![]() |
Vrachtwagenchauffeurs willen niet meer naar GB wegens aanvallen door “vluchtelingen”
bron
Detail tekst: Citaat:
Maar dat sluit dan weer niet uit dat er vrachtwagenchauffeurs bij zijn die er een 'handeltje' in zien, (lees: kassa kassa ![]() Vraag ik mij af onder welke noemer dat we dat weeral moeten plaatsen 8O |
Citaat:
Maar het grootste deel van de chauffeurs respecteren de regels wel en doen daar dus niet aan mee. En zelfs steeds meer transportbedrijven stoppen met op het VK te rijden. En niet alleen vanwege vluchtelingen, maar ook vanwege de lange wachttijden voor vrachtwagens om door de controles te geraken. Daarnaast worden bedrijf en chauffeur verantwoordelijk gesteld als er toevallig iets fout is en krijgen deze monsterboetes opgelegd. De bedrijven kunnen ook niets veranderen aan de situatie, want deze word veroorzaakt door het VK. |
Citaat:
|
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=vmjSltIaloY Toepasselijk liedje. ;-) |
Citaat:
http://m.youtube.com/watch?v=L-wpS49KN00 |
Citaat:
Daarnaast worden de douane zegels niet aangebracht door douanen, maar door personeel van bedrijven. Waarna het nummer van de zegel aan de douane word doorgegeven. Als een zegel niet correct is aangebracht, kan je als bestuurder enkel hopen dat er niets fout gebeurd. Weet je trouwens dat ook steeds meer rederijen of extra kosten aanrekenen aan hun klanten of gewoon niet meer op het VK willen varen vanwege de hoge kosten om te verhinderen dat er illegalen aan boord kruipen en boetes om het betrappen van illegalen op het schip. Dat illegalen zo massaal naar het VK willen, komt omdat men binnen het VK geen ID-papieren moet hebben. Een wet die het VK weigert aan te passen, met het argument dat het bezitten van ID-kaart op het eiland een vrijheidsberoving zou zijn. |
Dat is daar in Calais een onbegrijpelijke, maar tegelijk een onmenselijke en anti-economische toestand.
Waarom in hemelsnaam grijpt de Franse overheid niet efficiënter in door die kampeerders over te brengen naar een plaats die ver genoeg afgelegen is van Calais; om vervolgens de zaak rustiger en grondiger op te lossen ? . |
VLUCHTELINGENCRISIS Een vluchtelinge van Syrische origine is vannacht doodgereden op een autosnelweg in de buurt van de Kanaaltunnel in Calais, in het noorden van Frankrijk. Dat zeggen de hulpdiensten.
Het slachtoffer, een dertiger, werd "aangereden door een auto op autosnelweg A16 in Calais", vlakbij het terrein van Eurotunnel, zegt de brandweer. "De hulpdiensten moesten de plek snel verlaten, omdat ze werden aangevallen door een honderdtal migranten", zeggen de verantwoordelijken van de hulpdiensten. Het slachtoffer werd overgebracht naar een ziekenhuis in Calais, waar ze overleed aan haar verwondingen. Sinds 26 juni zijn nu al vijftien vluchtelingen om het leven gekomen in de regio van Calais tijdens een poging om het Verenigd Koninkrijk te bereiken. In Calais en omgeving bevinden zich vier- �* vijfduizend vluchtelingen, vooral uit het oosten van Afrika, het Midden-Oosten en Afghanistan. Een groep van duizend vluchtelingen verblijft iets verder oostwaarts, in de regio van Duinkerke. Met dank aan HLN. De hulpdiensten werden aangevallen, nota bene mensen die willen helpen en gewoon hun job doen worden aangevallen. Dat de overheid daar iets aan doet of moet daar een hulpverlener eerst gedood worden? |
Citaat:
Ze zouden misschien gevangenissen in Nederland kunnen huren om ze tijdelijk in 'op te slaan', binnenkort staan die toch weer leeg.... :twisted: Eigenlijk is dit nog maar eens een voorbeeld van de onbekwaamheid van Europa : als ze Engeland altijd maar toelaten om uitzonderingen voor zichzelf te maken, dan mogen ze dat Eurospel van mij opdoeken..... |
Citaat:
Volgens mij verwar je de Schengen-overeenkomst met de diverse EU-verdragen. Het UK heeft nooit willen meespelen met Schengen en is daar altijd duidelijk over geweest. Als je via de chunnel naar de UK reist, zal je zien dat je op Frans grondgebied reeds gecontroleerd wordt door Engelse immigratieambtenaren. En die zeggen daar op die plek, op dat eigenste ogenblik: "jij komt Engeland niet binnen; ben je asielzoeker, doe dan je aanvraag hier in Frankrijk". Of denk je dat de UK geen of onvoldoende vluchtelingen opneemt ? Via andere wegen dan de chunnel ... ? . |
Citaat:
Daarnaast is het geen uitzondering dat zelfs politieagenten worden aangevallen rond die kampen. En de overheden proberen de problemen op te lossen, maar krijgen geen medewerking van de illegalen. En zelfs in België waren dergelijke kampen zich aan het ontwikkelen in de buurt van de overzethavens, Oostende en Zeebrugge. Waar ze in vrachtwagens en containers wilde geraken. De illegalen kwamen daar echter met het probleem te zitten, dat de overheden en bedrijven de boel omheinde en zware controles gingen uitvoeren. Dan hebben ze nog geprobeerd om op de parkings in de vrachtwagens te geraken, maar de chauffeurs veranderde hun stopplaatsen. en er werden slaapparkings binnen de afgesloten havengebieden gemaakt voor de chauffeurs. En de politie is zware controles langst de parkings gaan uitvoeren. In Calais ligt het probleem echter heel anders door de kanaaltunnel. Veel illegalen proberen daar zelfs op de rijdende treinen te geraken of te voet de tunnel door te steken. Ook zijn er die proberen aan bootjes te geraken om het kanaal over te steken zoals ze de Middellandse zee hebben overgestoken. Men heeft trouwens al overwogen om een grote politiemacht met ondersteuning van het leger in te zetten om de kampen rond de kanaaltunnel op te ruimen. Maar dit lag politiek heel moeilijk en dreigde een opstand binnen de Franse grenzen van de daar legaal aanwezige allochtonen te veroorzaken. Langst de kanaaltunnelsporen staan vandaag als omheiningen van 5 meter hoog en worden bewaakt, maar de illegalen blijven het proberen. |
Citaat:
|
Citaat:
Echter niet die van het VK. Een asielzoeker is namelijk verplicht zijn aanvraag voor asiel te doen aan de buitengrenzen van de EU, in het eerste land waar ze binnenkomen Het is dus volgens de spelregels van de onmogelijk dat er vluchtelingen in rijen staan aan te schuiven in Brussel om in België asiel aan te vragen. Want enkel wie via de Belgische kust, zeehavens of luchthavens in België aankomt, kan volgens de regels in België asiel aanvragen. Al de rest had reeds lang daarvoor asiel moeten aanvragen. De EU had dus reeds lang geleden zijn buitengrenzen deftig moeten gaan bewaken, namelijk voor Schengen in werking trad, en daar kampen met aanvraag verwerkende kantoren moeten bouwen. En de kosten daarvoor zouden door de EU moeten gedragen worden, niet door de landen afzonderlijk zoals het nu is. |
Citaat:
Daarnaast heb je enkel voor het aantal mensen in de kampen rond Calais reeds meer dan 25 grote vliegtuigen nodig en moet je hen nog kunnen en mogen afzetten in hun land van herkomst. |
Als Frankrijk wil dan kan de Franse regering er toch voor zorgen dat dat illegaal kamp in Calais word opgeruimd.
Die asielzoekers wonen daar illegaal maar als een autochtone Fransman of vrouw iets illegaals doet dan word hij of zij opgepakt. |
Citaat:
|
Citaat:
Met de juiste aanmoediging moet dat zelfs betaalbaar te regelen zijn. Een Eu Taskforce oefening in die omgeving misschien? |
Citaat:
Met de juiste aanmoediging moet dat zelfs betaalbaar te regelen zijn. Een Eu Taskforce oefening in die omgeving misschien? Wat betreft de jihadi's reeds in Europa met vele 1000den molotov cocktails... Als traangas en rubberkogels niet helpen, dan lijkt een andere oude truk, de Razzia een geschikte methode om de relschoppers uit de normale maatschappij te zeven. |
Is het echt onmogelijk om vrachtwagens van zo'n vergrendeling te voorzien, dat alleen de bestuurder die klep of deur open kan maken? Een loodje van de douane houdt ze inderdaad niet tegen.
|
Citaat:
Maar hoe beveilig je een vrachtwagen met een zeildoek omkasting? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be