Stormram |
11 september 2015 23:41 |
Deze week heb ik me een nieuwe bril aangeschaft, want het was écht nodig. Op de autostrade kon ik de grootste letters op de borden niet meer lezen, go figure.
Eigenlijk had ik m'n ogen laten checken ergens in december bij de arts, maar ik ben het kopen van een bril blijven uitstellen. Eerst en vooral is zo'n ding enorm ontsierend en je wordt daarmee een pak minder au sérieux genomen door zowel het eigen als het andere geslacht.
Toen ik de wereld voor het eerst terug normaal zag na jaren aankloten en pieren, kwam dat aan als een mokerslag. Echt overal is het precies stinkend vuil en slordig wanneer ik buitenkom. In de spiegel durf ik al helemaal niet meer met dat ding aan te kijken, want ik vrees voor een totale inzinking.
Heb ook deze week pasfotootjes laten maken en ik moet zeggen dat die wel mooi gelukt waren, verrassend goed eigenlijk ... maar blijkbaar toch niet zo representatief zullen zijn voor hetgeen ik nu zo ontwaar.
Mensen zegden dan altijd dat er helemaal niets aan me mankeert, dat ik me aanstel, misplaatst bescheiden ben of dat ik gewoon nul komma nul zelfvertrouwen heb. Het zijn dan ofwel stuk voor stuk grove leugenaars die echt geen bal met me inzitten en zelfs de moeite niet doen om me de waarheid te vertellen, ofwel moeten ze zichzelf eens dringend een brilletje gaan aanschaffen.
|