![]() |
Wie gaat er zijn VW diesel laten 'upgraden'?
VAG gaat nu verplicht alle diesels 'laten maken'. In de praktijk zal dat er waarschijnlijk op neerkomen dat je 10-20% van het vermogen kwijtspeelt.
Zou je dat laten doen? |
Eigenlijk, ik ben gekrenkt in mijn groene eer, en eis een schadevergoeding die mijn huidig leed over die milieuvervuiling die ik al die tijd heb veroorzaakt zonder het te weten kan compenseren. Ik wil mijn full option A6 inruilen voor een Tesla. Op hun kosten.
|
Simpel: de nietsvermoedende klant is bedrogen en de fabricant heeft moedwillig de kluit willen belazeren, dus gerechterlijke stappen voor een schadeloosstelling lijken me plausibel.
|
Citaat:
|
Deze poll is een beetje nutteloos, tenzij je je VW nooit binnendoet voor een onderhoudsbeurt he. Bij uw eerste onderhoudsbeurt gaan ze die software upgraden, met of zonder uw toelating.
|
Citaat:
Het enige wat VAG U beloofd heeft als klant, is dat de *testresultaten* zijn wat ze zijn. En die zijn dat ook. Dat die resultaten het gevolg zijn van de auto die intelligent genoeg is om te weten dat hij getest wordt, is maar een strategie zoals een andere om aan de testresultaten te geraken he. Een andere strategie zou zijn om een auto te maken die *altijd* aan die eisen voldoet, en dus ook in het speciale geval van een test (en dat werd impliciet ondersteld bij de opstellers van de test natuurlijk). Maar dat is equivalent aan: "op mijn rij examen rijd ik nooit sneller dan de toegelaten snelheid". Dat is wat (oa) uw rijbewijs aangeeft: dat je *tijdens je rijexamen* gereden hebt volgens de regels van de wegcode. Dat is geen garantie dat je ALTIJD rijdt volgens de regels van de wegcode. Als jij nu steeds 15 km/u te snel rijdt, dan moet men niet komen zeggen dat jij een zware bedrieger bent omdat je dat niet gedaan hebt op je rij-examen. Dat je beteugeld kan worden *als men vaststelt* dat je te snel hebt gereden NU, is waar. Men kan dus de testen voor die auto's veranderen. Maar om te spreken van BEDROG omdat je je gedrag aangepast hebt aan het feit dat je getest werd tijdens je rij-examen, is er over. Die auto's zijn gewoon intelligent genoeg om te weten dat ze een examen passeren, en het enige dat de verkoper van die auto U garandeert is dat ze OP DE TEST die resultaten hebben gehaald. Zoals jij braaf achter je stuur zat op je rij-examen. |
Och , ik rijd met een "lichte vracht" , en ik word NIET getest op uitstoot .
Ik mag met een rookwolk de controle binnenrijden , en er met dezelfde rookwolk , goedgekeurd terug buitenrijden . Vanuit m'n hoge positie zwaai ik dan eens naar de "eco" autootjes . Vroem ,vroem , en ik ben weg .:-) |
Citaat:
|
Er rijden anders nog honderdduizenden rond met chiptuning.
|
Citaat:
Ik ben er quasi zeker van dat je als eigenaar een schriftelijke toestemming zal moeten geven. |
Citaat:
En het is nog erger: als de auto's 'aangepasr' worden moeten ze opnieuw gehomologeerd worden en moet de BIV en verkeersbelasting eveneens aangepast worden. |
Wees maar heel gerust dat de schouwingscentra vanaf 2017/2018(want er zal minstens een jaar tussen liggen) gerichte controles zullen doen volgens strengere regels.(ik neem aan dat test-apparatuur "anti-sjoemelsoftware" kan krijgen....;-) )
Wees ook maar gerust dat ieder voertuig van de "Volkswagen-lijsten" zal aangemerkt staan op de databases van de keuringscentra.. Een privé-firma kan een vrije burger inderdaad nergens toe verplichten. Maar als je de update niet doet dan ben je de trotse bezitter van een voertuig dat NIET overeenkomstig is met de boordpapieren. Uw voertuig wordt afgekeurd,in het beste geval nog voordat je in het keuringscentrum binnen komt en een of ander "aanpassings-certificaat" niet kunt tonen..... zo simpel zal het zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vergelijk het maar met spieken tijdens het examen. Test geslaagd, tof he. |
Citaat:
De emissieregels stellen expliciet dat het gebruik van speciale maatregelen die er voor zorgen dat het voertuig beter presteerd tijdens de tests dan bij normaal gebruik niet toegelaten zijn. VW heeft hier inderdaad gewoon de wet overtreden. |
Citaat:
Oftewel, het was een openboek examen. En natuurlijk, zet een racefreak achter het stuur van een zuinige wagen, en een gierige groene achter het stuur van een dikke PKbrakende slee, en we gaan dan eens vergelijken.... |
Mijn eerste auto was een VW (golf D 1979)was tevens mijn laatste. Nooit daarna nog zo'n slechte auto gehad. Zelfs Lada was beter.
|
Citaat:
VW kan alvast beginnen alle opties betreffende sportief rijden aan de betrokken wageneigenaars terugbetalen, want na aanpassing zullen die opties ofwef deels teniet worden gedaan, ofwel worden ze zwaarder belast vanwege een hoger vermogen en uitstoot. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be