Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Mechels schepen Bart De Nijn schuldig aan belangenvermenging (https://forum.politics.be/showthread.php?t=224791)

Anitta 26 oktober 2015 18:00

Mechels schepen Bart De Nijn schuldig aan belangenvermenging

moest het een sos zijn er waren al 10 topics erover, nu het een geel/zwarte is blijft het muisstil.
Citaat:

Citaat:

Schepen Bart De Nijn (N-VA) is door de rechter in Mechelen zopas schuldig bevonden aan belangenvermenging. De Nijn werd naast een straf met uitstel ook voor vijf jaar uit zijn rechten gezet en verliest dus zijn postje binnen het Mechelse stadsbestuur.
De Nijn riskeerde bij een veroordeling zijn schepenpost binnen het stadsbestuur te verliezen en de rechter ging daar nu ook op in. "De feiten doen afbreuk op het fatsoen van een deputé", voegde rechter Erika Colpin aan het vonnis toe. De Nijn werd schuldig geacht voor belangenvermenging en kreeg naast de ontzetting uit zijn rechten gedurende vijf jaar nog een celstraf van een jaar en 600 euro boete. Op burgerlijk gebied moet De Nijn een schadevergoeding betalen van 700 euro.
Bouwvergunning
Mechelse openbaar aanklager Peter Peereboom was vorige maand erg streng in zijn vordering. "Meneer De Nijn moet beseffen dat dit gedrag niet gepast is voor een man die het openbaar ambt uitoefent." Toen stond De Nijn terecht omdat hij als provinciaal gedeputeerde tijdens een Antwerpse provincieraad in 2012 mee beslist had om een bouwvergunning voor een bouwproject langs de Tervuursesteenweg in Mechelen te weigeren. "Belangenvermenging", klonk het. Onder meer omdat De Nijn in de buurt van het bouwproject woont en hij zich volgens het openbaar ministerie moest onthouden tijdens de beslissing omtrent de bouwvergunning. Bovendien had zijn vrouw mee beroep ingetekend tegen de bouwvergunning.
In beroep
"Ik was van niets op de hoogte. Dat mijn vrouw getekend heeft, wist ik niet en daarnaast hebben we enkel het advies gevolgd van de Stedenbouwkundig Ambtenaar", beet De Nijn vorige maand van zich af. Ook na het aanhoren van het vonnis bleef hij zijn onschuld staande houden. Samen met zijn advocate wil de schepen voor openbare werken eerst het vonnis nog nalezen maar nu is al zeker dat er beroep zal worden aangetekend.

Drukazz 26 oktober 2015 18:16

Bs'd

Ik zeg het al veel langer: met de n-va hebben we de sossen niet meer nodig.

Zephyrkaos 26 oktober 2015 18:56

ik dacht dat enkel de sossen criminel zijn volgens de geel zwarte club?

Anitta 26 oktober 2015 19:59

het blijft hier verdomd stil, ;-)

Another Jack 26 oktober 2015 20:05

Nijntje sjoemelkonijntje.

reservespeler 26 oktober 2015 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anitta (Bericht 7870481)
moest het een sos zijn er waren al 10 topics erover, nu het een geel/zwarte is blijft het muisstil.

Het is altijd dom om u niet even terug te trekken als er ook maar één greintje kans bestaat op belangenvermenging.

Ik zelf heb al een paar keer niet meegestemd. Volgens de voorzitter was het niet nodig dat ik me tijdens dat punt terugtrok uit de ronde tafel. Toch deed ik het.

reservespeler 26 oktober 2015 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7870594)
Nijntje sjoemelkonijntje.

Een zeer licht dossier.
Het blijft natuurlijk een belangenvermenging, en dat is dom, zeer dom.
Maar we moeten toegeven dat Bart er niet mee gewonnen heeft (persoonlijk).

Another Jack 26 oktober 2015 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7870631)
Het is altijd dom om u niet even terug te trekken als er ook maar één greintje kans bestaat op belangenvermenging.

Ik zelf heb al een paar keer niet meegestemd. Volgens de voorzitter was het niet nodig dat ik me tijdens dat punt terugtrok uit de ronde tafel. Toch deed ik het.

;-)
De vrienden keuren het toch goed...

Pandareus 26 oktober 2015 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7870631)

Ach, de brave ziel was wellicht even 'plots' vergeten dat hij mee de bouwvergunning zat af te keuren van zijn eigen geburen als provincieraadslid. En even 'plots' was hij vergeten dat zijn eigen madam ook protest aantekende tegen die bouwvergunning van haar buren.

Dat zijn faits divers hee...

reservespeler 26 oktober 2015 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7870637)
;-)
De vrienden stemmen het toch goed...

Maakt dat iets uit?
In het geval van Bart De Nijn, indien Bart zich teruggetrokken had voor dit punt, was de uitslag dan anders geweest?

reservespeler 26 oktober 2015 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7870639)
Ach, de brave ziel was wellicht even 'plots' vergeten dat hij mee de bouwvergunning zat af te keuren van zijn eigen geburen als provincieraadslid. En even 'plots' was hij vergeten dat zijn eigen madam ook protest aantekende tegen die bouwvergunning van haar buren.

Dat zijn faits divers hee...

Dat zijn zeker geen faits divers.
Bart had inderdaad moeten weten dat hij tijdens dat punt beter even ging plassen.

Pandareus 26 oktober 2015 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7870644)
Bart had inderdaad moeten weten dat hij tijdens dat punt beter even ging plassen.

Beter zou geweest zijn zich niet schuldig te maken aan belangenvermenging. Dan moest jij nu niet zo krampachtig je best doen om die sjoemelaar zijn handelwijze als een klein incident voor te stellen. Rechters spreken geen straf van een jaar gevangenis uit voor kleine incidentjes rond provincieraadsleden die vergeten om te gaan pissen.

Another Jack 26 oktober 2015 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7870644)

"De Kracht van de Verandering"...

Pandareus 26 oktober 2015 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7870651)
"De Kracht van de Verandering"...

Vanaf nu ga ik elke keer als ik die holle slogan hoor automatisch denken : "tempus pissendum" ! :lol::lol::lol:

Another Jack 26 oktober 2015 20:52

Nijntje niet op tijd naar het pissijntje.

Pandareus 26 oktober 2015 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7870665)
Nijntje niet op tijd naar het pissijntje.

:lol:

Wapper 26 oktober 2015 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anitta (Bericht 7870586)
het blijft hier verdomd stil, ;-)

Het dossier weegt wel iets lichter dan dat van de Agusta helicopters, en er is nog beroepsmogelijkheid. Misschien kan het dossier nog verbrand worden? :lol:

Another Jack 26 oktober 2015 21:27

Nijntje aast op een beroepstermijntje.

koe de poing 27 oktober 2015 00:54

Het is maar een kwestie van tijd dat de NVA'ers op het forum gaan beweren dat de rechter een sos is.

Snerror 27 oktober 2015 01:09

Die rechter is gewoon een sos.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be