Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   NMBS bespaart! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=223256)

omaplop 16 september 2015 12:38

NMBS bespaart!

Ik hoorde zonet op de RTBF dat de NMBS de vermindering voor kroostrijke gezinnen wil afschaffen in het teken van de besparingen.

Nog een reden om te protesteren : asielzoekers mogen gratis rijden en de eigen mensen moeten volle pot betalen.

Het begint steeds erger te worden: mensen die op onze kosten komen leven krijgen MEER dan mensen die hun hele leven hebben bijgedragen!!.
Dat is toch niet meer normaal, onze eigen mensen, die soms in precaire omstandigheden leven, moeten WEL betalen.

Wanneer wordt hiertegen discriminatie ingeroepen??

DewareJakob 16 september 2015 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 7823808)
Ik hoorde zonet op de RTBF dat de NMBS de vermindering voor kroostrijke gezinnen wil afschaffen in het teken van de besparingen.

Nog een reden om te protesteren : asielzoekers mogen gratis rijden en de eigen mensen moeten volle pot betalen.

Het begint steeds erger te worden: mensen die op onze kosten komen leven krijgen MEER dan mensen die hun hele leven hebben bijgedragen!!.
Dat is toch niet meer normaal, onze eigen mensen, die soms in precaire omstandigheden leven, moeten WEL betalen.

Leden van een kroostrijk gezin slaan de treinbegeleider niet in mekaar omdat ze niet willen betalen. Misschien is dat de reden.

Xenophon 16 september 2015 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7823814)
Leden van een kroostrijk gezin slaan de treinbegeleider niet in mekaar omdat ze niet willen betalen. Misschien is dat de reden.

Ik heb al een paar maal gemerkt dat je me net voor bent om te antwoorden.

Anna List 16 september 2015 12:58

wat met de kroostrijke asielzoekersgezinnen ?

pajoske 16 september 2015 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 7823808)

Volgens info delijn korting en niet gratis.
Citaat:

Kortingen

Je krijgt korting als je tot een van de volgende groepen behoort:

Je krijgt een leefloon of inkomensgarantie/gewaarborgd inkomen voor bejaarden

Je hebt recht op de verhoogde tegemoetkoming.

Je bent een asielzoeker.

Je staat onder toezicht van Bijzondere Jeugdzorg.
Bij nmbs: ]quote]Het systeem van de nultickets werd in 2002 door de NMBS ingevoerd als reactie op de sterk toegenomen agressie van zwartrijders tegenover het treinpersoneel. De NMBS besliste toen om asielzoekers een gratis vervoerbewijs te verschaffen op voorwaarde dat ze een uitwijzingsbevel kunnen voorleggen dat niet ouder is dan twee maanden. In dat geval krijgen ze van de treinbegeleider een gratis ticket dat geldig is tot het laatste station aan de grens.[/quote]

Ik zie niet dat er veel asielzoekers gratis mogen rijden.

Scorpio 16 september 2015 13:36

Ik las de titel hier en dacht: "hoe lang zou het duren voor iemand er in slaagt om zelfs een discussie met zo'n titel om te vormen zodat ze voldoet aan de ongeschreven regel dat alles hier altijd over asielzoekers / buitenlanders / moslims moet gaan?"

Twee zinnen dus. Dat moet een nieuw record zijn!

Sukkelaar 16 september 2015 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 7823928)
Ik las de titel hier en dacht: "hoe lang zou het duren voor iemand er in slaagt om zelfs een discussie met zo'n titel om te vormen zodat ze voldoet aan de ongeschreven regel dat alles hier altijd over asielzoekers / buitenlanders / moslims moet gaan?"

Dat noemt men democratie : iedereen heeft het recht om zijn opinie te uiten.

omaplop 16 september 2015 15:21

Pajoske ik weet heel zeker dat in Kapellen , waar een asielcentrum is , die mensen gratis reizen.

Knights Templar 16 september 2015 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 7824137)
Pajoske ik weet heel zeker dat in Kapellen , waar een asielcentrum is , die mensen gratis reizen.

Ja Pajoske, ik weet het van een treinbegeleider. Ze krijgen GRATIS treintickets en GRATIS taxibons (weet ik van een taxichauffeur uit Hasselt) om zich te verplaatsten van en naar het open asielcentrum te Hechtel terwijl er op 200 meter een bus stopt. Allemaal van het Rode Kruis. We moesten ze maar eens kwijt spelen.

Bobke 16 september 2015 17:16

Citaat:

En wat denkt, klopt iets niet ?

Another Jack 16 september 2015 17:20

Daar droom ik nu al zo lang van, van gratis treintickets...
En die mensen krijgen dat zo maar...
:-(

Bobke 16 september 2015 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7824249)

Ze gebruiken da n ook slaande argumenten.

Another Jack 16 september 2015 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7824261)
Ze gebruiken da n ook slaande argumenten.

Dat begrijp ik.
Ik zou ook slaan en schoppen om zo eens gratis op de trein te mogen zitten...

DewareJakob 16 september 2015 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7823821)
Ik heb al een paar maal gemerkt dat je me net voor bent om te antwoorden.

sorry. ;-)

Bobke 16 september 2015 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7824311)
Dat begrijp ik.
Ik zou ook slaan en schoppen om zo eens gratis op de trein te mogen zitten...

En dan ook janken als iemand weerstampt.

Xenophon 16 september 2015 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7824486)
sorry. ;-)

:D

Another Jack 16 september 2015 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7824491)
En dan ook janken als iemand weerstampt.

Ook.
Maar ik jank vooral om het feit dat ik geen gratis treintickets krijg....

pajoske 16 september 2015 20:43

dre

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knights Templar (Bericht 7824245)
Ja Pajoske, ik weet het van een treinbegeleider. Ze krijgen GRATIS treintickets en GRATIS taxibons (weet ik van een taxichauffeur uit Hasselt) om zich te verplaatsten van en naar het open asielcentrum te Hechtel terwijl er op 200 meter een bus stopt. Allemaal van het Rode Kruis. We moesten ze maar eens kwijt spelen.

Raar. Ik wilde uw info eens controleren. Ik ben niet zo bekend met de plaatselijke situatie. Maar volgens internet ligt dat asielcentrum op het militair domein tegenover de autokeuring. Adres Eindhovensebaan 50 Eksel.
Wanneer ik op delijn vervoersinfo zoek voor de route Hasselt-Eksel (met dat aders) krijg als antwoord: 'opgelet, Uw aankomstpunt ligt te ver van een halte.'

Die 200 meter zullen dan wel in Hasselt kunnen kloppen maar in Eksel blijkbaar niet. Ik weet niet zo veel van het openbaar vervoer in Limburg. Alleen dat ge 1.000 keer beter een auto neemt om ergens te geraken. Daarom dat het op een uitzondering na ongeveer 40 jaar geleden is dat ik nog van deze diensten gebruik maakte.

Karel Martel B 16 september 2015 20:49

Citaat:

Vertaling: jullie hebben gelijk, maar dat zint me niet.

Karel Martel B 16 september 2015 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7824249)

Gij werkt nu eenmaal, he jack.

Enfin, werken...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be