Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Vlaams Belang biedt N-VA en Open VLD wisselmeerderheid aan om beperking kinderbijslag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=224706)

Drukazz 24 oktober 2015 00:12

Vlaams Belang biedt N-VA en Open VLD wisselmeerderheid aan om beperking kinderbijslag

Bs'd

Chris Janssens: “Ik reken op de verantwoordelijkheidszin van N-VA en Open VLD om samen de verdere ontwrichting van onze samenleving door immigratie te verhinderen.”

Vlaams Belang-fractievoorzitter Chris Janssens, hoofdindiener van het Vlaams Belang-voorstel, wijst erop dat “als het de N-VA en Open VLD menens is met de door hen in de pers bepleite hervorming, zij nu een historische kans hebben om Vlaanderen minder aantrekkelijk te maken voor immigranten en de verdere ontwrichting van onze samenleving zo te verhinderen”. N-VA (43 zetels), Open VLD (19 zetels) en Vlaams Belang (6 zetels) beschikken samen immers over een duidelijke meerderheid van 68 op 124 zetels in het Vlaams Parlement.

http://vlaamsbelang.be/persberichten/2519

Mooie geste van het VB. Laten we hopen dat de VLD en N-VA hun verstand gebruiken en de Vlaamse humanisten voor één keer aan de kant zetten.

Pandareus 24 oktober 2015 05:29

Alsof er ook maar iemand één seconde zal nadenken over dit voorstel van het blok om hen uit hun schutkring te helpen. Voorstellen van het blok horen in de vuilbak, bij het ander afval.

vrijzinnige 24 oktober 2015 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7867835)
Alsof er ook maar iemand één seconde zal nadenken over dit voorstel van het blok om hen uit hun schutkring te helpen. Voorstellen van het blok horen in de vuilbak, bij het ander afval.

Bij het VB zijn ze ook niet van gisteren, want met deze boodschap tonen zij weer maar eens de hypocriete houding aan van de NVA, waarbij woorden belangrijker zijn dan daden.
En.....die hypocrisie van de NVA knaagt langzaam maar zeker, want in 2012 was het al duidelijk dat de NVA niet wilde samenwerken met het VB, ook al hadden deze twee partijen een meerderheid in Antwerpen.

De schoofzak 24 oktober 2015 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7867810)
...
Mooie geste van het VB. Laten we hopen dat de VLD en N-VA hun verstand gebruiken en de Vlaamse humanisten voor één keer aan de kant zetten.

Mooie geste ?

Doet me denken aan mijn vorige buurman die vanuit zijn dakvenster zat te geilen als mijn dochter naakt lag te zonnen in mijn tuin.
En op een keer kwam hij af naar mij met een cadeautje: een maxi-doos condomen. Want dat jonge volkje moet zichzelf beschermen tegen aids enz andere soa's ...

De Schoof heeft hem een klop op zijn lelijk bakkes gegeven.

sniewaar hoor, graptjen,
maar de illustratie is er toch maar.

.

ViveLaBelgique 24 oktober 2015 09:46

Vlaams Belang zit in het juiste parlement met hun voorstel. Ik hoop dat de N-VA en Open VLD meegaan in dit voorstel.

ViveLaBelgique 24 oktober 2015 09:48

Citaat:

Dat is hypocriet. Kijk maar naar het 70-punten plan van het Vlaams Blok. Dat is voor een deel waargemaakt door Open VLD, N-VA, SP.A, CDH, CD&V en PS tesamen met Groen/Ecolo.

ViveLaBelgique 24 oktober 2015 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7867887)
Bij het VB zijn ze ook niet van gisteren, want met deze boodschap tonen zij weer maar eens de hypocriete houding aan van de NVA, waarbij woorden belangrijker zijn dan daden.
En.....die hypocrisie van de NVA knaagt langzaam maar zeker, want in 2012 was het al duidelijk dat de NVA niet wilde samenwerken met het VB, ook al hadden deze twee partijen een meerderheid in Antwerpen.

Spijtig dat Vlaams Belang zolang met zijn voorstel heeft laten wachten.

ViveLaBelgique 24 oktober 2015 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7867905)
Mooie geste ?

Doet me denken aan mijn vorige buurman die vanuit zijn dakvenster zat te geilen als mijn dochter naakt lag te zonnen in mijn tuin.
En op een keer kwam hij af naar mij met een cadeautje: een maxi-doos condomen. Want dat jonge volkje moet zichzelf beschermen tegen aids enz andere soa's ...

De Schoof heeft hem een klop op zijn lelijk bakkes gegeven.

sniewaar hoor, graptjen,
maar de illustratie is er toch maar.

.

Jouw dochter verdient een apart topic. Haar wedervaren zijn te lyrisch om hier off-topic verloren te gaan.

Drukazz 24 oktober 2015 11:03

Citaat:

Bs'd

Aldus onze huissos.

Dit is gewoon een prima voorstel van het Vlaams Belang. Op den duur heb je het wel gehad met die achterlijke humanisten.

reservespeler 24 oktober 2015 11:05

Citaat:

Vind ik dus niet.

Another Jack 24 oktober 2015 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7868034)
Vind ik dus niet.

Voor de verkiezingen was elke partij bezig om het kinderbijslagsysteem te hervormen...
Nu hoor ik daar niks meer over, weer een gemiste kans...

De schoofzak 24 oktober 2015 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7868031)
Bs'd

Aldus onze huissos.

Dit is gewoon een prima voorstel van het Vlaams Belang. Op den duur heb je het wel gehad met die achterlijke humanisten.

Er is niemand die gezegd heeft dat het een slecht voorstel is.
Er is wel gezegd dat het een voorstel is dat van een slechte partij komt.

Er zit iemand in de hoek waar de klappen vallen. Daar is niet aan te ontkomen.
Pesten is niet toegelaten. Behalve in de politiek.

.

reservespeler 24 oktober 2015 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7868040)
Voor de verkiezingen was elke partij bezig om het kinderbijslagsysteem te hervormen...
Nu hoor ik daar niks meer over, weer een gemiste kans...

Het is dus daarom dat ik vind dat een goed voorstel niet moet afgeschoten worden enkel en alleen omdat het van het VB komt.

reservespeler 24 oktober 2015 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7868043)

.

Erg genoeg dat ze een goed voorstel afschieten omdat het van het VB komt.
Waarom niet op het inhoudelijke reageren?
Of, indien ze toch geen voorstellen van het VB willen bespreken / goedkeuren, het VB niet voor zijn? Dat dit voorstel er aan ging komen dat wist toch iedereen met een klein beetje verstand.

De schoofzak 24 oktober 2015 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7867962)
Jouw dochter verdient een apart topic. Haar wedervaren zijn te lyrisch om hier off-topic verloren te gaan.

Betaal zelf je abonnement op x-art.com en typ in de zoekfunctie het woord "Schoofzak".

.

Xenophon 24 oktober 2015 11:53

Citaat:

Zelfs als het de juiste voorstellen zijn.

Ook al wordt Vlaanderen schade berokkend door de voorstellen in de vuilbak te smijten.

Leve Belgie.

Zipper 24 oktober 2015 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7868043)

.

Gij die luidop droomt van een onafhankelijk Vlaanderen, zou toch moeten beseffen dat zulks enkel mogelijk zal zijn mits de hulp van "die slechte partij".

Xenophon 24 oktober 2015 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7868079)
Gij die luidop droomt van een onafhankelijk Vlaanderen, zou toch moeten beseffen dat zulks enkel mogelijk zal zijn mits de hulp van "die slechte partij".

Die fase is lang voorbij, nu is de doctrine dat Di Rupo Vlaanderen tot onafhankelijkheid gaat dwingen...

Jan van den Berghe 24 oktober 2015 13:03

Citaat:

Schitterend hoe u bevestigt dat u vanuit vooroordelen denkt. Niet de inhoud telt blijkbaar. In mijn ogen wordt een voorstel op haar interne waarde getoetst, ongeacht van welke partij het komt. Ook een voorstel van de PvdA zal ik bekijken en nagaan wat de waarde is.

vlijmscherp 24 oktober 2015 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7867959)
Dat is hypocriet. Kijk maar naar het 70-punten plan van het Vlaams Blok. Dat is voor een deel waargemaakt door Open VLD, N-VA, SP.A, CDH, CD&V en PS tesamen met Groen/Ecolo.

Bron van die nogal straffe bewering?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be