![]() |
België mag gefolterde onderdaan Ali Aarrass in Marokko niet aan zijn lot overlaten
Bs'd
Amnesty International vraagt de Belgische autoriteiten om onmiddellijk actie te ondernemen in het dossier van Ali Aarrass, een Marokkaanse Belg die in Marokko na een oneerlijk proces voor terrorisme veroordeeld is op basis van bekentenissen verkregen door foltering. Hij is sinds eind augustus in hongerstaking en zijn gezondheidstoestand is momenteel bijzonder alarmerend. ![]() De 53-jarige Ali Aarrass zit sinds december 2010 in de gevangenis. Hij startte 58 dagen geleden een hongerstaking om de omstandigheden van zijn gevangenschap aan te klagen en zijn vrijlating te eisen. Aarrass protesteert ook tegen het uitblijven van een beslissing van het Marokkaanse Hof van Cassatie dat zich al drie jaar lang buigt over de zaak. http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-lot-overlaten Wat is de oplossing voor jullie? |
Nogal eenzijdig dat artikel, waar zijn de bewijzen dat de man gefolterd werd?
|
Citaat:
|
Citaat:
is hoe het discours normaal gaat in het extreem-links vod dewereldmorgen. Behalve dan als het niet in hun kraam past. Wat een bende hypocrieten. |
Citaat:
[1] : Mensen met de Marokkaanse nationaliteit. |
Aarass is een zagevent, zegt Marokko:
http://www.7sur7.be/7s7/fr/1502/Belg...-Aarrass.dhtml Citaat:
|
Citaat:
En als het een Marokkaan hebben, wij hier geen zaken mee. We hebben al werk genoeg met ons eigen crapuul te berechten. Allah moet maar voor hem zorgen en doet die het niet zijn er maar twee mogelijkheden, ofwel bestaat Allah niet of wel deugt Ali Aarrass niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Kunnen Marokkanen wel van hun dubbele nationaliteit afraken? Is onmogelijk dacht ik. Verder vind ik het idd ook niet de plicht van België om een Marokkaans onderdaan naar hier te halen |
Citaat:
Een Marokkan die terechtstaat in Marokko. Gaan we ook toelaten dat Marokko zich komt moeien als hij als Belg terechstaat in Belgie? |
Wat hebben wij ons te moeien met het gerecht in Marokko.
Weer een crimineel minder hier, thx Marokko. |
Op, ge hebt een afkorting gemaakt van wat een acroniem hoort te zijn. Ziet er vrij belachelijk uit zo, lijkt op bullshit.
|
Citaat:
Ze weigeren het te onderzoeken. Let dus op, ze komen niet meteen naar buiten met te zeggen: "wij doen dat niet". Nee, "we gaan het niet onderzoeken". |
Het zou ongepast zijn iemand te proberen te onttrekken aan de gevolgen van de rechtspraak van een natie waarvan 1) hij/zij onderdaan is en 2)waar Hij/Zij momenteel vertoeft.
Ik hoop dat de Belgische consul en of ambassadepersoneel ter plaatse daar amper tijd moeten aan besteden. Die dubbele nationaliteit mag dus ook wel eens "nadelen" hebben....:twisted: Ik begrijp dat er naties zijn waar het blijkbaar "onmogelijk" is afstand te doen van de nationaliteit.Dat lijkt me een kwestie om eens voor de VN te brengen. Ten gronde moet die "dubbele nationaliteit" afgeschaft worden en vervangen door een nationaliteit en een regionaliteit.(yep,uitvinding van kelt,bvb voor een EU-burger ) |
Evenwel, Marokko erkent dat verdachten gemarteld worden.
Opgehangen |
Citaat:
|
Citaat:
Nu ja, herinner u toen de Salduz Wetgeving in Belgie in voege ging, de politie was ook tegen, omdat ze dan de verdachte niet meer konden dwingen van te 'bekennen'. Martelen om te bekennen, dwingen van te bekennen, wat is het verschil? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be