Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Oktoberfest: Duitsers vieren grootste alcoholfeest ter wereld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=223386)

Thuleander 19 september 2015 22:27

Oktoberfest: Duitsers vieren grootste alcoholfeest ter wereld

Wat vinden moslims eigenlijk zo leuk aan Duitsland?

Everytime 19 september 2015 22:57

Duitsland = Oktoberfest?

Wapper 19 september 2015 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7828816)
Duitsland = Oktoberfest?

Belgie = Ijzerbedevaart?

Thuleander 19 september 2015 23:15

Het Oktoberfest is bovendien diep geworteld in haat en onverdraagzaamheid.

Zoals alle Europese tradities.

Jan van den Berghe 20 september 2015 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7828829)

Onze linkiewinkies gaan uit van een bijna aangeboren schuld van het Westen en alles wat uit die westerse cultuur komt. Ik vind dat al altijd een bijzonder merkwaardige reflex, daar het links wereldbeeld nu eenmaal volop geworteld is in de westerse cultuur.

quercus 20 september 2015 14:45

Citaat:

Zoals alle Europese tradities
.

Ja jongen, zeker jongen... "Weg met ons!" zeg ik altijd. "Weg met ons!"

Maar troost u, eenmaal de "Sharia for Europe" gerealiseerd is zullen we kunnen genieten van een superieure en spiritueel zeer rijke beschaving waar voor dergelijke aardse geneugten geen plaats meer is... :roll:

Gipsy 20 september 2015 14:47

Citaat:

Ik zie niet waarom De Oktoberfesten haat en onverdraagzaamheid zou zijn. In Indonesie, het grootste moslimland ter wereld, drinken veel moslims alcohol.

Jan van den Berghe 20 september 2015 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7829333)
Ja jongen, zeker jongen... "Weg met ons!" zeg ik altijd. "Weg met ons!"

Maar troost u, eenmaal de "Sharia for Europe" gerealiseerd is zullen we kunnen genieten van een superieure en spiritueel zeer rijke beschaving waar voor dergelijke aardse geneugten geen plaats meer is... :roll:

M.i. geeft Thulander weer wat de linkse opvatting is die in bepaalde milieus heel sterk verbreid is.

quercus 20 september 2015 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7829349)
M.i. geeft Thulander weer wat de linkse opvatting is die in bepaalde milieus heel sterk verbreid is.

Inderdaad, het tijdperk van het Europese kolonialisme ligt reeds zestig jaar achter ons, maar toch is alles wat nu in de rest van de wereld gebeurt nog altijd de fout van Europa. Sedert de koloniale tijd hebben veel van die ontwikkelingslanden reeds ettelijke generaties achter de rug die hebben kunnen "genieten" van de meest gruwelijke dictatoriale inheemse regimes. Toch is het, altijd maar opnieuw, de fout van het door en door slechte Europa. Links zit bij ons opgescheept met een kwaal die best vergelijkbaar is met die waarvan de moslims getuigen. Die gaan ook te pas en te onpas zitten mekkeren over de kruistochten.

Jan van den Berghe 20 september 2015 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7829362)
Inderdaad, het tijdperk van het Europese kolonialisme ligt reeds zestig jaar achter ons, maar toch is alles wat nu in de rest van de wereld gebeurt nog altijd de fout van Europa. Sedert de koloniale tijd hebben veel van die ontwikkelingslanden reeds ettelijke generaties achter de rug die hebben kunnen "genieten" van de meest gruwelijke dictatoriale inheemse regimes. Toch is het, altijd maar opnieuw, de fout van het door en door slechte Europa. Links zit bij ons opgescheept met een kwaal die best vergelijkbaar is met die waarvan de moslims getuigen. Die gaan ook te pas en te onpas zitten mekkeren over de kruistochten.

Een dergelijke visie heeft men heel diep ingestampt bij een deel van de Duitse bevolking. Misschien verklaart dit waarom het Duits establishment maar ook een deel van de bevolking probleemloos de grenzen opent voor de zoveelste toestroom van moslimgelukzoekers.

Bolleke Wol 20 september 2015 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7829323)
Onze linkiewinkies gaan uit van een bijna aangeboren schuld van het Westen en alles wat uit die westerse cultuur komt. Ik vind dat al altijd een bijzonder merkwaardige reflex, daar het links wereldbeeld nu eenmaal volop geworteld is in de westerse cultuur.

U moest eens weten hoeveel linkiewinkies er naar die oktoberfesten gaan.

Veel, en ik was er al enkele keren één van. :mrgreen:

Thuleander 20 september 2015 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 7829876)
Veel, en ik was er al enkele keren één van. :mrgreen:

Maar als uw bruine moslimvriendjes petities houden om het Oktoberfest af te schaffen zijt ge maar stillekes hé.

Bolleke Wol 20 september 2015 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7829926)
Maar als uw bruine moslimvriendjes petities houden om het Oktoberfest af te schaffen zijt ge maar stillekes hé.

Ah, gij kent mij dan persoonlijk?

Gipsy 20 september 2015 21:51

Alles moet in zijn context geplaatst worden. Eén illustere onbekende Hollander die zichzelf moslim verklaard (zelfs dat is niet zeker) heeft een petitie gestart op zijn org. om de Oktoberfeesten in Munchen af te schaffen.

Bolleke Wol 20 september 2015 22:47

Eender welke idioot kan zo'n petitie starten natuurlijk.
Over welke petitie gaat het eigenlijk en hoeveel tekenaars zijn er dan?
Met andere woorden: is die petitie de aandacht wel waard?

Thuleander 20 september 2015 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 7830037)
Met andere woorden: is die petitie de aandacht wel waard?

Negatieve berichten over de moslimvriendjes zijn nooit aandacht waard voor links.

Johan Bollen 21 september 2015 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 7829876)
U moest eens weten hoeveel linkiewinkies er naar die oktoberfesten gaan.

Ik vroeg me ook al af waarom dit evenement hier politiek gerecupereerd wordt door 'rechts'. Als alcohol in october rechts is is zwemmen aan de kust dat misschien ook. Wie weet? Nee. Mij lijkt het eerder simplistisch rechts dat dit soort van analyses maakt. De meeste breinen zijn minder binair ingesteld hoop ik nog steeds.

Tussen haakjes. Ik zie daar op de foto iemand met een baard. Dat is zeker een moslim....als we dan toch een wedstrijdje in vooroordelen bezig zijn.

maddox 21 september 2015 00:45

Ironisch genoeg waren de oktoberfesten een gespreksonderwerp voor ons in de Irish Village in Dubai laatste vrijdag (ja, die naast de Century Village). 1 van onze tafelpartners, een Emirati die net van de moskee kwam, wist te vertellen dat ie al 2 keer naar de Oktoberfesten was geweest en dat het telkens een enorm feest was.

Het was ook de man die ons naar de Irish pub in Abu Dabi had verwezen

Johan Bollen 21 september 2015 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7830123)
Ironisch genoeg waren de oktoberfesten een gespreksonderwerp voor ons in de Irish Village in Dubai laatste vrijdag (ja, die naast de Century Village). 1 van onze tafelpartners, een Emirati die net van de moskee kwam, wist te vertellen dat ie al 2 keer naar de Oktoberfesten was geweest en dat het telkens een enorm feest was.

Het was ook de man die ons naar de Irish pub in Abu Dabi had verwezen

Ja. Eens als je een beetje van de wereld begint te kennen dien je wel verder te gaan dan wat ophoesten van kerktorenstereotypen.

maddox 21 september 2015 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7830130)
Ja. Eens als je een beetje van de wereld begint te kennen dien je wel verder te gaan dan wat ophoesten van kerktorenstereotypen.

Oh, nu zijn de daden van 1 moslim wel veralgemeenbaar?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be