![]() |
Pestkop die blinde jongen slaat keihard teruggepakt
Pestkop die blinde jongen slaat keihard teruggepakt
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...uggepakt.dhtml Wat vindt een pester daar zo leuk aan ?? De pester krijgt een ferme smash op z'n smikkel !! De pester wordt wel terug recht geholpen + waarschuwing gegeven !! Terecht of niet terecht ?? Of zou de pester klacht moeten neerleggen tegen degene die hem neerlegt ?? |
![]() |
Mijn opinie daarover: als je iemand anders' fundamentele recht op fysieke integriteit schendt (zoals die pester doet met de blinde jongen), dan ben je zelf ook dat recht automatisch kwijt en dus vogelvrij. Of je dan neergeslagen, afgeschoten, gevierendeeld of wat dan ook wordt, dat is voor mij perfect normaal. Je hebt jouw kant van het contract "respect voor fysieke integriteit" geschonden, en je hebt daarmee dat contract voor jezelf opgezegd. Anderen zijn er dan ook niet meer aan gehouden.
Het gaat hem dus niet om "straf", maar om contractbreuk. |
Spijtig dat het hier bij is gebleven. Kopschoppen was in deze context zeker te rechtvaardigen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
geweld is geweld
|
Citaat:
Bijvoorbeeld: reclametruken met het doel om iemand te bedriegen, een paar sokken kost 2.99€ en niet 3€, een oude truuk die men overal tegenkomt. Potentiële klanten zullen makkelijker de sokken kopen wanneer die "maar" 2.99€ kosten en geen 3€. Hier wordt men misleid, hier wordt de psychische integriteit geschonden. Mag men nu, wanneer zijn psychische integriteit geschonden werd, de tegenpartij ook beschadigen? Omdat het niet mogelijk is om de psychische integriteit van de winkel aan te tasten, dan kan men niet anders dan overgaan tot fysieke beschadigingen, bijvoorbeeld het klapdeurtje van het paskotje uit zijn hengsels schoppen, bijvoorbeeld hè. |
Wat zou Rik Torfs hiervan vinden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
... ik moet toegeven, soms is de verleiding van excessief geweld heel sterk.
|
Citaat:
Eerst nadenken, dan extreem geweld gebruiken. |
Citaat:
|
Citaat:
zeker als er pinken aan te pas komen! :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze moesten de pester nog harder slaan.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be