Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Kindhuwelijken in Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=223620)

Piero 28 september 2015 08:36

Kindhuwelijken in Nederland

De meisjes die als vluchteling naar Europa komen zijn vanaf 12 jaar vaak al getrouwd. Vaak reizen ze hun man achterna om met hem te gaan samenwonen. Dat vraagt enig aanpassingsvermogen van de Nederlandse overheid. NOS

Citaat:

Ongeveer twintig meisjes die in Syrië zijn uitgehuwelijkt en getrouwd, zijn onderweg naar Ter Apel. Ze reizen hun mannen na die al eerder naar Nederland kwamen en hier asiel hebben gekregen.

RTV Noord heeft inzage gekregen in stukken van de IND. Daaruit blijkt dat twee meisjes 13 jaar oud zijn en twee andere 14 jaar. Ook is er een 15-jarig meisje dat naar haar man van 38 gaat.

Vorig jaar hebben 34 uitgehuwelijkte meisjes asiel aangevraagd in Nederland, blijkt uit de cijfers van de IND. Negen van hen zijn inmiddels meerderjarig.

Maori 28 september 2015 09:22

Volgens de nederlandse wet zijn die huwelijken toch niet geldig dus het achterna reizen van hun "man" is niet van toepassing.

Bob 28 september 2015 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maori (Bericht 7838276)
Volgens de nederlandse wet zijn die huwelijken toch niet geldig dus het achterna reizen van hun "man" is niet van toepassing.

Dat gelooft ge zelf toch niet.

Maori 28 september 2015 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7838339)
Dat gelooft ge zelf toch niet.

Neen maar da's wél de wet.
Zo'n huwelijken zijn onwettelijk in Nederland dus hoe kunnen die "vrouwen" (lees: kinderen) hun "man" (lees: pedofiel) überhaupt achterna reizen?

Bob 28 september 2015 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maori (Bericht 7838341)
Neen maar da's wél de wet.
Zo'n huwelijken zijn onwettelijk in Nederland dus hoe kunnen die "vrouwen" (lees: kinderen) hun "man" (lees: pedofiel) überhaupt achterna reizen?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150928_01890534

Lukkas 28 september 2015 12:19

Benieuwd welke draai onze linkse rakkers hier weer aan gaan geven.

Derk de Tweede 28 september 2015 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maori (Bericht 7838276)

http://www.huiselijkgeweld.nl/beleid...huwelijksdwang

Maori 28 september 2015 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7838408)

Heb ik ook gezien.

Is dus niét wat de wet in Nederland voorschrijft.

Maori 28 september 2015 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7838414)
Benieuwd welke draai onze linkse rakkers hier weer aan gaan geven.

Die meisjes hebben die mannen verleid?

Bob 28 september 2015 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maori (Bericht 7838427)
Heb ik ook gezien.

Is dus niét wat de wet in Nederland voorschrijft.

Wat dat veel uit. Schrijft de wet voor, dat als ze erkend worden, dat ze toch niet geldig zijn ? In elk geval is het geen probleem om zijn kindbruid te laten overkomen in het kader van gezinshereniging.

"Kindhuwelijken worden in Nederland erkend, mits geregistreerd in land van herkomst."

Maori 28 september 2015 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7838494)
"Kindhuwelijken worden in Nederland erkend, mits geregistreerd in land van herkomst."

Walgelijk.

Ik kan aannemen dat ze dat doen om dat kind te redden maar wat gebeurt er eens die hier zijn? Gaan ze dan toelaten dat zo'n vetzak van 50 met zijn vuile pedofielenfikken aan een kind van 12 zit?

Dixie 28 september 2015 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maori (Bericht 7838429)
Die meisjes hebben die mannen verleid?

waarschijnlijk waren de hoofdharen niet bedekt.

Maori 28 september 2015 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 7838581)
waarschijnlijk waren de hoofdharen niet bedekt.

8O

Bob 28 september 2015 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maori (Bericht 7838518)
Walgelijk.

Ik kan aannemen dat ze dat doen om dat kind te redden maar wat gebeurt er eens die hier zijn? Gaan ze dan toelaten dat zo'n vetzak van 50 met zijn vuile pedofielenfikken aan een kind van 12 zit?

Als het zijn bruid is, zie ik niet in waarom niet.

Patrick M. 28 september 2015 15:12

Bob, stopt aub met alles goed te praten.
Dit kan niet in Europa en zij zijn in Europa dus houden zij zich aan de Europese wetten.
En willen ze dat niet dan dan gaan ze terug.

Bob 28 september 2015 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7838714)
Bob, stopt aub met alles goed te praten.
Dit kan niet in Europa en zij zijn in Europa dus houden zij zich aan de Europese wetten.
En willen ze dat niet dan dan gaan ze terug.

De Europese wetten, alleszins in Nederland (en denk dat we ons geen illusies moeten maken, waarschijnlijk ook wel in Belgie), zijn dat kindhuwelijken herkent worden, als ze geregistreerd zijn in het land van herkomst.
Heeft uiteindelijk niets te maken met mijn mening hierover, maar dat zijn nu eenmaal de wetten van de maatschappij waarin we leven. Ook pedofilie is blijkbaar relatief.
En dat we in het verleden, en nu nog trouwens, altijd te toegefelijk zijn geweest ten opzichte van migranten zal dan wel een feit zijn.

Johan Bollen 28 september 2015 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7838494)

Waarom die wet niet afschaffen? Om de vele protestantse sekten in Nederland niet voor het hoofd te stoten? Ik zou graag organisaties zien die de Nederlandse staat voor de rechter dagen omwille van de schending van de conventie voor de rechten van het kind.

Bob 28 september 2015 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7838802)
Waarom die wet niet afschaffen? Om de vele protestantse sekten in Nederland niet voor het hoofd te stoten? Ik zou graag organisaties zien die de Nederlandse staat voor de rechter dagen omwille van de schending van de conventie voor de rechten van het kind.

Nogal een rare wending. Omwile van de rechten van het kind, kan een pedofiel zijn slachtoffer, via gezinshereniging laten overkomen. Heeft mijn inziens meer te maken met de rechten van de pedofiel, in plaats van met de rechten van het kind. Maar ja, pedofilie is nu eenmaal relatief.

Johan Bollen 28 september 2015 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7838834)
Nogal een rare wending. Omwile van de rechten van het kind, kan een pedofiel zijn slachtoffer, via gezinshereniging laten overkomen. Heeft mijn inziens meer te maken met de rechten van de pedofiel, in plaats van met de rechten van het kind. Maar ja, pedofilie is nu eenmaal relatief.

Misschien begrijpen we elkaar verkeerd. Kindhuwelijken dienen niet erkend te worden. Ik vroeg me af welke lobbygroepen kindhuwelijken verdedigen. De moslims zijn niet machtig genoeg. Wie nog steunt dit soort van misbruiken dus?

Vergeet ook niet dat de rechtse 'conservatieve' regering in België is die de de legale leeftijd voor sex zopas verlaagde. Dat is de deur op een kier zetten voor allerlei misbruiken, waaronder kindhuwelijken.

marie daenen 28 september 2015 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7838802)

Zijn die protestantse sekten dan voor kindhuwelijken of voor pedofilie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be