Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Peumans (N-VA): Onze partijtop moet leren zwijgen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=223187)

Guinevere 14 september 2015 13:00

Peumans (N-VA): Onze partijtop moet leren zwijgen

Zelfs Peumans vindt "de top" erover gaan.

Ook een politieke afrekening? :lol:
Citaat:

http://newsmonkey.be/article/54440

Jan Peumans (N-VA) haalt opvallend uit naar De Wever en Francken: "Onze partijtop moeten leren zwijgen"

Dat hij daarbij z'n eigen voorzitter Bart De Wever een soort spreekverbod wil opleggen, lijkt Peumans niet te deren: "Zwijg! Dat lijkt mij veel beter. Denk allemaal maar eens twee keer na voor je iets zegt."

de vuile muilekoek 14 september 2015 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7821149)

Dan vraag ik mij af waarom dan nog een partij top nodig ? Peumans dement aan het worden zou kunnen op zijn leeftijd8O

vlaams realist 14 september 2015 16:16

Citaat:

Terwijl een meerderheid van de bevolking wil dat de waarheid gezegd wordt .
Raar , is er dan geen democratie meer ?
Gewoon omdat een kleine minderheid lange tenen heeft . Bhooo :-(

Xenophon 14 september 2015 18:28

Peumans heeft gelijk, de N-VA heeft gekozen voor de Belgische leiband.

Dus, stoppen met blaffen.

Pandareus 14 september 2015 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7821584)
Peumans heeft gelijk, de N-VA heeft gekozen voor de Belgische leiband.

Dus, stoppen met blaffen.

auw... de forumwoordvoerder van N-bA zal dit niet graag lezen...

Klojo eerste klas 14 september 2015 19:06

"Zwijg! Dat lijkt mij veel beter. Denk allemaal maar eens twee keer na voor je iets zegt."
Waarom moet je eerst twee keer nadenken voor je iets zegt als je toch enkel maar moet zwijgen ? :twisted:

Mindset 14 september 2015 19:09

is die nu nog niet vetrokken naar het kalifaat...

Xenophon 14 september 2015 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7821639)

Tja, het is op het ledencongres zo beslist, onder luid en triomfantelijk gejuich als ik het me goed herinner.

Spitting Image 14 september 2015 19:30

Citaat:

Vierde draad in vier verschillende subforums over eenzelfde uitspraak van de Peu. Populaire gast, de Peu.
Maar, mods, in welk subforum staat deze draad nu eigenlijk juist thuis?

Spitting Image 14 september 2015 19:34

Citaat:

Jep, bij de SP.a worden dissidenten onmiddellijk afgevoerd. Daar durft niemand zijn bek tegen die de touwtjes in handen hebben, open doen. Stalinistisch gedrild zijn ze daar.

Spitting Image 14 september 2015 19:54

Citaat:

Wat een pathetisch gevrij... Toch met de ogen dicht, hoop ik? :roll:

Bob 14 september 2015 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7821402)
Terwijl een meerderheid van de bevolking wil dat de waarheid gezegd wordt .
Raar , is er dan geen democratie meer ?
Gewoon omdat een kleine minderheid lange tenen heeft . Bhooo :-(

Och, Peumans is nu eenmaal ne linkse nva'er, en vertegenwoordigt in dien optiek zo'n 5% van de nvastemmers. En laat heel de problematiek over vluchtelingen nu een thema zijn met nogal grote links-rechts tegenstellingen.

Jan van den Berghe 14 september 2015 23:04

Citaat:

Als Peumans het meent, waarom zwijgt hij dan zelf niet? Peumans, doe wat u zegt!

Libro 15 september 2015 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7821991)
Als Peumans het meent, waarom zwijgt hij dan zelf niet? Peumans, doe wat u zegt!

"We zijn een rijke regio, het is hier goed. Men zou het beter vanuit die positievere optiek belichten."

Daar heeft Peumans zelf een enorme kans laten liggen om te zwijgen.

Pandareus 15 september 2015 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7821660)
Tja, het is op het ledencongres zo beslist, onder luid en triomfantelijk gejuich als ik het me goed herinner.

Zou SI daar ook dolgelukkig hebben staan cheeren en 'JA' stemmen toen Bart ze de leiband voorstelde ?

Xenophon 15 september 2015 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7822210)
Zou SI daar ook dolgelukkig hebben staan cheeren en 'JA' stemmen toen Bart ze de leiband voorstelde ?

Ik meen dat het een mix van overwinnings-euforie en totale verdwazing was dat de sfeer daar bepaald heeft.
Ik meen dat de meesten niet eens gemerkt hebben dat ze de leiband rond de hals kregen.

BDW heeft dat slim geregeld, uiteraard nefast voor Vlaanderen en haar toekomst, maar vanuit zijn machtswellust-positie gezien, perfect.

Anna List 15 september 2015 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7822478)
Ik meen dat het een mix van overwinnings-euforie en totale verdwazing was dat de sfeer daar bepaald heeft.
Ik meen dat de meesten niet eens gemerkt hebben dat ze de leiband rond de hals kregen.

BDW heeft dat slim geregeld, uiteraard nefast voor Vlaanderen en haar toekomst, maar vanuit zijn machtswellust-positie gezien, perfect.

vergeet toch ook niet dat Jambon Belgisch minister is en op een burgemeestersjerp kan terugvallen

en Peter De Roover is toch ook Belgisch parlementslid, zo Belgisch dat hij zich in de commissie pensioenen nooit uitlaat over het heel communautaire aspect van loopbaanlengte en/of communautaire verschillen in tewerkstellingsgraad van 'oudere werknemers' ...

het is niet dat ze die leiband niet gemerkt hebben, Xeno, zij houden van de leiband en vinden het comfortabeler dan 't huilen in het bos.

Stormram 15 september 2015 12:59

Bahahah ... Eyskens gaat nog gelijk krijgen!

Nu zo verwonderlijk is dat allemaal niet: steek 12 opportunistische narcisten bij elkaar en je hebt het equivalent een roedel wolven die hele dagen niks anders doen dan de hiërarchie te bepalen over wie zich het eerst mag bedienen van het karkas ... en dat karkas, dat zijn wij.

Xenophon 15 september 2015 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7822483)
vergeet toch ook niet dat Jambon Belgisch minister is en op een burgemeestersjerp kan terugvallen

en Peter De Roover is toch ook Belgisch parlementslid, zo Belgisch dat hij zich in de commissie pensioenen nooit uitlaat over het heel communautaire aspect van loopbaanlengte en/of communautaire verschillen in tewerkstellingsgraad van 'oudere werknemers' ...

het is niet dat ze die leiband niet gemerkt hebben, Xeno, zij houden van de leiband en vinden het comfortabeler dan 't huilen in het bos.

Ja, de hoge heren alleszins, maar ik had het eerder over de leden die daar zijn komen stemmen.

Hoe BDW die zo ver gekregen heeft dat ze 'leve Belgie' juichten in plaats van 'leve de Vlaamse republiek.'

Anna List 15 september 2015 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7822513)
Ja, de hoge heren alleszins, maar ik had het eerder over de leden die daar zijn komen stemmen.

Hoe BDW die zo ver gekregen heeft dat ze 'leve Belgie' juichten in plaats van 'leve de Vlaamse republiek.'

blijkbaar allemaal parvenus die hun geschiedenis noch hun klassiekers kennen ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be