Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   plan verspreiding vluchtelingenstroom (https://forum.politics.be/showthread.php?t=223507)

Mambo 23 september 2015 01:03

plan verspreiding vluchtelingenstroom

Met 60€ pp/dagelijks kan men iedere vluchteling wereldwijd op hotel sturen alles inbegrepen, zelfs vliegtuig.

Het spreidingsplan is bij deze dus volgens mij opgelost.
Als fedasil groepskorting en promoties opzoekt gaan ze nog heel veel besparen.

Iedereen blij.

Ps; griekse eilanden hebben hele goedkope hotels in aanbieding.

Bobke 23 september 2015 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7832762)
Met 60€ pp/dagelijks kan men iedere vluchteling wereldwijd op hotel sturen alles inbegrepen, zelfs vliegtuig.

Iedereen blij.

Zijn de hotels in Syrie niet nog goedkoper ?

Peche 23 september 2015 08:03

:lol: kieke :)

Anitta 23 september 2015 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7832762)

Iedereen blij.

en nog meer in Tunesië, zitten ze dan ook nog eens tussen hun geloofsgenoten.

kwantum 23 september 2015 10:01

Het verspreidingsplan in een klucht. Een vluchtling die binnenkomt in europa en absoluut naar België wil (en als een moslim iets wil, dan MOET dat ook zo) neemt de trein naar Brussel en dan staat hij hier voor Fedasiel. Gaat Fedasiel deze terugsturen naar Griekenland voor registratie en toewijzing naar een bepaald land om zich te nestelen????????

koppijn 25 september 2015 16:35

plan verspreiding vluchtelingenstroom

Naar mijn mening gaat die spreidingsplan in tegen de conventie van Genève.

Artikel 26. Bewegingsvrijheid

Elke Verdragsluitende Staat zal aan de rechtmatig op zijn grondgebied vertoevende vluchtelingen het recht verlenen er hun verblijf te kiezen en zich vrij op dat grondgebied te bewegen, onverminderd de voorschriften welke op vreemdelingen in het algemeen van toepassing zijn onder dezelfde omstandigheden.

Eens men legaal als vluchteling in de Shengen zone bevind mag Europa die vluchteling niet verplichten ergens te vestigen.Het verdrag zegt dat er geen onderscheid mag zijn tussen een EU burger en een vluchteling. Als men dan toch strikt die conventie moet volgen dan over heel de lijn. Tijd dat de EU een koekje van eigen deeg krijgt.

andev 25 september 2015 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 7835915)

Elke Verdragsluitende Staat zal aan de rechtmatig op zijn grondgebied vertoevende vluchtelingen het recht verlenen er hun verblijf te kiezen en zich vrij op dat grondgebied te bewegen, onverminderd de voorschriften welke op vreemdelingen in het algemeen van toepassing zijn onder dezelfde omstandigheden.

Eens men legaal als vluchteling in de Shengen zone bevind mag Europa die vluchteling niet verplichten ergens te vestigen.Het verdrag zegt dat er geen onderscheid mag zijn tussen een EU burger en een vluchteling. Als men dan toch strikt die conventie moet volgen dan over heel de lijn. Tijd dat de EU een koekje van eigen deeg krijgt.

De conventie van Genève heeft zijn tijd gehad. Enkel nog goed om te misbruiken, maar hoe lang nog?
Is het normaal misschien dat een migrant gewoon zelf het land uitkiest waar het meest te rapen valt, en er mag hem geen strobreed in de weg gelegd worden. En hij moet snel van alles bediend worden?
Ik dacht het niet.

vlaams realist 25 september 2015 18:44

Citaat:

Naar mijn inzien zal de in Hongarije ingeschreven vluchteling dezelfde rechten en plichten krijgen dan elke Hongaar . Dus Hongaars kindergeld , Hongaarse OCMW en Hongaarse werkloosheidsuitkering . Als hij verkiest om geen werk te zoeken in Hongarije , dan zal er dus het een en het ander wegvallen .
Wat hem natuurlijk geen recht geeft op andere vergoedingen .

Bobke 25 september 2015 19:05

Citaat:

Zo is dat, iedereen is vrij zijn woonplaats te kiezen.
Ik vrees dat men toch de reikwijdte van het verdrag onderschat heeft.

vlaams realist 25 september 2015 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7836062)
Zo is dat, iedereen is vrij zijn woonplaats te kiezen.
Ik vrees dat men toch de reikwijdte van het verdrag onderschat heeft.

Neen hoor , maar er waren voorwaarden aan verbonden .
Zoals het eerste veilige land-principe . Waardoor geen enkele Syrier aanspraak kan maken op een vluchtelingenstatuut in de E.U.

Bobke 25 september 2015 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7836092)
Neen hoor , maar er waren voorwaarden aan verbonden .
Zoals het eerste veilige land-principe . Waardoor geen enkele Syrier aanspraak kan maken op een vluchtelingenstatuut in de E.U.

Ik vrees dat dit op het registreren slaat.
Daarna kan men gaan en staan waar men wilt denk ik.

vlaams realist 25 september 2015 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7836101)
Ik vrees dat dit op het registreren slaat.
Daarna kan men gaan en staan waar men wilt denk ik.

Gaan en staan wel , steun vragen en krijgen niet .
Dus vele van die mensen , zoniet alle , hadden zich moeten laten registreren in Turkije . ( conventie van Geneve ) .
Anders dan dat zijn er de Dublin -akkoorden . Waarbij ze verplicht asiel aanvragen in het eerste veilige land ( enkel voor EU landen ).
Volgens deze conventies en verdragen heeft geen enkele Syrier het recht om in Brussel te zijn .

Bobke 25 september 2015 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7836151)
Gaan en staan wel , steun vragen en krijgen niet .
Dus vele van die mensen , zoniet alle , hadden zich moeten laten registreren in Turkije . ( conventie van Geneve ) .
Anders dan dat zijn er de Dublin -akkoorden . Waarbij ze verplicht asiel aanvragen in het eerste veilige land ( enkel voor EU landen ).
Volgens deze conventies en verdragen heeft geen enkele Syrier het recht om in Brussel te zijn .

Zoals ge zegt, aanvragen.
Maar wat als die aanvraag goedgekeurd is ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be