Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   advocaten -> omhooggevallenen die neerkijken op armen ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=223018)

bembem 10 september 2015 21:15

advocaten -> omhooggevallenen die neerkijken op armen ...

Dit moet toch van m'n hart:

Mijn advocate en advocaat van de schuldbemiddleling reageren zelfs niet eens op m'n e-mail die ik hen begin deze maand reeds verzond. Dit om info te verkrijgen over het verdere verloop van de procedure. Immers heb ik nu een ander statuut, waardoor een eventuele versnelling/afhandeling mogelijk zou zijn. Zelfs te lam om me van antwoord te dienen. Of te arrogant?? (Want tja, 't is maar een clientje via de dienst van het Ocmw) Afin, ik wacht dus nog steeds .....

Lichtpuntje: de Griffie antwoordde wel prompt op m'n schrijven, evenals the judge. Toch één die z'n werk naar behoren doet.

Only in Belgium (?!)

Libro 10 september 2015 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7816327)
Dit moet toch van m'n hart:

Mijn advocate en advocaat van de schuldbemiddleling reageren zelfs niet eens op m'n e-mail die ik hen begin deze maand reeds verzond. Dit om info te verkrijgen over het verdere verloop van de procedure. Immers heb ik nu een ander statuut, waardoor een eventuele versnelling/afhandeling mogelijk zou zijn. Zelfs te lam om me van antwoord te dienen. Of te arrogant?? (Want tja, 't is maar een clientje via de dienst van het Ocmw) Afin, ik wacht dus nog steeds .....

Lichtpuntje: de Griffie antwoordde wel prompt op m'n schrijven, evenals the judge. Toch één die z'n werk naar behoren doet.

Only in Belgium (?!)

Als je geen ereloonstaten hebt openstaan: een andere nemen (evt. via Bureau's voor rechtsbijstand). Desnoods stafhouder aanschrijven.

Wapper 10 september 2015 21:20

bembem 10 september 2015 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7816331)
Als je geen ereloonstaten hebt openstaan: een andere nemen (evt. via Bureau's voor rechtsbijstand). Desnoods stafhouder aanschrijven.

Niet nodig, de Griffie weet het nu, da's het voornaamste ...

Eduard Khil 10 september 2015 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7816338)

:rofl:

dit wordt een prachtig topic :lol:

Eduard Khil 10 september 2015 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7816327)

Mijn advocate en advocaat van de schuldbemiddleling

Karel Martel B 10 september 2015 21:25

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7816338)
Spanish-Inquisition-GIF.gif

bembem 10 september 2015 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7816344)

Nope, een geschil met een instantie (om discretie redenen zeg ik niet dewelke), kortom wat men noemt un accident de la vie ....

Eduard Khil 10 september 2015 21:27

Eduard Khil 10 september 2015 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7816354)
Nope, een geschil met een instantie (om discretie redenen zeg ik niet dewelke), kortom wat men noemt un accident de la vie ....

schuldbemiddeling is er omdat u schulden heeft die u niet betaalt. Punt aan de lijn :lol:

Karel Martel B 10 september 2015 21:29

1 Bijlage(n)
...

ViveLaBelgique 10 september 2015 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7816331)

Als je een curator hebt toegewezen gekregen bij een persoonlijk faillissement is het niet zo simpel om deze te wraken. De curators zijn steeds advocaten.

Uit ervaring kan ik zeggen dat de meeste advocaten op zijn zachts gezegd hun voeten vegen als ze curator spelen in een faillissement waar niets te rapen valt. Brieven, faxen en aangetekende brieven worden genegeerd. Telefonisch is de advocaat in kwestie niet te bereiken of houdt zich nooit aan termijnen om te antwoorden. Ik heb zelfs weet van een advocate die pas reageerde na klacht bij de betrokken rechtbank en die dan in haar email manifest foute data neerschreef en zo haar aanslepende nalatigheid ontkende.

bembem 10 september 2015 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7816360)
schuldbemiddeling is er omdat u schulden heeft die u niet betaalt. Punt aan de lijn :lol:

Wel ik ontken niet dat er ook energieschulden bijzitten maar het gros is niet iets waar ik "schuldig" aan ben oftewel zoals ze zegegn 'ter kwade trouw' .. Dus hou die moraliserende praat maar voor een wanbetaler die zomaar kredieten langs links en rechst aangaat want ik ga wel verstandig met geld om by the way.

Eduard Khil 10 september 2015 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7816379)
. Dus hou die moraliserende praat maar voor een wanbetaler die zomaar kredieten langs links en rechst aangaat want ik ga wel verstandig met geld om by the way.

je hebt geld uitgegeven dat je niet had en niet kon terug betalen. En zoiets doet men natuurlijk ter goeder trouw. En dat geeft ook blijk van idd verstandig met geld kunnen omgaan :rofl:

ViveLaBelgique 10 september 2015 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7816344)

Dergelijke persoonlijke aanvallen brengen verzieken dit forum. Ook bij schuldeisers is de nalatigheid van advocaten die aangesteld worden als curator een frustrerende aangelegenheid.

Als je ter zake geen ervaring of kennis heb gelieve na te laten om de topics te verzieken met jouw kleinmenselijke reacties.

Wie ben jij om mensen die persoonlijk failliet zijn aan te vallen ?

Eduard Khil 10 september 2015 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7816386)

Wie ik ben? Een van de financiers die de put gaan dempen, dat ben ik. En aanvallen? Wie ballen gooit moet niet komen huilen dat ze terugkaatsen hé. Bembem is op dat vlak nogal hardleers: alles en iedereen moet eraan geloven, maar als de boemerang terugkomt, o wee :lol:

Karel Martel B 10 september 2015 21:55

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7816386)

Eduard Khil 10 september 2015 21:59

Libro 10 september 2015 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7816360)

Hoe het komt dat je een schuld niet terugbetaald krijgt, kan je geen lor schelen. Typisch ....

Libro 10 september 2015 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7816377)
Als je een curator hebt toegewezen gekregen bij een persoonlijk faillissement is het niet zo simpel om deze te wraken. De curators zijn steeds advocaten.

Uit ervaring kan ik zeggen dat de meeste advocaten op zijn zachts gezegd hun voeten vegen als ze curator spelen in een faillissement waar niets te rapen valt. Brieven, faxen en aangetekende brieven worden genegeerd. Telefonisch is de advocaat in kwestie niet te bereiken of houdt zich nooit aan termijnen om te antwoorden. Ik heb zelfs weet van een advocate die pas reageerde na klacht bij de betrokken rechtbank en die dan in haar email manifest foute data neerschreef en zo haar aanslepende nalatigheid ontkende.

Ik had het meer specifiek over haar eigen advocaat, niet over de schuldbemiddelaar. Sorry dat ik daar niet duidelijker in was.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be