Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Gezellige schietoefening leger Oekraïne: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=224652)

Derk de Tweede 22 oktober 2015 17:42

Gezellige schietoefening leger Oekraïne:

https://www.youtube.com/watch?v=oJY9zqSaQDA

Xenophon 22 oktober 2015 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7866529)

Zelf nooit geen vuurdoop meegemaakt in het leger Derk?

The Paulus Experience 22 oktober 2015 18:11

zo zot als een achterdeur

kelt 22 oktober 2015 18:44

Ondergetekende moest ooit,zoals zovele Belgische dienstplichtigen,als "vuurdoop" onder mitrailleurvuur door kruipen (rechtstaan = dood als de schutters,ik herinner mij 3 machinegeweren, het even te laat in de gaten kregen).Jammer genoeg had een onverlaat op het kruip-parcours ook draad gespannen en modderplasjes gelegd..... :evil:

De elitetroepen op dit filmpje lijken te demonstreren dat verkeerd schieten,ttz onder moeilijke omstandigheden met een tamelijk onnnauwkeurig wapen als de Kalashnikov uw kameraden NIET raken...ook een kunst is...

Omgekeerd,diegenen die deze "vuurdoop" moeten ondergaan hebben "big balls"..... :?

Wapper 22 oktober 2015 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 7866594)
Ondergetekende moest ooit,zoals zovele Belgische dienstplichtigen,als "vuurdoop" onder mitrailleurvuur door kruipen (rechtstaan = dood als de schutters,ik herinner mij 3 machinegeweren, het even te laat in de gaten kregen).Jammer genoeg had een onverlaat op het kruip-parcours ook draad gespannen en modderplasjes gelegd..... :evil:

Waar is de tijd :lol: Ik heb mijn vuurdoop in Leopoldsburg gehad. Daar stonden 5 MG's .30 op ongeveer 1 meter hoog, wel vast geblokkeerd opgesteld. Dat was nog te doen, ik had meer last van die blokjes TNT die om de haverklap tussen de rijen ontploften, uw helm op half zeven sloegen en slijkwatervallen veroorzaakten.

Citaat:

De elitetroepen op dit filmpje lijken te demonstreren dat verkeerd schieten,ttz onder moeilijke omstandigheden met een tamelijk onnnauwkeurig wapen als de Kalashnikov uw kameraden NIET raken...ook een kunst is...
:?
Bwa, op de grond schieten midden tussen mannen die 20 meter uit mekaar lopen? En met welke munitie, het kunnen best rubberkogels geweest zijn. Niet dat dat pijnloos is, maar kom, het is een propagandefilmpje.

Xenophon 22 oktober 2015 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7866689)
Waar is de tijd :lol: Ik heb mijn vuurdoop in Leopoldsburg gehad. Daar stonden 5 MG's .30 op ongeveer 1 meter hoog, wel vast geblokkeerd opgesteld. Dat was nog te doen, ik had meer last van die blokjes TNT die om de haverklap tussen de rijen ontploften, uw helm op half zeven sloegen en slijkwatervallen veroorzaakten.

...

Bij mij hingen er ook nog die parlefons waar 'oorlogsgeluiden' uit kwamen.

Universalia 23 oktober 2015 06:21

Als je in de nieuwsuitzendingen filmpjes ziet uit 'oorlogsgebieden' waar er zo ééntje een machinegeweer zit leeg te knallen dan denk ik soms: Waar zit die op te schieten eigenlijk?

Libro 23 oktober 2015 08:42

Heb ik spijt dat ik mijn legerdienst niet heb moeten doen. :mrgreen:

Derk de Tweede 23 oktober 2015 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7866531)
Zelf nooit geen vuurdoop meegemaakt in het leger Derk?

Jawel, met losse flodders!

Anna List 23 oktober 2015 13:42

wij moesten 'pang' roepen, in t begin vh jaar waren ze nogal zuinig op oefenmunitie ... terwijl je dan op t eind vh jaar heelder kisten munitie moest leegschieten :-)

Xenophon 23 oktober 2015 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7867224)
Jawel, met losse flodders!

Hm, dan kunnen ze eigenlijk de soldaten beter een schaal met Edammer kaasblokjes geven terwijl ze naar TV kijken. Wat is het punt van een vuurdoop als je de kogels niet hoort fluiten?

Xenophon 23 oktober 2015 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7866917)
Als je in de nieuwsuitzendingen filmpjes ziet uit 'oorlogsgebieden' waar er zo ééntje een machinegeweer zit leeg te knallen dan denk ik soms: Waar zit die op te schieten eigenlijk?

Ik denk dan altijd, mikken!

Derk de Tweede 23 oktober 2015 14:02

Die was raak!

1 Bijlage(n)
Mooie tank!

Wapper 23 oktober 2015 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7866742)
Bij mij hingen er ook nog die parlefons waar 'oorlogsgeluiden' uit kwamen.

Klopt, was ik nog vergeten. Het moest "precies echt" zijn. :lol:

Nog gevonden op internet:

Dit herinner ik me nog, in dat wit gebouw zat de regieploeg :lol:

Nr.10 23 oktober 2015 14:50

Citaat:

Waar Drekkie zichzelf allemaal mee bezig houdt.

Nr.10 23 oktober 2015 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7866556)
zo zot als een achterdeur

Daarom zijn het waarschijnlijk huurlingen.

Nr.10 23 oktober 2015 14:51

In Syrië lopen er zo ook een heel pak rond. Afkomstig van Vilvoorde, Mechelen, Mallahbeek, Borgerokko, ...

BigF 23 oktober 2015 15:31

Citaat:

Genen ene keer raak.
Prutsers.
Niet moeilijk dat ze de Krim zijn kwijtgeraakt...

Charlie don't Surf 23 oktober 2015 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 7867360)
Genen ene keer raak.
Prutsers.
Niet moeilijk dat ze de Krim zijn kwijtgeraakt...

Stop die mannen een BUK-raket in de handen en ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be