Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vrachtwagenchauffeurs willen niet meer naar GB wegens aanvallen door “vluchtelingen” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=224244)

Universalia 14 oktober 2015 10:12

Vrachtwagenchauffeurs willen niet meer naar GB wegens aanvallen door “vluchtelingen”
 
bron

Detail tekst:

Citaat:

Vrachtwagenchauffeurs willen vanwege de aanvallen door “vluchtelingen” niet meer op Engeland rijden. Ze worden door vluchtelingen, die van Frankrijk naar Engeland willen, met messen bedreigd en met stenen bekogeld om hun vrachtauto´s te enteren.
Met alle respect voor de vrachtwagenchauffeurs hun werk en dat die mensen door de aanvallen niet meer naar bepaalde 'streken/landen' willen rijden dat valt best te begrijpen.

Maar dat sluit dan weer niet uit dat er vrachtwagenchauffeurs bij zijn die er een 'handeltje' in zien, (lees: kassa kassa ) om wat van die 'onverlaten des Aardkloots dezes' mee te nemen.

Vraag ik mij af onder welke noemer dat we dat weeral moeten plaatsen 8O

Jantje 14 oktober 2015 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7857325)
bron

Detail tekst:



Met alle respect voor de vrachtwagenchauffeurs hun werk en dat die mensen door de aanvallen niet meer naar bepaalde 'streken/landen' willen rijden dat valt best te begrijpen.

Maar dat sluit dan weer niet uit dat er vrachtwagenchauffeurs bij zijn die er een 'handeltje' in zien, (lees: kassa kassa ) om wat van die 'onverlaten des Aardkloots dezes' mee te nemen.

Vraag ik mij af onder welke noemer dat we dat weeral moeten plaatsen 8O

Er zijn inderdaad chauffeurs die illegalen laten instappen en er geld voor vragen, je hebt nu eenmaal overal misbruiken.
Maar het grootste deel van de chauffeurs respecteren de regels wel en doen daar dus niet aan mee.

En zelfs steeds meer transportbedrijven stoppen met op het VK te rijden.
En niet alleen vanwege vluchtelingen, maar ook vanwege de lange wachttijden voor vrachtwagens om door de controles te geraken.
Daarnaast worden bedrijf en chauffeur verantwoordelijk gesteld als er toevallig iets fout is en krijgen deze monsterboetes opgelegd.
De bedrijven kunnen ook niets veranderen aan de situatie, want deze word veroorzaakt door het VK.

Thuleander 14 oktober 2015 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 7857364)
Er zijn inderdaad chauffeurs die illegalen laten instappen en er geld voor vragen, je hebt nu eenmaal overal misbruiken.

Daarom moeten chauffeurs die betrapt worden op het vervoeren van illegalen zwaar gestraft worden.

Pericles 14 oktober 2015 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7857463)
Daarom moeten chauffeurs die betrapt worden op het vervoeren van illegalen zwaar gestraft worden.

Vermits je moeilijk om het kwartier uitgebreid kunt controleren of er iemand in de laadruimte zit is het gewoon een wijze beslissing niet meer op het VK te rijden.

https://www.youtube.com/watch?v=vmjSltIaloY


Toepasselijk liedje. ;-)

zonbron 14 oktober 2015 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7857508)
Vermits je moeilijk om het kwartier uitgebreid kunt controleren of er iemand in de laadruimte zit is het gewoon een wijze beslissing niet meer op het VK te rijden.

https://www.youtube.com/watch?v=vmjSltIaloY


Toepasselijk liedje. ;-)

Nog toepasselijker:

http://m.youtube.com/watch?v=L-wpS49KN00

Jantje 15 oktober 2015 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7857463)
Daarom moeten chauffeurs die betrapt worden op het vervoeren van illegalen zwaar gestraft worden.

Zo eenvoudig is het niet. Als bestuurder weet je vaak niet eens welke vracht er in de wagen zit.
Daarnaast worden de douane zegels niet aangebracht door douanen, maar door personeel van bedrijven. Waarna het nummer van de zegel aan de douane word doorgegeven.
Als een zegel niet correct is aangebracht, kan je als bestuurder enkel hopen dat er niets fout gebeurd.

Weet je trouwens dat ook steeds meer rederijen of extra kosten aanrekenen aan hun klanten of gewoon niet meer op het VK willen varen vanwege de hoge kosten om te verhinderen dat er illegalen aan boord kruipen en boetes om het betrappen van illegalen op het schip.
Dat illegalen zo massaal naar het VK willen, komt omdat men binnen het VK geen ID-papieren moet hebben. Een wet die het VK weigert aan te passen, met het argument dat het bezitten van ID-kaart op het eiland een vrijheidsberoving zou zijn.

De schoofzak 15 oktober 2015 08:05

Dat is daar in Calais een onbegrijpelijke, maar tegelijk een onmenselijke en anti-economische toestand.

Waarom in hemelsnaam grijpt de Franse overheid niet efficiënter in door die kampeerders over te brengen naar een plaats die ver genoeg afgelegen is van Calais; om vervolgens de zaak rustiger en grondiger op te lossen ?

.

Patrick M. 15 oktober 2015 11:25

VLUCHTELINGENCRISIS Een vluchtelinge van Syrische origine is vannacht doodgereden op een autosnelweg in de buurt van de Kanaaltunnel in Calais, in het noorden van Frankrijk. Dat zeggen de hulpdiensten.

Het slachtoffer, een dertiger, werd "aangereden door een auto op autosnelweg A16 in Calais", vlakbij het terrein van Eurotunnel, zegt de brandweer. "De hulpdiensten moesten de plek snel verlaten, omdat ze werden aangevallen door een honderdtal migranten", zeggen de verantwoordelijken van de hulpdiensten. Het slachtoffer werd overgebracht naar een ziekenhuis in Calais, waar ze overleed aan haar verwondingen.

Sinds 26 juni zijn nu al vijftien vluchtelingen om het leven gekomen in de regio van Calais tijdens een poging om het Verenigd Koninkrijk te bereiken. In Calais en omgeving bevinden zich vier- �* vijfduizend vluchtelingen, vooral uit het oosten van Afrika, het Midden-Oosten en Afghanistan. Een groep van duizend vluchtelingen verblijft iets verder oostwaarts, in de regio van Duinkerke.

Met dank aan HLN.

De hulpdiensten werden aangevallen, nota bene mensen die willen helpen en gewoon hun job doen worden aangevallen.

Dat de overheid daar iets aan doet of moet daar een hulpverlener eerst gedood worden?

Klojo eerste klas 15 oktober 2015 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7858577)
Dat is daar in Calais een onbegrijpelijke, maar tegelijk een onmenselijke en anti-economische toestand.

Waarom in hemelsnaam grijpt de Franse overheid niet efficiënter in door die kampeerders over te brengen naar een plaats die ver genoeg afgelegen is van Calais; om vervolgens de zaak rustiger en grondiger op te lossen ?

.

Als ze van Griekenland naar hier kunnnen komen, zal van de ene kant naar de andere kant van Frankrijk waarschijnlijk geen onoverbrugbare afstand zijn, zeker ? ;-)
Ze zouden misschien gevangenissen in Nederland kunnen huren om ze tijdelijk in 'op te slaan', binnenkort staan die toch weer leeg.... :twisted:

Eigenlijk is dit nog maar eens een voorbeeld van de onbekwaamheid van Europa : als ze Engeland altijd maar toelaten om uitzonderingen voor zichzelf te maken, dan mogen ze dat Eurospel van mij opdoeken.....

De schoofzak 15 oktober 2015 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7858822)
Als ze van Griekenland naar hier kunnnen komen, zal van de ene kant naar de andere kant van Frankrijk waarschijnlijk geen onoverbrugbare afstand zijn, zeker ? ;-)
Ze zouden misschien gevangenissen in Nederland kunnen huren om ze tijdelijk in 'op te slaan', binnenkort staan die toch weer leeg.... :twisted:

Eigenlijk is dit nog maar eens een voorbeeld van de onbekwaamheid van Europa : als ze Engeland altijd maar toelaten om uitzonderingen voor zichzelf te maken, dan mogen ze dat Eurospel van mij opdoeken.....

Leg dat eens wat beter uit aub.

Volgens mij verwar je de Schengen-overeenkomst met de diverse EU-verdragen.
Het UK heeft nooit willen meespelen met Schengen en is daar altijd duidelijk over geweest.
Als je via de chunnel naar de UK reist, zal je zien dat je op Frans grondgebied reeds gecontroleerd wordt door Engelse immigratieambtenaren.
En die zeggen daar op die plek, op dat eigenste ogenblik: "jij komt Engeland niet binnen; ben je asielzoeker, doe dan je aanvraag hier in Frankrijk".

Of denk je dat de UK geen of onvoldoende vluchtelingen opneemt ? Via andere wegen dan de chunnel ... ?

.

Jantje 16 oktober 2015 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7858794)
VLUCHTELINGENCRISIS Een vluchtelinge van Syrische origine is vannacht doodgereden op een autosnelweg in de buurt van de Kanaaltunnel in Calais, in het noorden van Frankrijk. Dat zeggen de hulpdiensten.

Het slachtoffer, een dertiger, werd "aangereden door een auto op autosnelweg A16 in Calais", vlakbij het terrein van Eurotunnel, zegt de brandweer. "De hulpdiensten moesten de plek snel verlaten, omdat ze werden aangevallen door een honderdtal migranten", zeggen de verantwoordelijken van de hulpdiensten. Het slachtoffer werd overgebracht naar een ziekenhuis in Calais, waar ze overleed aan haar verwondingen.

Sinds 26 juni zijn nu al vijftien vluchtelingen om het leven gekomen in de regio van Calais tijdens een poging om het Verenigd Koninkrijk te bereiken. In Calais en omgeving bevinden zich vier- �* vijfduizend vluchtelingen, vooral uit het oosten van Afrika, het Midden-Oosten en Afghanistan. Een groep van duizend vluchtelingen verblijft iets verder oostwaarts, in de regio van Duinkerke.

Met dank aan HLN.

De hulpdiensten werden aangevallen, nota bene mensen die willen helpen en gewoon hun job doen worden aangevallen.

Dat de overheid daar iets aan doet of moet daar een hulpverlener eerst gedood worden?

De overheid doet wat ze kan, maar het is vechten tegen de bierkaai.
Daarnaast is het geen uitzondering dat zelfs politieagenten worden aangevallen rond die kampen.
En de overheden proberen de problemen op te lossen, maar krijgen geen medewerking van de illegalen.
En zelfs in België waren dergelijke kampen zich aan het ontwikkelen in de buurt van de overzethavens, Oostende en Zeebrugge.
Waar ze in vrachtwagens en containers wilde geraken. De illegalen kwamen daar echter met het probleem te zitten, dat de overheden en bedrijven de boel omheinde en zware controles gingen uitvoeren.
Dan hebben ze nog geprobeerd om op de parkings in de vrachtwagens te geraken, maar de chauffeurs veranderde hun stopplaatsen. en er werden slaapparkings binnen de afgesloten havengebieden gemaakt voor de chauffeurs. En de politie is zware controles langst de parkings gaan uitvoeren.

In Calais ligt het probleem echter heel anders door de kanaaltunnel. Veel illegalen proberen daar zelfs op de rijdende treinen te geraken of te voet de tunnel door te steken. Ook zijn er die proberen aan bootjes te geraken om het kanaal over te steken zoals ze de Middellandse zee hebben overgestoken.

Men heeft trouwens al overwogen om een grote politiemacht met ondersteuning van het leger in te zetten om de kampen rond de kanaaltunnel op te ruimen. Maar dit lag politiek heel moeilijk en dreigde een opstand binnen de Franse grenzen van de daar legaal aanwezige allochtonen te veroorzaken.

Langst de kanaaltunnelsporen staan vandaag als omheiningen van 5 meter hoog en worden bewaakt, maar de illegalen blijven het proberen.

Skobelev 16 oktober 2015 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 7859537)
De overheid doet wat ze kan, maar het is vechten tegen de bierkaai.
Daarnaast is het geen uitzondering dat zelfs politieagenten worden aangevallen rond die kampen.
En de overheden proberen de problemen op te lossen, maar krijgen geen medewerking van de illegalen.
En zelfs in België waren dergelijke kampen zich aan het ontwikkelen in de buurt van de overzethavens, Oostende en Zeebrugge.
Waar ze in vrachtwagens en containers wilde geraken. De illegalen kwamen daar echter met het probleem te zitten, dat de overheden en bedrijven de boel omheinde en zware controles gingen uitvoeren.
Dan hebben ze nog geprobeerd om op de parkings in de vrachtwagens te geraken, maar de chauffeurs veranderde hun stopplaatsen. en er werden slaapparkings binnen de afgesloten havengebieden gemaakt voor de chauffeurs. En de politie is zware controles langst de parkings gaan uitvoeren.

In Calais ligt het probleem echter heel anders door de kanaaltunnel. Veel illegalen proberen daar zelfs op de rijdende treinen te geraken of te voet de tunnel door te steken. Ook zijn er die proberen aan bootjes te geraken om het kanaal over te steken zoals ze de Middellandse zee hebben overgestoken.

Men heeft trouwens al overwogen om een grote politiemacht met ondersteuning van het leger in te zetten om de kampen rond de kanaaltunnel op te ruimen. Maar dit lag politiek heel moeilijk en dreigde een opstand binnen de Franse grenzen van de daar legaal aanwezige allochtonen te veroorzaken.

Langst de kanaaltunnelsporen staan vandaag als omheiningen van 5 meter hoog en worden bewaakt, maar de illegalen blijven het proberen.

Oppakken en uitzetten. De legale allochtonen die van hun teelballen maken op hetzelfde vliegtuig mee. 't zal snel opgekuist zijn in Frankrijk. Even laten branden is beter dan laten rotten.

Jantje 16 oktober 2015 07:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7858822)
Als ze van Griekenland naar hier kunnnen komen, zal van de ene kant naar de andere kant van Frankrijk waarschijnlijk geen onoverbrugbare afstand zijn, zeker ? ;-)
Ze zouden misschien gevangenissen in Nederland kunnen huren om ze tijdelijk in 'op te slaan', binnenkort staan die toch weer leeg.... :twisted:

Eigenlijk is dit nog maar eens een voorbeeld van de onbekwaamheid van Europa : als ze Engeland altijd maar toelaten om uitzonderingen voor zichzelf te maken, dan mogen ze dat Eurospel van mij opdoeken.....

Het is inderdaad een voorbeeld van de onbekwaamheid binnen de EU.
Echter niet die van het VK.
Een asielzoeker is namelijk verplicht zijn aanvraag voor asiel te doen aan de buitengrenzen van de EU, in het eerste land waar ze binnenkomen
Het is dus volgens de spelregels van de onmogelijk dat er vluchtelingen in rijen staan aan te schuiven in Brussel om in België asiel aan te vragen.
Want enkel wie via de Belgische kust, zeehavens of luchthavens in België aankomt, kan volgens de regels in België asiel aanvragen.
Al de rest had reeds lang daarvoor asiel moeten aanvragen.
De EU had dus reeds lang geleden zijn buitengrenzen deftig moeten gaan bewaken, namelijk voor Schengen in werking trad, en daar kampen met aanvraag verwerkende kantoren moeten bouwen. En de kosten daarvoor zouden door de EU moeten gedragen worden, niet door de landen afzonderlijk zoals het nu is.

Jantje 16 oktober 2015 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7859542)
Oppakken en uitzetten. De legale allochtonen die van hun teelballen maken op hetzelfde vliegtuig mee. 't zal snel opgekuist zijn in Frankrijk. Even laten branden is beter dan laten rotten.

Zo eenvoudig is het echt niet. Vaak gaat het over derde generatie allochtonen met de Franse nationaliteit en het gaat niet om enkele tientallen, maar om meer dan 2.000.000 Franse burgers. En die zouden niet enkel Calais in brand steken, maar ook de grote steden. Daarnaast moet er ook rekening gehouden worden met hun vriendjes in de buurlanden, want ook die zouden snel de boel in fik steken.
Daarnaast heb je enkel voor het aantal mensen in de kampen rond Calais reeds meer dan 25 grote vliegtuigen nodig en moet je hen nog kunnen en mogen afzetten in hun land van herkomst.

Patrick M. 16 oktober 2015 20:40

Als Frankrijk wil dan kan de Franse regering er toch voor zorgen dat dat illegaal kamp in Calais word opgeruimd.
Die asielzoekers wonen daar illegaal maar als een autochtone Fransman of vrouw iets illegaals doet dan word hij of zij opgepakt.

Universalia 17 oktober 2015 15:09

Citaat:

Als Frankrijk wil dan kan de Franse regering er toch voor zorgen dat dat illegaal kamp in Calais word opgeruimd.
Moeten we niet te hard op roepen, want dan staan die allemaal in West-Vlaanderen, het begint (lees: is al een tijdje bezig) nu al zelfs. :roll:

maddox 17 oktober 2015 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 7859560)
Zo eenvoudig is het echt niet. Vaak gaat het over derde generatie allochtonen met de Franse nationaliteit en het gaat niet om enkele tientallen, maar om meer dan 2.000.000 Franse burgers. En die zouden niet enkel Calais in brand steken, maar ook de grote steden. Daarnaast moet er ook rekening gehouden worden met hun vriendjes in de buurlanden, want ook die zouden snel de boel in fik steken.
Daarnaast heb je enkel voor het aantal mensen in de kampen rond Calais reeds meer dan 25 grote vliegtuigen nodig en moet je hen nog kunnen en mogen afzetten in hun land van herkomst.

Duinkerke 1940. Als het toen kom op 8 dagen tijd 400 000 soldaten op boten gekregen kon worden onder zware aanvallen, dan moet een paar 1000 illegalen toch wel op een ouwe enkelwandige tanker richting "Liberiaanse sloop" geladen kunnen worden.
Met de juiste aanmoediging moet dat zelfs betaalbaar te regelen zijn. Een Eu Taskforce oefening in die omgeving misschien?

maddox 17 oktober 2015 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 7859560)
Zo eenvoudig is het echt niet. Vaak gaat het over derde generatie allochtonen met de Franse nationaliteit en het gaat niet om enkele tientallen, maar om meer dan 2.000.000 Franse burgers. En die zouden niet enkel Calais in brand steken, maar ook de grote steden. Daarnaast moet er ook rekening gehouden worden met hun vriendjes in de buurlanden, want ook die zouden snel de boel in fik steken.
Daarnaast heb je enkel voor het aantal mensen in de kampen rond Calais reeds meer dan 25 grote vliegtuigen nodig en moet je hen nog kunnen en mogen afzetten in hun land van herkomst.

Duinkerke 1940. Als het toen kon op 8 dagen tijd 400 000 soldaten op boten gekregen kon worden onder zware aanvallen, dan moet een paar 1000 illegalen toch wel op een ouwe enkelwandige tanker richting "Liberiaanse sloop" geladen kunnen worden.
Met de juiste aanmoediging moet dat zelfs betaalbaar te regelen zijn. Een Eu Taskforce oefening in die omgeving misschien?

Wat betreft de jihadi's reeds in Europa met vele 1000den molotov cocktails... Als traangas en rubberkogels niet helpen, dan lijkt een andere oude truk, de Razzia een geschikte methode om de relschoppers uit de normale maatschappij te zeven.

DewareJakob 17 oktober 2015 16:00

Is het echt onmogelijk om vrachtwagens van zo'n vergrendeling te voorzien, dat alleen de bestuurder die klep of deur open kan maken? Een loodje van de douane houdt ze inderdaad niet tegen.

maddox 17 oktober 2015 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7860614)
Is het echt onmogelijk om vrachtwagens van zo'n vergrendeling te voorzien, dat alleen de bestuurder die klep of deur open kan maken? Een loodje van de douane houdt ze inderdaad niet tegen.

Een bestuurder hoeft geen kluis te openen.
Maar hoe beveilig je een vrachtwagen met een zeildoek omkasting?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be