![]() |
Journalist van Autogids: VS milieunormen veel strenger dan EU
Naar aanleiding van een tweede VW "schandaal" (andere software, gelijkaardig doel van de programmatie) stond deze stelling in de krant vandaag.
Zo een beetje het omgekeerde van wat de propagandazender van het Belgische regime zowat elke dag wil laten uitschijnen in programma's van nieuws via kwissen tot toeristische. Ik wist dat al langer, normen nog vergeleken vroeger, omdat ik er eens van hoorde in een national geographic programma. Het regime hier doet alle moeite om te laten uitschijnen dat het VS regime laks zou zijn, veel zou toelaten, milieu links laat liggen, enzovoort enzoverder. Het tegendeel is waar. |
Het grote verschil is dat de focus anders ligt, in de VS heeft men veel strengere normen op luchtvervuiling (NOx), hier ligt de focus meer op broeikasgassen (CO2).
|
Het voornaamste verschil lijkt me dat het overtreden van Amerikaanse wetten in Amerika,van gelijk welk soort wetten trouwens,een aanzienlijk riskanter bezigheid is dan wetsovertredingen in de EU....
|
Citaat:
|
Citaat:
De context hier was Volkswagen. Gemeenschappelijk statement van beide gevallen: milieunormen. Geen focus maar het geheel van de verplichtingen die milieu als excuus (mis)(ge)bruiken. |
Citaat:
Het tegendeel is waar, en steeds meer. |
Citaat:
Dus doe je niet wat zomaar wil en zeker geen fiscale fraude zoals het in Belgie een sport is. Daar wordt je aangifte voorbereid door een CPA accountant, die zijn licentie verliest, een zware boete en zelfs gevangenis straf riskeert als hij je helpt frauderen. |
Als ze in de USA een wet maken, dan zorg je er best voor dat je die naleeft, anders heb je het vlaggen.
Dat wil niet zeggen dat hun wetten altijd logisch zijn. Hun houding tov wapens bijvoorbeeld is ridicuul. |
Citaat:
|
Citaat:
Over de inhoud van die wetten is er best wel wat discussie mogelijk, maar het kader/systeem en het afdwingen is sowieso veel beter. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be