Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wie gelooft nog dat Michel geen belastingsregering is? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=224383)

demonen 17 oktober 2015 10:26

Wie gelooft nog dat Michel geen belastingsregering is?

Is deze regering een ordinaire belastingsregering of niet?

Henri1 17 oktober 2015 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7860234)

Deze rechtse belastingregering kan het wel zeer goed uitleggen. Dat moet je ze nageven.

subocaj 17 oktober 2015 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7860234)

Regering Michel? Noem je die zo omdat de keizer van Antwerpen te laf is om Vlaams of federaal mee te regeren?

Vrijheideerst 17 oktober 2015 10:49

Nu nog Pandakneus en we kunnen kaarten.

Krates 17 oktober 2015 11:12

Dit is een VOKA-regering. Waarom niet ineens het cijnskiesrecht terug invoeren?

subocaj 17 oktober 2015 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Krates (Bericht 7860274)

Je hebt alleen accijnsbetaalrecht in deze belastingregering.

Hypochonder 17 oktober 2015 11:40

Het blijft natuurlijk wel een feit dat het moeilijk is om de puinhoop van de sossen op te ruimen. En verder zitten we met een staatsapparaat die ook betaald moet worden. Het zijn zeer moeilijke omstandigheden. Ook de tegenstand van het oppermachtige middenveld speelt een grote rol.

Krates 17 oktober 2015 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7860290)
Je hebt alleen accijnsbetaalrecht in deze belastingregering.

Je vraagt je soms af wie in godsnaam die dommeriken zijn die deze asociale regering nog durven steunen.

Eduard Khil 17 oktober 2015 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Krates (Bericht 7860274)

lijkt me geen goed idee

subocaj 17 oktober 2015 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Krates (Bericht 7860308)
Je vraagt je soms af wie in godsnaam die dommeriken zijn die deze asociale regering nog durven steunen.

Enkel rechtse intellectuelen.

Jan van den Berghe 17 oktober 2015 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7860251)
Deze rechtse belastingregering kan het wel zeer goed uitleggen. Dat moet je ze nageven.

Rechts? Om welke reden is deze regering volgens u dan wel "rechts"?

Eduard Khil 17 oktober 2015 12:24

Leve deze regering van rechtvaardige rechtsen!

Jan van den Berghe 17 oktober 2015 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7860299)
Het blijft natuurlijk wel een feit dat het moeilijk is om de puinhoop van de sossen op te ruimen. En verder zitten we met een staatsapparaat die ook betaald moet worden. Het zijn zeer moeilijke omstandigheden. Ook de tegenstand van het oppermachtige middenveld speelt een grote rol.

Eerlijk gezegd heb ik niet echt de indruk dat het zogenaamde "middenveld" tegenwoordig nog "oppermachtig" is. Dat middenveld is misschien nog nadrukkelijk aanwezig, maar of het nog veel invloed heeft op het stemgedrag van de mensen, durf ik te betwijfelen.

Krates 17 oktober 2015 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7860360)
Eerlijk gezegd heb ik niet echt de indruk dat het zogenaamde "middenveld" tegenwoordig nog "oppermachtig" is. Dat middenveld is misschien nog nadrukkelijk aanwezig, maar of het nog veel invloed heeft op het stemgedrag van de mensen, durf ik te betwijfelen.

De rechtse propagandamachine doet zijn werk, vakbonden die door het slijk worden gehaald zijn schering en inslag geworden. Niet dat vakbonden niet bekritiseerd mogen worden. Ik stoor mij soms ook wel aan het bureaucratisme van sommige vakbonden. Maar die demonisering van de arbeidersbeweging is vaak een bewuste tactiek om werknemers weg te houden van een vakbeweging. De bedoeling is dat werknemers vooral niet te veel hun rechten proberen te verdedigen en zich laten uitpersen door het patronaat.

Jan van den Berghe 17 oktober 2015 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Krates (Bericht 7860376)
De rechtse propagandamachine doet zijn werk, vakbonden die door het slijk worden gehaald zijn schering en inslag geworden. Niet dat vakbonden niet bekritiseerd mogen worden. Ik stoor mij soms ook wel aan het bureaucratisme van sommige vakbonden. Maar die demonisering van de arbeidersbeweging is vaak een bewuste tactiek om werknemers weg te houden van een vakbeweging. De bedoeling is dat werknemers vooral niet te veel hun rechten proberen te verdedigen en zich laten uitpersen door het patronaat.

Vertel mij eventjes over welke kanalen die zogezegde "rechtse propagandamachine" beschikt?

Tavek 17 oktober 2015 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7860351)
Leve deze regering van rechtvaardige rechtsen!

Met de extra 100 euro van de VL rechtse regering, is mijn electriciteitsfactuur verdubbeld en bestaat ze misschien nog maar voor slechts 1/4 uit de werkelijke electriciteitskost.

Rechts, koning in het vermommen van belastingen onder andere namen.

Ik was VEEL beter af als, als hogergeschoold werknemer, onder een sossenregering. Zij pluimden mij ten minste niet.

Krates 17 oktober 2015 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7860377)
Vertel mij eventjes over welke kanalen die zogezegde "rechtse propagandamachine" beschikt?

Alle kanalen die maar beschikbaar zijn.

Vrijheideerst 17 oktober 2015 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7860379)
Met de extra 100 euro van de VL rechtse regering, is mijn electriciteitsfactuur verdubbeld en bestaat ze misschien nog maar voor slechts 1/4 uit de werkelijke electriciteitskost.

Rechts, koning in het vermommen van belastingen onder andere namen.

Ik was VEEL beter af als, als hogergeschoold werknemer, onder een sossenregering. Zij pluimden mij ten minste niet.

Die electriciteit ging toch duurder worden, met of zonder sossen. Wat snap je niet aan "tijdelijke verlaging BTW"?

Vette Pois(s)on 17 oktober 2015 13:02

De ex baard zijn graafmachines stonden al klaar.

Geen put is diep genoeg voor de sossen.

Jan van den Berghe 17 oktober 2015 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Krates (Bericht 7860383)
Alle kanalen die maar beschikbaar zijn.

Geef eens een voorbeeld van zo'n kanaal waar de rechtse propaganda over beschikt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be