![]() |
Huizenprijzen Belgie
Op Knokke na, het bekende verhaal: Hoe dichter bij Brussel hoe duurder. Grote steden duurder dan platteland.
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De huizen zijn nu al veel te duur voor een jong koppel... incluis verbouwingskost bijna onbetaalbaar zelfs. En dan heb je de OCMW appartementen, en appartementen van overheidsinstellingen die veel te veel gesponserd worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens: in Duitsland houdt men rekening met de duurte van de woning voor de uitkering. En in principe zou je volgens mij moeten verplicht worden als je leefloon trekt om samen te wonen zodat je goedkoper begint te wonen. (een appartement beschouw ik nu nog als een vorm van samenwonen begrijp me du sniet verkeerd) Concreet een leefloon in wallonie, en je huurt een huisje arato van 200euro per maand versus brussel 700euro per maand, heb je gewoon 500euro meer kwaliteit van leven voor dezelfde wedde Dus het kan niet volgens mij dat we daar geen rekening mee houden. Hartz systeem zou beter zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat betreft samenwonen: ik zie dat mijn werkende kinderen in het begin van hun loopbaan jarenlang (noodgedwongen) gingen samenwonen met vrienden om de kosten te drukken en een klein beetje te kunnen sparen. Maar tegelijkertijd ziet men dat uitkeringstrekkers van hun leeftijd zo veel mogelijk apart gaan wonen om toch maar een hogere uitkering te krijgen. Dat stemt inderdaad tot nadenken.Hoe kunnen we dat veranderen en daardoor de vraag naar woningen verlagen. Natuurlijk door uitkeringen minder afhankelijk te maken van de gezinssituatie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be