Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Oost-Duitsland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=224824)

Drukazz 27 oktober 2015 16:37

Oost-Duitsland

Bs'd

Zo goed ken ik de situatie in Duitsland niet, maar in tegenstelling tot het multiculturele West-Duitsland is Oost-Duitsland toch nog altijd vrij homogeen en islamvrij, niet? En sluit de mentaliteit daar iets dichter aan bij het conservatieve Oost-Europa en leunt West-Duitsland aan tegen het progressieve West-Europa.

Zijn er daar in Oost-Duitsland geen politieke krachten die opkomen voor een onafhankelijk en vrij Oost-Duitsland?

Sukkelaar 27 oktober 2015 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7871565)
Bs'd

Zo goed ken ik de situatie in Duitsland niet, maar in tegenstelling tot het multiculturele West-Duitsland is Oost-Duitsland toch nog altijd vrij homogeen en islamvrij, niet? En sluit de mentaliteit daar iets dichter aan bij het conservatieve Oost-Europa en leunt West-Duitsland aan tegen het progressieve West-Europa.

Zijn er daar in Oost-Duitsland geen politieke krachten die opkomen voor een onafhankelijk en vrij Oost-Duitsland?

Dat laatste weet ik niet. Wat ik wel weet is dat Mutti Merkel afkomstig is uit Oost-Duitsland!

poekieJ 27 oktober 2015 17:37

Citaat:

Bs'd

Dit vraag ik me ook al enige tijd af. Lijkt me zeer logisch indien dit zo zou zijn.

Zwitser 27 oktober 2015 18:03

Citaat:

Bs'd

Een probleem met Oost Duitsland is dat het een grote concentratie aan verliezers heeft. Na de "Wende" zijn weel ondernemende, ambitieuse goed opgeleide Duitsers naar het Westen getrokken. Ik heb verschillende Duitsers onder mijn vrienden, en een aantal zijn in de toenmalige DDR opgegroeid. Toen de muur viel was het motto "ab in den Westen".

Achtergebleven zijn vooal laaggeschoolden, beroepswerklozen en gepensioneerden...

Jan van den Berghe 28 oktober 2015 14:57

Citaat:

Neen, totaal niet.

"Wir sind das Volk. Wir sind ein Volk."

morte-vivante 28 oktober 2015 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 7871648)
Een probleem met Oost Duitsland is dat het een grote concentratie aan verliezers heeft. Na de "Wende" zijn weel ondernemende, ambitieuse goed opgeleide Duitsers naar het Westen getrokken. Ik heb verschillende Duitsers onder mijn vrienden, en een aantal zijn in de toenmalige DDR opgegroeid. Toen de muur viel was het motto "ab in den Westen".

Achtergebleven zijn vooal laaggeschoolden, beroepswerklozen en gepensioneerden...

en de lonen liggen er veel lager dan in het Westen

Garry 28 oktober 2015 17:45

In Zwitserland, dat ligt nochtans minder ver voor die vluchtelingen, hoeveel van die vluchtelingen zijn er daar al opgevangen? Nochtans Genève ligt toch in Zwitserland hé, en laat het nu juist Zwitserland zijn dat niet dat akkoord ondertekend heeft. Zijn die dan zoveel slimmer dan wij?

Jan van den Berghe 28 oktober 2015 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7872689)
In Zwitserland, dat ligt nochtans minder ver voor die vluchtelingen, hoeveel van die vluchtelingen zijn er daar al opgevangen? Nochtans Genève ligt toch in Zwitserland hé, en laat het nu juist Zwitserland zijn dat niet dat akkoord ondertekend heeft. Zijn die dan zoveel slimmer dan wij?

Natuurlijk, ze weten dat bepaalde akkoorden grote gevolgen kunnen hebben voor de soevereiniteit van een land. Als de Zwitsers staan op hun soevereiniteit. En gelijk hebben ze!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be