Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   adoptie door holebi's (https://forum.politics.be/showthread.php?t=224162)

Drukazz 11 oktober 2015 19:45

adoptie door holebi's

U bent zelf katholiek. Hoe staat u tegenover holebi’s?
Ik geloof in het klassiek gezin van een man en een vrouw. Dat is ook het uitgangspunt van mijn partij. Je moet wetten maken voor de overgrote meerderheid, niet voor de uitzonderingen. Maar ik zal niet beweren dat homoseksualiteit een ziekte is, integendeel. Dat zijn mensen als u en ik. Nu, het homohuwelijk is een verworven recht, dat debat gaan we niet meer voeren.

Mogen holebi’s kinderen hebben?
(blaast) Dat is toch geen prioriteit om het vandaag over te hebben? We hebben wel andere katjes te geselen.

Dat is het wel voor die mensen die ermee bezig zijn.
Ik vind dat een kind recht heeft op een vader en een moeder. Ik zeg niet dat homokoppels slechte ouders zouden zijn. Maar je moet uitgaan van het belang van het kind.

http://www.dezondag.be/tomvangrieken/

Stuk uit een interview met Tom Van Grieken.

Nu is mijn vraag, hoe staat Jan met de pet tegenover adoptie door holebi's?
Ik ben daar tegen omdat ik vind dat een kind het recht heeft op te groeien in een liefhebbend gezin met een moeder én vader. Ik ben ervan overtuigd dat zij beide noodzakelijk bij het grootbrengen van een kind. Over de oceaan zeggen ze niet voor niets: "God made Adam and Eve, not Adam and Steve."

Poll volgt.

Jan van den Berghe 11 oktober 2015 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7854282)
Nu is mijn vraag, hoe staat Jan met de pet tegenover adoptie door holebi's?
Ik ben daar tegen omdat ik vind dat een kind het recht heeft op te groeien in een liefhebbend gezin met een moeder én vader. Ik ben ervan overtuigd dat zij beide noodzakelijk bij het grootbrengen van een kind. Over de oceaan zeggen ze niet voor niets: "God made Adam and Eve, not Adam and Steve."

Poll volgt.

Volkomen mee eens. Je hoort kinderen niet van bij het begin te duwen in een afwijkende situatie.

Xenophon 11 oktober 2015 20:25

Citaat:

...
Over de oceaan zeggen ze niet voor niets: "God made Adam and Eve, not Adam and Steve."

Poll volgt.

- lol -

cookie monster 12 oktober 2015 01:22

Citaat:

Mogen holebi’s kinderen hebben?

Moeten zij weten , zolang ze dan hun verantwoordelijkheid opnemen !!
Dat is zo ook bij hetero's !!

cookie monster 12 oktober 2015 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7854331)
Volkomen mee eens. Je hoort kinderen niet van bij het begin te duwen in een afwijkende situatie.

Omschrijf eens duidelijke afwijkende situatie , aub ??

Manus 12 oktober 2015 06:19

Homo's hé cookie.

Als cassiëre Marie bol staat van werkloze Tom, dan is dit een geschenk van God, wanneer Els en An de volledige adoptieprocedure doorlopen met complete screening en vervolgens een kind in huis krijgen, dan wordt het kind onrecht aangedaan.

Xenophon 12 oktober 2015 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manus (Bericht 7854670)
Homo's hé cookie.

Als cassiëre Marie bol staat van werkloze Tom, dan is dit een geschenk van God, wanneer Els en An de volledige adoptieprocedure doorlopen met complete screening en vervolgens een kind in huis krijgen, dan wordt het kind onrecht aangedaan.

Tja, complete screening maakt van Els geen papa, ook al draagt ze bottines en vloekt en zuipt ze zoals een tempelier.

Schelfie 12 oktober 2015 19:03

Ach, wat is tegenwoordig nog een "vader" en een "moeder"?

Tot 50 jaar geleden ging alleen de vader werken en de moeder bleef thuis voor de kinderen en het huishouden zorgen. Dit tijden zijn wij gelukkig voorbij. Ik zie echt niet in waarom 2 vaders/moeders slechter zou zijn dan een vader en een moeder. Enkel bekrompen mensen die hun moraal moeten halen uit sprookjesboeken kunnen zo hard blijven steken in de prehistorie...

Krates 12 oktober 2015 19:07

Ja ik vind dat dat moet kunnen, al is het maar om die religieuze fanatiekelingen te provoceren.

Xenophon 12 oktober 2015 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 7855517)

Tot 50 jaar geleden ging alleen de vader werken en de moeder bleef thuis voor de kinderen en het huishouden zorgen. Dit tijden zijn wij gelukkig voorbij. Ik zie echt niet in waarom 2 vaders/moeders slechter zou zijn dan een vader en een moeder. Enkel bekrompen mensen die hun moraal moeten halen uit sprookjesboeken kunnen zo hard blijven steken in de prehistorie...

Dat is ook zo iets typisch, de tekortkoming zit aan uw kant en dan beginnen ze te schelden over de anderen.

Een argument voor uw zaak is dat niet echt.

Xenophon 12 oktober 2015 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Krates (Bericht 7855519)
Ja ik vind dat dat moet kunnen, als is het maar om die religieuze fanatiekelingen te provoceren.

:D

Hypochonder 12 oktober 2015 19:09

Ze mogen van mij trouwen, ze mogen van mij handje in handje lopen, ze mogen elkaar buiten mijn zich bespringen als wilde beesten maar ze mogen van mij niet eisen dat ze kinderen mogen opvoeden.

Jan van den Berghe 12 oktober 2015 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7854608)
Omschrijf eens duidelijke afwijkende situatie , aub ??

Weet u dat dan echt niet? Ooit iets vernomen in uw biologielessen hoe een kind ontstaat?

Jan van den Berghe 12 oktober 2015 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Krates (Bericht 7855519)
Ja ik vind dat dat moet kunnen, al is het maar om die religieuze fanatiekelingen te provoceren.

Kinderen dus gebruiken in een politiek en ideologisch discours. D�*t is pas pervers!

Xenophon 12 oktober 2015 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7855566)
Kinderen dus gebruiken in een politiek en ideologisch discours. D�*t is pas pervers!

Hij is toch maar wat aan het trollen Jan. :D

Jan van den Berghe 12 oktober 2015 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 7855517)

Als je ziet hoe weinig tijd sommige ouders nu nog hebben voor hun kinderen, zie ik de situatie van twee "uithuizigen" helemaal niet als een gelukkige evolutie tegenover vroeger.

Indertijd kwamen wij, kort na schooltijd, thuis en onze moeder was thuis. We hadden een klankbord, eten een boterham, deden ons huiswerk en mochten dan weer het huis uit. Ook in mijn gezin zorgen wij ervoor dat onze kinderen iemand hebben die hen na schooltijd verwelkomt. Ik zie echt het voordeel niet in van al die kinderen in de opvang. Uren na het laatste belteken op school.

DewareJakob 12 oktober 2015 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7855565)
Weet u dat dan echt niet? Ooit iets vernomen in uw biologielessen hoe een kind ontstaat?

Waarom geef je niet gewoon antwoord aan Cookie in de plaats van weer helemaal naast de zaak te gaan. Het gaat over adoptie, niet over zelfverwekte kinderen.

DewareJakob 12 oktober 2015 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7855570)
Als je ziet hoe weinig tijd sommige ouders nu nog hebben voor hun kinderen, zie ik de situatie van twee "uithuizigen" helemaal niet als een gelukkige evolutie tegenover vroeger.

Indertijd kwamen wij, kort na schooltijd, thuis en onze moeder was thuis. We hadden een klankbord, eten een boterham, deden ons huiswerk en mochten dan weer het huis uit. Ook in mijn gezin zorgen wij ervoor dat onze kinderen iemand hebben die hen na schooltijd verwelkomt. Ik zie echt het voordeel niet in van al die kinderen in de opvang. Uren na het laatste belteken op school.

Moeder naast de haard, dus.

Xenophon 12 oktober 2015 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7855572)
Moeder naast de haard, dus.

Ze mogen ze dat kiezen.

Ikzelf ben als vader aan de haard gebleven, nooit spijt van gehad, in tegendeel, het opgroeien van uw kind van zo dichtbij meemaken was fantastisch.

Jan van den Berghe 12 oktober 2015 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7855571)
Waarom geef je niet gewoon antwoord aan Cookie in de plaats van weer helemaal naast de zaak te gaan. Het gaat over adoptie, niet over zelfverwekte kinderen.

Je plaatst een kind ook niet bij de apen, nietwaar?!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be