Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Sander Loones: de IJzertoren; als de Vlaamse vlag er wappert, vind ik dat plezierig (https://forum.politics.be/showthread.php?t=223699)

De schoofzak 1 oktober 2015 11:02

Sander Loones: de IJzertoren; als de Vlaamse vlag er wappert, vind ik dat plezierig

Gewoon een thuisgevoel. Niet melig. De Standaard-journalist begrijpt er niets van.

http://www.standaard.be/plus/20151001/ochtend/13

Citaat:

Melig

Een andere N-VA-topper, met name Europarlementslid Sander Loones, laat in Knack in zijn ziel kijken. De 36-jarige Loones werd vorig jaar tussen de soep en de patatten door zijn voorzitter Bart De Wever tot potentiële opvolger gebombardeerd (wat in de politiek doorgaans genoeg reden is om het net niét te worden, red.), sindsdien neemt zijn naam en faam gestaag toe. Heeft Loones ambitie, wilde het weekblad weten. De West-Vlaming antwoordde: ‘Ik wil in de eerste plaats een superpapa zijn.’ Een beetje een melig antwoord, vond Knack. Waarop Loones: ‘Ik kan er niets aan doen: ik ben een emotionele man. Nu ik in Oostduinkerke woon, zie ik elke dag de IJzertoren. Zeker als de Vlaamse vlag er wappert, vind ik dat altijd weer heel plezierig.’ Ieder zijn (vendel)pret, denken wij dan.

Tavek 1 oktober 2015 11:04

Het cliche wordt nog maar eens bevestigd.

marie daenen 1 oktober 2015 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7841875)
Gewoon een thuisgevoel. Niet melig. De Standaard-journalist begrijpt er niets van.

http://www.standaard.be/plus/20151001/ochtend/13

Wil jij zeggen dat jij een plezierig gevoel krijgt als je elke dag meer en meer moet constateren dat Vlaanderen ondergedompeld is in de anti-Vlaamse gevoelens onze regime-media, die buiten het bashen van de lompe, bekrompen, egoïstische... Vlaming de Vlamingen geen betere boodschap te brengen hebben???

Het slechtste wat er te vinden is in Vlaanderen, het Vlaamse buikgevoel; de regimemedia heeft er een heilige schrik van...

Tavek 1 oktober 2015 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7841884)
Wil jij zeggen dat jij een plezierig gevoel krijgt als je elke dag meer en meer moet constateren dat Vlaanderen ondergedompeld is in de anti-Vlaamse gevoelens onze regime-media, die buiten het bashen van de lompe, bekrompen, egoïstische... Vlaming de Vlamingen geen betere boodschap te brengen hebben???

Het slechtste wat er te vinden is in Vlaanderen, het Vlaamse buikgevoel; de regimemedia heeft er een heilige schrik van...

Hoe kunt gij dat weten, ge zijt een Waalse.

marie daenen 1 oktober 2015 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7841914)

Wat een bekrompen redenering; als Vlaming pas ik mij aan aan de geplogenheden en de gewoontens van mijn omgeving; maar daarom verval ik nog niet tot het geindoctrineerd statuut van de Walen door la Belgique geinstitutionaliseerd...
Mijn vrijheid van denken maakt dat ik boven en niet onder de clivage Vlaming-Waal sta...

Tavek 1 oktober 2015 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7841920)
Wat een bekrompen redenering; als Vlaming pas ik mij aan aan de geplogenheden en de gewoontens van mijn omgeving; maar daarom verval ik nog niet tot het geindoctrineerd statuut van de Walen door la Belgique geinstitutionaliseerd...
Mijn vrijheid van denken maakt dat ik boven en niet onder de clivage Vlaming-Waal sta...

Maar u bent een Waalse Belg, net zoals ik door mijn inwonerschap van Vlaanderen, een Vlaamse Belg ben. Want dat is nu eenmaal het criterium om van Vlaming en Waal te spreken.

vrijzinnige 1 oktober 2015 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7842021)
Maar u bent een Waalse Belg, net zoals ik door mijn inwonerschap van Vlaanderen, een Vlaamse Belg ben. Want dat is nu eenmaal het criterium om van Vlaming en Waal te spreken.

Maar....als Marie een Waalse is, dan kan deze toch onmogelijk voor een Vlaamse partij stemmen !
Zou Marie dan een MR of een PP stemmer zijn ? Want PS, CDH, FDF, PTB komen helemaal niet in aanmerking met de principes van Marie !

Pandareus 1 oktober 2015 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7842081)
Maar....als Marie een Waalse is, dan kan deze toch onmogelijk voor een Vlaamse partij stemmen !
Zou Marie dan een MR of een PP stemmer zijn ? Want PS, CDH, FDF, PTB komen helemaal niet in aanmerking met de principes van Marie !

Op basis van haar gedachtengoed plaats ik haar eerder als kiezer van het FpN (Faire place Nette), de opvolger van het Front National dat in wallonië implodeerde.

Jan van den Berghe 1 oktober 2015 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7841878)
Het cliche wordt nog maar eens bevestigd.

Schijnbaar mag een dergelijk aanvoelen niet leven in Vlaanderen, daar waar het in de rest van Europa als een vanzelfsprekendheid wordt aangevoeld.

Spitting Image 1 oktober 2015 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7841914)

Zij woont in Wallonië. Maar dat onderscheid maken gaat belgicistische vakbondspetjes te boven.:roll:

marie daenen 1 oktober 2015 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7842021)

Neen, dat is niet het criterium, dat is enkel het criterium van la Belgique

marie daenen 1 oktober 2015 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7842453)
Schijnbaar mag een dergelijk aanvoelen niet leven in Vlaanderen, daar waar het in de rest van Europa als een vanzelfsprekendheid wordt aangevoeld.

Al die linkiewinkies verdragen het woord Vlaming al niet, laat staan het aanvoelen van de Vlamingen...
De vraag is wie de echte wereldburgers zijn en wie de kniezers over vanalles en nog wat...

marie daenen 1 oktober 2015 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7842469)
Zij woont in Wallonië. Maar dat onderscheid maken gaat belgicistische vakbondspetjes te boven.:roll:

Buigen voor de baasjes (de vakbonden, de partij...) is alles wat ze kunnen, zelf nadenken hoort daar niet bij...

Another Jack 1 oktober 2015 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7842473)
Neen, dat is niet het criterium, dat is enkel het criterium van la Belgique

Xeno vindt anders ook dat iedereen die in Vlaanderen en Brussel woont een Vlaming is...

Spitting Image 1 oktober 2015 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7842525)
Xeno vindt anders ook dat iedereen die in Vlaanderen en Brussel woont een Vlaming is...

De referentie?

Another Jack 1 oktober 2015 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7842527)
De referentie?

Xeno is uiteraard de referentie voor de compromisloze rechttoe rechtaan Vlaamse nationalist.

Jan van den Berghe 1 oktober 2015 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7842478)
Al die linkiewinkies verdragen het woord Vlaming al niet, laat staan het aanvoelen van de Vlamingen...
De vraag is wie de echte wereldburgers zijn en wie de kniezers over vanalles en nog wat...

Je kan geen wereldburger worden als je je eigen wortels vergeet. In België vergeten de linksen dat inderdaad.

Tavek 1 oktober 2015 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7842453)

Enkel gekken worden opgewonden van het zien van een wapperende vlag.

Jan van den Berghe 1 oktober 2015 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7842610)
Enkel gekken worden opgewonden van het zien van een wapperende vlag.

Ik lees niets over "opgewonden".

Tavek 1 oktober 2015 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7842616)
Ik lees niets over "opgewonden".

Als hij plezier ervaart bij het zien van een wapperende vlaamse vlag, komt er opwinding bij te kijken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be