![]() |
Wat als Damascus valt?
Berichten over schermutselingen in de buitenwijken van Damascus en meer Russische activiteit in de regio. Ik ken de situatie niet ter plekke, maar ik vrees dat Damascus zal vallen en dat Assad naar zijn thuisbasis (Latakia) moet vluchten. De val van Damascus zal heel wat vervelende gevolgen hebben voor het westen. Ik noem er enkele op:
- Een zoveelste opsteken voor IS, hun rekruteerders wereldwijd gaan overuren draaien, ze hebben een nieuwe hoofdstad waar we ze niet meer zo eenvoudig uitkrijgen.(zie Raqqa en Mosul) - De weg naar Libanon ligt open: nieuwe burgeroorlog. Daar zitten nu 1.1miljoen geregistreerde Syrie vluchtelingen. Allemaal op een bootje naar Cyprus? - De weg naar Jordanië ligt open: who gives a shit :-D 1 lichtpuntje in dit tranendal: Indien Assad zou vallen, dan is IS niet meer nodig waarna men zou kunnen beslissen om ze te liquideren. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
1. Damascus valt niet tot het westen opnieuw dat steentje bijdraagt zoals ze reeds gedaan hebben gedurende deze jaren
2. Als Damascus valt dan komt Jordanie in de problemen, na enkele maanden volgt Europa. Niet te vergeten minstens een miljoen vluchtelingen her en der verspreid in het binnenland en op de grenzen Amerika heeft gisteren beloofd dat ze eventueel 10.000 vluchtelingen willen ontvangen :lol: |
![]() |
Citaat:
|
Dan vluchten de gematigden moslims van Syrië ook naar hier, en zullen zij hier in de clinch komen met ex IS en FSA strijders die zijn gaan lopen van de Russische overmacht.
Either way, we're fucked! Daarom: GEEN OORLOG!!!!! ALLE Troepen thuislaten! Ook onze jets, laat dat maar over aan Rusland en China. Het Westen is fout gebleken en dient haar fouten te erkennen en opzij te gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
En nu is Assad de dictator in het Westen, maar bekijk zijn voorstanders eens en wat op de vlucht slaat....
Madness. Ze misbruiken deze kwestie zodat wij allen zouden smeken voor oorlog.... did we not learn from the past? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Daarom dus in zee te gaan met iemand als Assad eerder dan een fanatieke radicale groep wapens uit te delen.
Er is geen verschil tussen een FSA en IS strijder. Helemaal GEEN verschil. Wake up! |
Citaat:
|
En wij reguleren ex strijders..... Laten Yezidi's stikken en gaan zeer eenzijdig met solidariteit om.
De media flashed een beeld, het volk is in awe en ze schieten in gang. Oh come on! De hypocritie voorbij. Ik wil helemaal niet dat EU verder collaboreert met de VS maar in de eerste plaats aan Europa denkt. Opvang in Turkije regelen, aan de grenzen een deftige bufferzone voorzien. Oorlog is niet aan Europa besteed, wij waren ooit een natie van vrede; zie nu! |
Citaat:
|
Then adopt more Christians then muslims?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be