Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Lof voor Vlaanderen, maar tweede fabriek in Nederland (Tesla) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=223580)

Universalia 26 september 2015 07:40

Lof voor Vlaanderen, maar tweede fabriek in Nederland (Tesla)
 
Bron

Detail tekst:

Citaat:

Elon Musk heeft zijn rondreis door ons land voortgezet. Bart De Wever toonde de Tesla-topman de plannen van de oude Opel-site, waarna ze samen een ritje gingen maken.
Een 'goede' poging van BDW om de Opel-site te laten 'omtoveren' in een Tesla-site?

Goed plan zou je zeggen, dicht bij de haven.:?

Maar er zijn al tal van kapers op de kust, Politieke spelletjes en andere weet je wel.

Citaat:

De Tesla-topman kwam ook nog even terug op het milieuschandaal bij het Duitse autoconcern Volkswagen. ‘Wat dit schandaal vooral aantoont, is dat de limiet bereikt is in de ontwikkeling van benzine- en dieselmotoren. Veel vooruitgang is er niet meer mogelijk met fossiele brandstoffen.’

Het milieuschandaal bij Volkswagen is volgens mijn bescheiden mening door enkele duistere figuren in scene gezet om zo een 'goed draaiend bedrijf', ten gronde te richten. Ok, het is en blijft een enorme fout daar niet van. Andere auto bedrijven ook maar eens gaan testen misschien? :-D

Jan van den Berghe 26 september 2015 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7836456)
Het milieuschandaal bij Volkswagen is volgens mijn bescheiden mening door enkele duistere figuren in scene gezet om zo een 'goed draaiend bedrijf', ten gronde te richten. Ok, het is en blijft een enorme fout daar niet van. Andere auto bedrijven ook maar eens gaan testen misschien? :-D

Weer een zoveelste complottheorie die steunt op... tja, waarop eigenlijk?

Universalia 26 september 2015 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7836477)
Weer een zoveelste complottheorie die steunt op... tja, waarop eigenlijk?

Goeie vraag waarop ik het antwoord bijster ben. 8O

pajoske 26 september 2015 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7836477)
Weer een zoveelste complottheorie die steunt op... tja, waarop eigenlijk?

Het zou me niet verbazen dat andere merken eenzelfde praktijk toepassen. Wait and see..
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7836456)
Bron

Detail tekst:



Een 'goede' poging van BDW om de Opel-site te laten 'omtoveren' in een Tesla-site?

Goed plan zou je zeggen, dicht bij de haven.:?

Maar er zijn al tal van kapers op de kust, Politieke spelletjes en andere weet je wel.


BDW is in hetzelfde bedje ziek als Kris Peeters. Die dacht ook opel in Antwerpen te kunnen houdenn. Die denken nog altijd dat ze van enige betekenis zijn bij onderhandelingen met multinationals.

pajoske 26 september 2015 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rozengeur (Bericht 7836582)
Verwijt je BDW nu dat hij werkgelegenheid probeert te creëeren? Wat een verzuurde mens ben jij toch (geworden?).

Neen in tegendeel. Ik verwijt die politiekers dat ze denken zo machtig te zijn dat een gesprek met bedrijfsleiders werk creëert. Dat ze dat breed in de kranten laten uitsmeren.
Als ze werk willen creëren moeten ze stoppen met show op te voeren. Dat ze dan beginnen met omstandigheden zo te maken dat bedrijfsleiders hier graag willen investeren. Dat doe je door:
-vereenvoudiging van de regelgeving: uitbreiding Vlaams bevoegdheden is dus contraproductief.
-Ontsluiting, speciaal voor Antwerpen de haven. Zorg eindelijk dat het fileprobleem rond Antwerpen opgelost wordt. Zorg er eindelijk voor dat de autostrade richting achterland (Duitsland) een 3e baanvak krijgt. Zorg er voor dat de treinverbinding Hasselt - Maastricht terug geopend wordt.
- lagere lonen. Dat kan je door de overheidsuitgaven terug te dringen. Al die overbodige gewestelijke ambtenaren afdanken bv.

kelt 26 september 2015 10:09

op de oude Opel-site moet industriele aktiviteit komen..
 
..dat is de duidelijke ,en in zovele woorden gestelde-,bedoeling van de Vlaamse Regering,en tevens van het stadsbestuur.


Het is dus kompleet logisch dat Vlaanderen,dat Antwerpen,reclame maakt met een beschikbare site.Alle nutsvoorzieningen liggen er al of zijn op korte termijn (opnieuw) beschikbaar...

Hopelijk lukt het plan binnen de 10 jaar,is het niet met Tesla dan met iets anders INDUSTRIEELS....



Overigens,de verkeersknoop moet nu zowat het zwakste punt zijn van "Antwerpen",veel meer nog dan de loonkost vrees ik zo....

Bob 26 september 2015 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7836566)

BDW is in hetzelfde bedje ziek als Kris Peeters. Die dacht ook opel in Antwerpen te kunnen houdenn. Die denken nog altijd dat ze van enige betekenis zijn bij onderhandelingen met multinationals.

We zullen de Koning erbij halen. Misschien dat dit nog enig effect heeft bij sommige volkeren, maar de Amerikanen zijn nuchterder.
Kom, uiteindelijk moet de macht van de politiek in deze dingen niet onderschat worden. Ze zorgen voor de infrastructuur, de subsidies...

Spitting Image 26 september 2015 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7836617)
Neen in tegendeel. Ik verwijt die politiekers dat ze denken zo machtig te zijn dat een gesprek met bedrijfsleiders werk creëert. Dat ze dat breed in de kranten laten uitsmeren.
Als ze werk willen creëren moeten ze stoppen met show op te voeren. Dat ze dan beginnen met omstandigheden zo te maken dat bedrijfsleiders hier graag willen investeren. Dat doe je door:
-vereenvoudiging van de regelgeving: uitbreiding Vlaams bevoegdheden is dus contraproductief.
-Ontsluiting, speciaal voor Antwerpen de haven. Zorg eindelijk dat het fileprobleem rond Antwerpen opgelost wordt. Zorg er eindelijk voor dat de autostrade richting achterland (Duitsland) een 3e baanvak krijgt. Zorg er voor dat de treinverbinding Hasselt - Maastricht terug geopend wordt.
- lagere lonen. Dat kan je door de overheidsuitgaven terug te dringen. Al die overbodige gewestelijke ambtenaren afdanken bv.

Tof dat je achter de N-VA visie over het traject Hasselt-Maastricht staat en het socialistisch prestigeprojecten Spartacus naar de papiermand verwijst en kiest voor de verdere ontsluiting van Noord-Limburg en het Maasland en de IJzeren Rijn. Alleen je Franstalige spitsbroeders zijn niet zo IJzeren Rijngezind, omdat dat te veel voordeel oplevert voor het Antwerpen van BDW.

pajoske 26 september 2015 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7836637)
We zullen de Koning erbij halen. Misschien dat dit nog enig effect heeft bij sommige volkeren, maar de Amerikanen zijn nuchterder.
Kom, uiteindelijk moet de macht van de politiek in deze dingen niet onderschat worden. Ze zorgen voor de infrastructuur, de subsidies...

Hoe de Amerikanen reageren weet ik niet. Maar uit goede bron heb ik vernomen dat het bezoek van de Koning aan China van grote betekenis is voor de Belgische bedrijven ter plaatse bij het afsluiten/ondertekenen van contracten.
Vlaanderen heeft de laatste decennia niks meer gedaan wat betreft uitbreiding (auto-)wegen-infrastructuur. In tegendeel zelfs. Ruime vierbaans wegen werden gereduceerd tot smalle tweebaanswegen waarop ge kilometerslang moet blijven hangen achter brommerkes op 4 wielen omdat er geen enkel mogelijkheid is om voorbij te steken.

Spitting Image 26 september 2015 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7836647)
Hoe de Amerikanen reageren weet ik niet. Maar uit goede bron heb ik vernomen dat het bezoek van de Koning aan China van grote betekenis is voor de Belgische bedrijven ter plaatse bij het afsluiten/ondertekenen van contracten.
Vlaanderen heeft de laatste decennia niks meer gedaan wat betreft uitbreiding (auto-)wegen-infrastructuur. In tegendeel zelfs. Ruime vierbaans wegen werden gereduceerd tot smalle tweebaanswegen waarop ge kilometerslang moet blijven hangen achter brommerkes op 4 wielen omdat er geen enkel mogelijkheid is om voorbij te steken.

Blame it on rood en groen.

Spitting Image 26 september 2015 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7836647)
Hoe de Amerikanen reageren weet ik niet. Maar uit goede bron heb ik vernomen dat het bezoek van de Koning aan China van grote betekenis is voor de Belgische bedrijven ter plaatse bij het afsluiten/ondertekenen van contracten.
Vlaanderen heeft de laatste decennia niks meer gedaan wat betreft uitbreiding (auto-)wegen-infrastructuur. In tegendeel zelfs. Ruime vierbaans wegen werden gereduceerd tot smalle tweebaanswegen waarop ge kilometerslang moet blijven hangen achter brommerkes op 4 wielen omdat er geen enkel mogelijkheid is om voorbij te steken.

De Filip heeft de Teslabaas toch ook op de koffie gehad?

pajoske 26 september 2015 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7836652)
Blame it on rood en groen.

Waarom? De Vlaams-nationalisten maakten sinds 1981 veel meer deel uit van de Vlaamse regering dan bv groen.
Die met zijn zot voorstel van 70Km/u is anders ook een NVA-er.

Bob 26 september 2015 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7836647)
Hoe de Amerikanen reageren weet ik niet. Maar uit goede bron heb ik vernomen dat het bezoek van de Koning aan China van grote betekenis is voor de Belgische bedrijven ter plaatse bij het afsluiten/ondertekenen van contracten.
Vlaanderen heeft de laatste decennia niks meer gedaan wat betreft uitbreiding (auto-)wegen-infrastructuur. In tegendeel zelfs. Ruime vierbaans wegen werden gereduceerd tot smalle tweebaanswegen waarop ge kilometerslang moet blijven hangen achter brommerkes op 4 wielen omdat er geen enkel mogelijkheid is om voorbij te steken.

Het zijn nochtans de politiekers die voor de infrastructuur moeten en kunnen zorgen. Niet de Koning. Dat weten de Amerikanen ook wel.

Spitting Image 26 september 2015 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7836655)
Waarom? De Vlaams-nationalisten maakten sinds 1981 veel meer deel uit van de Vlaamse regering dan bv groen.
Die met zijn zot voorstel van 70Km/u is anders ook een NVA-er.

Die zot heeft gelijk. Rijdt eens van Turnhout naar Geel en probeer je maar eens aan het woud van wisselende verkeersborden te houden. Onmogelijk en voorts nog om de haverklap flitspalen. Maar dat is een andere discussie.
Ga je nabewerking dat rood en groen niet jaren tegen de uitbreiding van het wegennet en de verbreding van de autowegen zijn geweest? Vraag dat maar eens in Antwerpen of Brussel.
Je reageert niet op mijn andere reacties.

pajoske 26 september 2015 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7836658)
Het zijn nochtans de politiekers die voor de infrastructuur moeten en kunnen zorgen. Niet de Koning. Dat weten de Amerikanen ook wel.

De Amerikanen zullen dan ook wel weten dat de Vlaamse politiekers op dat vlak schromelijk te kort schieten.

Sukkelaar 26 september 2015 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7836477)
Weer een zoveelste complottheorie die steunt op... tja, waarop eigenlijk?

En toch ben ik ook kritisch. Het zou goed zijn dat alle andere merken met dieselwagens ook zouden gecontroleerd worden.

Bob 26 september 2015 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7836654)
De Filip heeft de Teslabaas toch ook op de koffie gehad?

Hij heeft gevraagd of Musk eens wou langskomen (voor ne gratis Tesla ?).

Bob 26 september 2015 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7836662)
De Amerikanen zullen dan ook wel weten dat de Vlaamse politiekers op dat vlak schromelijk te kort schieten.

Och heel Belgie (en Wallonie nog meer dan Vlaanderen), en in uitbreiding Europa is een zinkend schip. Maar aangezien Musk wel ergens in Europa een vestigingsplaats moet vinden, heeft Vlaanderen toch nog een kans. In het land der blinden is éénoog nu eenmaal koning.

pajoske 26 september 2015 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7836661)
Die zot heeft gelijk. Rijdt eens van Turnhout naar Geel en probeer je maar eens aan het woud van verkeersborden te houden. Onmogelijk en voorts nog om de haverklap flitspalen. Maar dat is een andere discussie.

Ge hoort mij niet vertellen dat Groen geen verantwoordelijkheid draagt. Maar de schuld volledig in de schoenen van socialisten en groen schuiven is de waarheid geweld aandoen.

Ik ken de streek niet. Maar als ik op google kijk is er een brede vierbaansweg tussen Turnhout en Geel. Waarom zou je daar maar 70 mogen rijden?

Henri1 26 september 2015 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7836456)
Bron

Detail tekst:



Een 'goede' poging van BDW om de Opel-site te laten 'omtoveren' in een Tesla-site?

Goed plan zou je zeggen, dicht bij de haven.:?

Maar er zijn al tal van kapers op de kust, Politieke spelletjes en andere weet je wel.




Het milieuschandaal bij Volkswagen is volgens mijn bescheiden mening door enkele duistere figuren in scene gezet om zo een 'goed draaiend bedrijf', ten gronde te richten. Ok, het is en blijft een enorme fout daar niet van. Andere auto bedrijven ook maar eens gaan testen misschien? :-D

De Wever was dus niet overtuigend genoeg de Opel site weer nieuw leven in te blazen met Tesla.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be