
Denken? U moet niet denken, de staat denkt voor u! |
Citaat:
Thomas |
Citaat:
|
Citaat:
Maar hoe meer ik erbij nadenk: We zijn inderdaad een communistische staat :D :) :o ;-). Thomas p.s. Bedankt voor de info S |
Over welke uitbreiding heb je het? En door wie is die dan toegestaan? Door een groene minister? Door een groen bestuur? En van waar het idee dat steekpenningen zijn betaald om die uitbreiding te bekomen?
Het is niet mijn bedoeling de groenen bij voorbaat te verdedigen. Groene politici zijn voor evenmin heilig als andere politici. Ik vroeg je alleen om duidelijk te zijn. Waarover heb je het precies? |
Leve het auto-delen! Tja, het is bewezen, dat mensen die in zo'n project zitten, minder de auto gebruiken, maar daarom niet minder het huis uitkomen. Je vindt wel alternatieven, hoor, als je niet altijd die blikkendoos tot je beschikking hebt. Immers, waarom zou je te voet naar de bakker gaan, een straat verderop, als je in je auto kan stappen? :roll:
Het is even wennen, maar het gaat goed, en een hele wereld gaat voor je open. Doen! :wink: |
Goede poging tot grap, maar je snapt er blijkbaar niet veel van. Bij autodelen gaat het erom dat een bedrijf een aantal auto's op vaste plaatsen in de stad parkeert, die dan door de leden die aangesloten zijn op het autodelen met een elektronische kaart deze auto kunnen ontlenen. Na gebruik parkeer je de auto terug op de plaats waar je hem vond of op een andere parkeerplaats die gebruikt wordt door de autodelers. Het grote voordeel is dat je zo een aantal vaste kosten deelt waardoor die goedkoper worden. Je betaalt dus vooral voor het gebruik van de auto. Ook het milieu is winnaar, want je zal je wel eerst afvragen of je een auto nodig hebt. Nu staat die in vele gevallen gewoon voor de deur en wordt die gebruikt voor alle verplaatsingen, ook de korte. In Freiburg, Duitsland koos men jaren geleden drastisch voor een andere mobiliteit, met als gevolg dat 20.000 gezinnen van die stad hun eigen auto opgaven. Het is dus geen grap maar tergend haalbare werkelijkheid.
|
Citaat:
Omdat die reservatie een hinderpaal is, of de onzekerheid dat er wel voldoende auto's zullen zijn, zoeken mensen sneller naar alternatieven, wat idd het auto-gebruik doet afnemen. Dus opnieuw, leve het auto-delen! |
Auto delen?? dat is niks voor de Belg! Veel te egocentrisch!
Maandag gezien met de staking van de MIVB. Ze vraten bijna mekaar nog liever op dan een taxi te delen! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be