Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Losbandigheid in Saoudi-Arabië. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=224492)

Patrick M. 19 oktober 2015 11:36

Losbandigheid in Saoudi-Arabië.

Een vrouw met boerka die dronken op straat ligt in Riyaad, het is niet meteen een beeld dat je vereenzelvigt met het strenggelovige Saoedi-Arabië. Toch zou dit geen alleenstaand feit zijn. Volgens expats drinken de Saoedi's volop alcohol en nemen ze drugs tijdens geheime feestjes ondanks de strikte wetten in het moslimland.
De 74-jarige Karl Andree werd in Saoedi-Arabië betrapt met zelfgemaakte wijn in zijn auto. © rv.

In theorie is alcohol er volledig verboden. Een persoon die betrapt wordt, riskeert zelfs de doodstraf. Meestal worden overtreders veroordeeld tot een gevangenisstraf en zweepslagen. Dat weerhoudt mensen er echter niet van om in grote getale achter gesloten deuren alcohol te brouwen.

Hele voorraad
Westerlingen houden hun eigen feestjes in de zogenoemde 'compounds' maar volgens de expats moeten de party's van de Saoedi's daar niet voor onderdoen. Zo verklaarde een zeker Tony, een Britse expat, aan de BBC dat er een heuse drinkcultuur in het land bestaat. "De meeste Saoedi's waar ik mee in aanraking kom, hebben een hele voorraad alcohol zoals Jack Daniels en andere dranken", aldus Tony. "Ze kopen ook alcohol die gebrouwen wordt door expats."

Prostituees
Een andere expat onthulde aan The Mirror dat Saoedi's uit de elite datingapp Tinder gebruiken om af te spreken met prostituees en om aan cannabis en abortuspillen te geraken op de zwarte markt.

Oogje dichtknijpen
Hij vertelde: "Saoedi-Arabië presenteert zich aan de buitenwereld als een devoot en hardvochtig land maar in realiteit is alles er te verkrijgen aan de juiste prijs en knijpt de overheid vaak een oogje toe in een land waar geld geen probleem is."

Waterflessen
"Zo is er in alle grote steden illegale alcohol gemaakt van aardappelen verkrijgbaar", zei de expat aan The Mirror. "Het wordt verkocht in doorzichtige plastieken waterflessen en is veel sterker dan de wijn die de Brit Karl Andree bij zich had in Jeddah toen hij werd gearresteerd."

Zweepslagen
De 74-jarige Karl Andree is veroordeeld tot 350 zweepslagen nadat de politie zelfgemaakte wijn in zijn auto had gevonden. Saoedi-Arabië, een trouwe Britse bondgenoot, heeft nog niet gereageerd op een dringende oproep van premier Cameron om de Brit niet te geselen. Volgens de familie zal Andree, die al 25 jaar werkzaam is in het Midden-Oosten, de honderden zweepslagen niet overleven.

Hypocrisie
De veroordeling van Andree en de hypocrisie van de Saoedische autoriteiten, die anders graag alles onder de mat vegen indien er voldoende geld tegenover staat, doet dan ook de wenkbrauwen fronsen.

Bron : BBC

En dan maar aan de buitenwereld laten geloven dat ze allemaal leven volgens de islam.

Nexer 19 oktober 2015 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7862284)
In theorie is alcohol er volledig verboden. Een persoon die betrapt wordt, riskeert zelfs de doodstraf. Meestal worden overtreders veroordeeld tot een gevangenisstraf en zweepslagen. Dat weerhoudt mensen er echter niet van om in grote getale achter gesloten deuren alcohol te brouwen.

Straffen zonder uitleg is als medicijn voor de doden. En dan moet de uitleg wel steek houden, als je wilt dat hij aanslaat.

Nietzsche 19 oktober 2015 12:47

Saoedi Arabië is een land waar je alles bent als je money hebt. Veel rijke golfarabieren geven van die geheime feestjes.

maddox 19 oktober 2015 12:47

Tja, probeer maar eens een gistcel te verbieden ethanol als afval te hebben.

maddox 19 oktober 2015 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7862392)
Saoedi Arabië is een land waar je alles bent als je money hebt. Veel rijke golfarabieren geven van die geheime feestjes.

En minder rijke Saoudi's gaan naar de Emiraten, naar de Europese hotels, of naar de mancaves van hun broeders.

Nietzsche 19 oktober 2015 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7862395)
En minder rijke Saoudi's gaan naar de Emiraten, naar de Europese hotels, of naar de mancaves van hun broeders.

Nah, de meeste Saodi,s blijven wel netjes van alcohol af en zijn erg religieus. Het zijn vooral de rijke die zich zondigen aan alcohol, heftige feesten en veel seks.

Dat is ook de reden waarom IS het liefst de keeltjes van de golfarabieren opensnijdt.

maddox 19 oktober 2015 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7862400)
Nah, de meeste Saodi,s blijven wel netjes van alcohol af en zijn erg religieus. Het zijn vooral de rijke die zich zondigen aan alcohol, heftige feesten en veel seks.

Awel, ik ga in't voorjaar terug naar de Emiraten, ik zal uw hypothese op de proef stellen.

Citaat:

Dat is ook de reden waarom IS het liefst de keeltjes van de golfarabieren opensnijdt.
Hangt er van af, als het vrouwtjes zijn gaan ze eerst met andere zaken aan de gang.

Nietzsche 19 oktober 2015 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7862402)
Awel, ik ga in't voorjaar terug naar de Emiraten, ik zal uw hypothese op de proef stellen.

Hangt er van af, als het vrouwtjes zijn gaan ze eerst met andere zaken aan de gang.

1: Je gaat naar Saoedi Arabië?

2: :-D

maddox 19 oktober 2015 13:11

:-D
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7862407)
1: Je gaat naar Saoedi Arabië?

Neen, de Verenigde Arabische Emiraten, een veel leuker stukje zandbakkiestan.

Citaat:

2: :-D
Ik zie er de lach niet van in.
Ik geef voorkeur aan welwillende en creatieve partners, geen warme fleshlights met tieten.

Nietzsche 19 oktober 2015 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7862437)
Neen, de Verenigde Arabische Emiraten, een veel leuker stukje zandbakkiestan.

Ja, waar? Dubai? Abu Dhabi?

maddox 19 oktober 2015 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7862441)
Ja, waar? Dubai? Abu Dhabi?

Zijn beiden een stukje van de VAE.
Maar wij zijn welkom in Sharjah. Net naast Dubai. En eenmaal in de VAE kan je vrij reizen tussen die 7 verschillende , maar goed samenwerkende dictatuurtjes.

Nietzsche 19 oktober 2015 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7862445)
Zijn beiden een stukje van de VAE.
Maar wij zijn welkom in Sharjah. Net naast Dubai. En eenmaal in de VAE kan je vrij reizen tussen die 7 verschillende , maar goed samenwerkende dictatuurtjes.

Wat ga je daar doen dan? jij maakt toch niet big money?

maddox 19 oktober 2015 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7862453)
Wat ga je daar doen dan? jij maakt toch niet big money?

Neen, maar ik heb vrienden. Raar he.

Nietzsche 19 oktober 2015 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7862480)
Neen, maar ik heb vrienden. Raar he.

Vrienden die veel geld maken? je hoeft niet direct zo gebeten te doen, fatty.

dewanand 19 oktober 2015 13:57

2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7862284)
Een vrouw met boerka die dronken op straat ligt in Riyaad, het is niet meteen een beeld dat je vereenzelvigt met het strenggelovige Saoedi-Arabië. Toch zou dit geen alleenstaand feit zijn. Volgens expats drinken de Saoedi's volop alcohol en nemen ze drugs tijdens geheime feestjes ondanks de strikte wetten in het moslimland.
De 74-jarige Karl Andree werd in Saoedi-Arabië betrapt met zelfgemaakte wijn in zijn auto. © rv.

Hele voorraad
Westerlingen houden hun eigen feestjes in de zogenoemde 'compounds' maar volgens de expats moeten de party's van de Saoedi's daar niet voor onderdoen. Zo verklaarde een zeker Tony, een Britse expat, aan de BBC dat er een heuse drinkcultuur in het land bestaat. "De meeste Saoedi's waar ik mee in aanraking kom, hebben een hele voorraad alcohol zoals Jack Daniels en andere dranken", aldus Tony. "Ze kopen ook alcohol die gebrouwen wordt door expats."

Prostituees
Een andere expat onthulde aan The Mirror dat Saoedi's uit de elite datingapp Tinder gebruiken om af te spreken met prostituees en om aan cannabis en abortuspillen te geraken op de zwarte markt.

Oogje dichtknijpen
Hij vertelde: "Saoedi-Arabië presenteert zich aan de buitenwereld als een devoot en hardvochtig land maar in realiteit is alles er te verkrijgen aan de juiste prijs en knijpt de overheid vaak een oogje toe in een land waar geld geen probleem is."

Waterflessen
"Zo is er in alle grote steden illegale alcohol gemaakt van aardappelen verkrijgbaar", zei de expat aan The Mirror. "Het wordt verkocht in doorzichtige plastieken waterflessen en is veel sterker dan de wijn die de Brit Karl Andree bij zich had in Jeddah toen hij werd gearresteerd."

Zweepslagen
De 74-jarige Karl Andree is veroordeeld tot 350 zweepslagen nadat de politie zelfgemaakte wijn in zijn auto had gevonden. Saoedi-Arabië, een trouwe Britse bondgenoot, heeft nog niet gereageerd op een dringende oproep van premier Cameron om de Brit niet te geselen. Volgens de familie zal Andree, die al 25 jaar werkzaam is in het Midden-Oosten, de honderden zweepslagen niet overleven.

Hypocrisie
De veroordeling van Andree en de hypocrisie van de Saoedische autoriteiten, die anders graag alles onder de mat vegen indien er voldoende geld tegenover staat, doet dan ook de wenkbrauwen fronsen.

Bron : BBC

En dan maar aan de buitenwereld laten geloven dat ze allemaal leven volgens de islam.

ja als salafi mag je pas na je dood genieten van seks, alcohol, homo boys, en 72 kaffir prive hoeren maar soms heb je geen zin om nu direct een zelfmoord aanslag te plegen om naar het paradijs te gaan, en dan maak je je eigen paradijs op aarde.

dat is intelligent gedrag van de kleingeschapen, besneden arabieren.

maddox 19 oktober 2015 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7862484)
Vrienden die veel geld maken?

Gewoon vrienden die niet zwaaien met loonstrookjes.

Nietzsche 19 oktober 2015 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7862491)
Gewoon vrienden die niet zwaaien met loonstrookjes.

ok

De schoofzak 19 oktober 2015 14:11

Ik denk dat dat daar mail pigs zijn gelijk wij zouden zijn, mochten we hier niet beïnvloed zijn door een weet ik veel, een hoger staand cultureel samenhorigheidsgevoel.

Uitzonderingen in alle richtingen bevestigen de regel. Natuurlijk.

.

vlijmscherp 19 oktober 2015 14:13

zeggen jullie nu dat niet alle moslims strikt de koran volgen?? zijn dat dan wel echte moslims?

Pandareus 19 oktober 2015 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7862512)
zeggen jullie nu dat niet alle moslims strikt de koran volgen?? zijn dat dan wel echte moslims?

In Dubai kan er heel veel. Alle hotels serveren alcohol in hun bar, maar geen druppel buiten op het terras. In de nachtclubs van hotels struikel je bijna over de mooie jonge vrouwen op zoek naar een man die met hen zal meegaan voor 200 euro. Taxi nemen kost er niks, geen gedoe en 's ochtends gaat iedereen terug zijn weg. Dat zijn voor het overgrote deel geen professionele hoeren maar vrouwen die 'bijverdienen' op die manier.
De expats kunnen een licentie kopen, waarmee ze in enkele supermarkten legaal alcohol kunnen kopen en vervoeren in hun auto. Thuis doet men wat men wil. Ik ben er eens op een tuinfeestje geweest van iemand die bij de vlaamse club van expats zit en heb nog nooit zo een hoeveelheden drank zien binnen kappen. Wel zal niemand daar ooit zo stom zijn om te drinken in publiek en zeer zeker niet wanneer hij moet rijden. Dan is het direct : in jail. Taxi's zijn er spotgoedkoop dus niemand is zo dom het te riskeren.
Veel lokale jongeren trekken 's avonds naar het strand, waar ze dan zelf een feestje bouwen. Ook daar verzetten ze menig glaasje hoor. De politie patrouilleert maar doet alsof ze het niet zien zolang er geen lawaai of baldadigheid bij komt. Als westerling zou ik dat zeker wel niet proberen daar.
Die verhalen over SA daar stel ik me grote vragen bij. Diegenen die het daar riskeren zijn niet bij hun hoofd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be