Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   N-VA buigt voor de moslims (https://forum.politics.be/showthread.php?t=224084)

demonen 9 oktober 2015 18:50

N-VA buigt voor de moslims

Sinterklaas zal dan toch geen traditionele Zwarte Pieten meebrengen naar Antwerpen, maar blanken die roet op hun gezicht hebben. Dat staat natuurlijk pal tegenover de beloftes van de Antwerpse schepen van Toerisme, Koen Kenis (N-VA), die aan onze Nederlandse buren "een discussieloos feest zonder gedoe over de Pieten" beloofde.

http://www.msn.com/nl-be/nieuws/nati...cid=spartandhp

stuyckp 10 oktober 2015 07:35

Hoeveel kinderen zijn er eigenlijk al racistisch geworden na zo'n traditioneel sinterklaasfeest ?

doremi 10 oktober 2015 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7852337)
Sinterklaas zal dan toch geen traditionele Zwarte Pieten meebrengen naar Antwerpen, maar blanken die roet op hun gezicht hebben. Dat staat natuurlijk pal tegenover de beloftes van de Antwerpse schepen van Toerisme, Koen Kenis (N-VA), die aan onze Nederlandse buren "een discussieloos feest zonder gedoe over de Pieten" beloofde.

Snap het issue niet, ik had altijd begrepen dat zwarte piet zwart zag van in de schouw te kruipen en niet omdat het 'een neger' was. Wat mij betreft zou de slimste communicatie zijn dat we de afkomst van de hulpjes van de Sint niet kennen en dat ze allemaal zwart zien omdat ze werken (goede knipoog naar langdurig werklozen van alle origine).

Wat trouwens een (inderdaad wel belachelijke) aanklacht rond racisme m.b.t. huidskleur te maken heeft met Moslims ontgaat mij nu wel even. De meeste zwart-afrikanen zijn hoegenaamd geen Moslims.

Al dat gedoe rond de zwarte pieten is trouwens hypocrisie troef. Heeft men een rolmodel van een blanke werkgever die mensen met een ander kleurtje tewerkstelt, is het ook niet goed. het feit dat men over dit soort pietluttigheden moet schreeuwen inzake racisme bewijst alvast één ding: het valt allemaal nog wel goed mee met het racisme hier. Bij ons gaat het immers over zwarte pieten, de naam niet kunnen uitspreken of het vermoeden dat uw CV niet wordt opgepikt. In zo goed als de rest van de wereld, niet in het minst waar deze klagers vandaan komen, worden mensen gewoon afgeslacht met racistische motieven.

Sywen 10 oktober 2015 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doremi (Bericht 7852672)
Snap het issue niet, ik had altijd begrepen dat zwarte piet zwart zag van in de schouw te kruipen en niet omdat het 'een neger' was.

natuurlijk krijg je van "door de schouw" te kruipen dikke rode lippen en oorringen

marie daenen 10 oktober 2015 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 7852677)
natuurlijk krijg je van "door de schouw" te kruipen dikke rode lippen en oorringen

Zie je nu wat het met moslims te maken heeft?

stuyckp 10 oktober 2015 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 7852677)

Daar maakt doremi mee duidelijk dat hij met de huidige maatregel kan leven.

CLAESSENS Joris 10 oktober 2015 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doremi (Bericht 7852672)
Snap het issue niet, ik had altijd begrepen dat zwarte piet zwart zag van in de schouw te kruipen en niet omdat het 'een neger' was. Wat mij betreft zou de slimste communicatie zijn dat we de afkomst van de hulpjes van de Sint niet kennen en dat ze allemaal zwart zien omdat ze werken (goede knipoog naar langdurig werklozen van alle origine).

Wat trouwens een (inderdaad wel belachelijke) aanklacht rond racisme m.b.t. huidskleur te maken heeft met Moslims ontgaat mij nu wel even. De meeste zwart-afrikanen zijn hoegenaamd geen Moslims.

Al dat gedoe rond de zwarte pieten is trouwens hypocrisie troef. Heeft men een rolmodel van een blanke werkgever die mensen met een ander kleurtje tewerkstelt, is het ook niet goed. het feit dat men over dit soort pietluttigheden moet schreeuwen inzake racisme bewijst alvast één ding: het valt allemaal nog wel goed mee met het racisme hier. Bij ons gaat het immers over zwarte pieten, de naam niet kunnen uitspreken of het vermoeden dat uw CV niet wordt opgepikt. In zo goed als de rest van de wereld, niet in het minst waar deze klagers vandaan komen, worden mensen gewoon afgeslacht met racistische motieven.

Dit is dan ook het enige, unieke geval waarin de klagers klagen over een blanke werkgever die, zonder ook maar de minste aansporing, hoofdzakelijk niet blanke werknemers in dienst heeft.
Ze vervolgen hier wat zij in alle andere gevallen en acties zelf nastreven...
3:)

de vuile muilekoek 10 oktober 2015 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7852478)
Verlichting?
Dat woord halen we ook alleen uit de kast wanneer het ons uitkomt...
Moesten we het echt menen met de Verlichting,
Citaat:

we zouden ophouden met onze kinderen flutverhalen met sinten, heiligen en profeten voor te schotelen.

Ja we kunnen ze misschien uithuwen op 5 jarige leeftijd in de plaats van op 12 jaar aan een ouwe zak ... in de plaats van naar Sinterklaas te gaan kijken :roll: kwestie van meegaande te zijn met de arme landen en hun gewoontes :roll:

Patrick M. 10 oktober 2015 13:39

Luister gewoon naar het Sinterklaas liedje, Pieterman, zo zwart als roet...

The Paulus Experience 10 oktober 2015 20:52

Ik heb het nooit anders geweten dan dat zwarte piet een neger was, en geen flauwe lulkoek over roet.
Dat was Moriaantje.

Patrick M. 13 oktober 2015 13:14

The Paulis Experience, lees dit eens en geef dan commentaar...

Sinterklaas, die goede heer
komt hier alle jaren weer
uit het land van Spanje.
Dan brengt hij ons lekk're koek
speelgoed en een prentenboek
appeltjes van oranje.

Pieterknecht, zo zwart als roet
met een struisveer op zijn hoed
kijkt door het vensterglaasje.
Als dan allen, groot en klein
lief en zoet naar bed toe zijn
roept hij Sinterklaasje.

Anna List 13 oktober 2015 13:50

ik zie t probleem niet met Pieten die idd zwart zien vh roet in de schouw hoor ... heeft er daar iemand problemen mee ???

zijn er echt mensen die vasthouden aan de Zwarte Pieten als negers ? ook al is dat dan niet in overeenstemming met de verhalen en kinderliedjes ?

snap de heisa niet.

Anna List 13 oktober 2015 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7853386)
Ik heb het nooit anders geweten dan dat zwarte piet een neger was, en geen flauwe lulkoek over roet.
Dat was Moriaantje.

denk dat jij je volkscultuur niet goed kent

Anna List 13 oktober 2015 13:52

trouwens, zo'n zwarte die er jarenlang in slaagt dezelfde job te houden ... is dat dan zoveel geloofwaardiger dan 'zwart van t roet' mss ?

Guinevere 13 oktober 2015 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7852337)

Iedereen die zich tegen racisme verzet is nu ook al moslim? Heel de VRT? Mooi. :lol:

Ik ben blij dat het menselijk fatsoen dan toch zegeviert op kortzichtigheid. Doen alsof je neus bloed lost kwesties zeker niet op.

Guinevere 13 oktober 2015 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 7852666)
Hoeveel kinderen zijn er eigenlijk al racistisch geworden na zo'n traditioneel sinterklaasfeest ?

Dat niet. Ik vond het als kind wel altijd ergens erg voor mijn zwarte of Afrikaanse klasgenootjes.

En de waarheid komt uit een kindermond ofzoiets.

Zipper 13 oktober 2015 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7856491)
Iedereen die zich tegen racisme verzet is nu ook al moslim? Heel de VRT? Mooi. :lol:

Ik ben blij dat het menselijk fatsoen dan toch zegeviert op kortzichtigheid. Doen alsof je neus bloed lost kwesties zeker niet op.

mijn vroegere Rwandese buurman speelde ieder jaar geheel vrijwillig voor zwarte piet, bij de lokale kruidenier. Tot zover dat vermeend racisme.

Guinevere 13 oktober 2015 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7856502)
mijn vroegere Rwandese buurman speelde ieder jaar geheel vrijwillig voor zwarte piet, bij de lokale kruidenier. Tot zover dat vermeend racisme.

Dat wil niet zeggen dat alle zwarten zich als knechten van de blanke willen of moeten gedragen, hé.

Zipper 13 oktober 2015 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7856508)
Dat wil niet zeggen dat alle zwarten zich als knechten van de blanke willen of moeten gedragen, hé.

die moest helemaal niks ; het was een vriendendienst.
Niet iedereen is even bekrompen als gij.

Xenophon 13 oktober 2015 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7856493)
Dat niet. Ik vond het als kind wel altijd ergens erg voor mijn zwarte of Afrikaanse klasgenootjes.

En de waarheid komt uit een kindermond ofzoiets.

- lol -

Heel geloofwaardig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be