Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Psychologen ‘not amused’ met resolutie N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=224939)

Universalia 29 oktober 2015 18:16

Psychologen ‘not amused’ met resolutie N-VA

Bron

Detail tekst:

Citaat:

N-VA diende gisteren een resolutie in waarmee ze de terugbetaling van psychologen ’claimt’. Voorzitter van de Vlaamse Vereniging van Klinisch Psychologen vindt het ‘ontstellend dat een meerderheidspartij deze resolutie indient zonder ook maar één keer gesproken te hebben met onze beroepsvereniging’.
Citaat:

Via een ‘voorstel van resolutie’ trekken ze het laken naar zich toe.
Je kan haast niet meer volgen aan welke kant van het laken men allemaal aan het trekken is tegenwoordig.

Ik hoop de 'goede' kant anders vallen we met zen allen uit bed.

U weet wel, dat 'goede' kantje waar echt iedereen gelukkig met is. Het is iets raar de laatste tijden dat 'goede' kantje.

Maar kom, laat ik niet afwijken van het onderwerp, al dat lakentrekken. :roll:

Scherven A. Mok 29 oktober 2015 18:52

primauteit van de politiek

iedereen moet zwijgen en uitvoeren wat de heren beslissen

De schoofzak 29 oktober 2015 18:59

Denk nu toch eens logisch na aub.

Stel je hetzelfde voor met artsen ...

Wie heeft er echt belang bij dat je een behandeling of consultatie terugtrekt van de ziekenkas ? De arts of psycholoog enerzijds, of anderzijds ... de patiënt ?

En maar balken op de nva ....

.

Drosamadaris 30 oktober 2015 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7873841)

Wie heeft er echt belang bij dat je een behandeling of consultatie terugtrekt van de ziekenkas ? De arts of psycholoog enerzijds, of anderzijds ... de patiënt ?

.

Gezien de flagrante flaters in hun resolutie, gaande van passages die in conflict zijn met de wet, tot en met cijfermateriaal dat er zelfs niet eens in slaagt om de kostprijs van een consult juist in te schatten, gaat de NVA bij deze alvast niet uit van het belang van de patient.

Als ze dat wel doen, dan zouden ze zich op zijn minst geïnformeerd hebben bij de beroepsvereniging.

Puur profileringsdrang van die NVA-leden in deze.

Sukkelaar 30 oktober 2015 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris (Bericht 7874441)
Gezien de flagrante flaters in hun resolutie, gaande van passages die in conflict zijn met de wet, tot en met cijfermateriaal dat er zelfs niet eens in slaagt om de kostprijs van een consult juist in te schatten, gaat de NVA bij deze alvast niet uit van het belang van de patient.

Als ze dat wel doen, dan zouden ze zich op zijn minst geïnformeerd hebben bij de beroepsvereniging.

2

Another Jack 30 oktober 2015 09:35

Mensen die zich steeds ergens blijven opdringen waar ze niet welkom zijn, zouden best wel eens naar een psycholoog gaan....

De schoofzak 30 oktober 2015 20:28

Bij mijn weten werd geen enkele kiezer opgedrongen om op deze of gene partij te stemmen.

Maar bij mijn weten, weet ik de uitslag wel.
En wie verkozen werd, mag zich laten horen in het parlement.

En moet zich niets aantrekken van politiek geïnspireerde psychologen die menen dat ze wel kunnen rekenen.

.

De gemuilkorfde 30 oktober 2015 20:41

Dus kort samengevat : als er gesnoeid wordt in de terugbetalingen, wordt er geklaagd.
Als er zaken zijn die tot hiertoe niet terugbetaald werden, en nu wel zullen terugbetaald worden...
wordt er ook geklaagd.

Kortom : alles wat N-VA doet moet afgebroken worden.
Zo'n domme oppositievoering gaat zich rap tegen die oppositie zelf keren.

Sukkelaar 31 oktober 2015 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7873841)

.

Zowel de psycholoog als zijn patiënt. Voor beiden is het kassa-kassa.

patrickve 31 oktober 2015 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris (Bericht 7874441)

Misschien zit het dieper. Misschien beseft de politiek dat ze mensen gek aan het maken zijn, en dat dat veel te veel gaat kosten als die daar allemaal voor bij de terugbetaalde psycholoog mee gaan.

Sukkelaar 31 oktober 2015 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 7875258)
Dus kort samengevat : als er gesnoeid wordt in de terugbetalingen, wordt er geklaagd.
Als er zaken zijn die tot hiertoe niet terugbetaald werden, en nu wel zullen terugbetaald worden...
wordt er ook geklaagd.

Ik dacht niet dat het in dit geval om de oppositie ging maar wel om de beroepsvereniging van psychologen.

De gemuilkorfde 31 oktober 2015 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7875468)
Ik dacht niet dat het in dit geval om de oppositie ging maar wel om de beroepsvereniging van psychologen.

Een corporatistische vereniging dus.

lupus 31 oktober 2015 09:34

Met dit dossier in handen vallen er nog aardig wat zieltjes te winnen omdat:

Eén op drie Belgen lijdt ooit aan psychische stoornis
http://www.hln.be/hln/nl/37/Psycho/a...stoornis.dhtml

Dit was reeds zo in 2014.
Met deze regering aan het stuur en BDW zijn angstcampagnes in gedachte, zal de verhouding wel reeds 2,5 op 3 zijn.
Het is dus niet echt vreemd dat de N-VA het laken naar zich toetrekt ...

Maar de amateuristische aanpak doet me wat denken aan de laatste mobiliteitscampagne van het Antwerpse stadsbestuur.

Drosamadaris 31 oktober 2015 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 7875258)
wordt er ook geklaagd.

Nogal een onnozele opmerking aangezien hun resolutie inhoudelijk gezien zo mank loopt, dat je zelfs nog niet aan bedenkingen omtrend terugbetalingen kan komen.

Citaat:

Lol, blinde partij-trouw is zo mogelijk nog dodelijker voor die partij dan domme oppositievoering. 't Is niet omdat het van de NVA komt, dat het per definitie goed is, en in deze heb je gewoon twee mandatarissen van de NVA die aan pure profilering doen, zonder dat ze uberhaupt weten waar ze het over hebben.

De gemuilkorfde 31 oktober 2015 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris (Bericht 7875800)
't Is niet omdat het van de NVA komt, dat het per definitie goed is, en in deze heb je gewoon twee mandatarissen van de NVA die aan pure profilering doen, zonder dat ze uberhaupt weten waar ze het over hebben.

Het gaat mij helemaal niet om partijtrouw.
Het stoort mij gewoon dat er op ALLES, maar dan ook ALLES wat N-VA doet of niet doet, er kritiek komt.
Intelligent oppositievoeren houdt in dat je niet alles bekritiseert, maar je beperkt tot wat echt een probleem is.

Drosamadaris 31 oktober 2015 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7875247)
En wie verkozen werd, mag zich laten horen in het parlement.

Tuurlijk mogen ze dat; en als ze zich daar laten horen met absolute nonsens, dan mag daar ook op gereageerd worden.

Citaat:

En moet zich niets aantrekken van politiek geïnspireerde psychologen die menen dat ze wel kunnen rekenen.
Van wat enkelingen met opleiding bestuurskunde/Internationale betrekkingen, een cardioloog, een verpleegkundige en een communicatiewetenschapster die geen van allen een vorming noch ervaring hebben psychologie en de psychologische sector, moet je uiteraard geen concrete en correcte inhoud verwachten. Maar aangezien het doen en laten, het reilen en zeilen van die sector wel bepaald gaat worden door zo'n resolutie, is het niet meer dan normaal dat er met scherp geschoten wordt als een bende nitwits zever op een papierke gaat indienen.
Als die bende nitwits dan niet eens de moeite kunnen doen om wat pure basis-gegevens op te snorren zoals de typische kost van een consult, dan moet je niet verbaasd zijn dat ze als sitting ducks afgeknald worden.

Drosamadaris 31 oktober 2015 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 7875812)
Het stoort mij gewoon dat er op ALLES, maar dan ook ALLES wat N-VA doet of niet doet, er kritiek komt.

Wat er op alles als reactie komt en/of hoe NVA in het algemeen behandeld wordt, maakt mijn rekening in deze niet. Hier gaat het over hun voorstel voor resolutie en in deze hebben die vier knuppels van de NVA de bal gewoon compleet mis geschoten.

Zelfs al hadden ze dat gedaan vanuit het oogpunt om alles eindelijk eens in gang te zetten, dan nog had het maar zo logisch geweest dat ze op zijn minst wat basic dingen afgechecked zouden hebben met de beroepsvereniging in kwestie. Nu hebben ze gewoon kwatsch op een paierke gezet en ingediend.

Als het slecht is, mag dat ook gezegd worden en dat staat voor mij los van de blinde haat die je bij velen ziet tegenover de NVA.

Citaat:

Intelligent oppositievoeren houdt in dat je niet alles bekritiseert, maar je beperkt tot wat echt een probleem is.
De beroepvereninging van de psychologen is geen oppositie, dus die opmerking is al niet relevant. En een voorstel voor resolutie die gebaseerd is op nonsens, is voor de beroepsvereniging die als eerste geimpacteerd zal worden door die resolutie, wel degelijk een probleem. Logisch dus dat ze reageren.
Die 4 knuppels hadden dat perfect kunnen vermijden door simpelweg hun voorstel af te toetsen met die beroepsvereniging.

TV-verslaafde 31 oktober 2015 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 7875812)

Euhm, de discussie is wel de fundatie van een democratie. Misschien zuigen er veel parlementsleden van de N-VA in discussiëren.....

De schoofzak 31 oktober 2015 14:15

Er zijn meer dan genoeg psychologen lid van de nva, om te weten waar de klepel hangt.

.

Drosamadaris 1 november 2015 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7875989)
Er zijn meer dan genoeg psychologen lid van de nva, om te weten waar de klepel hangt.

.

Lol, want dat gaat over door aanwezigheid of zo?
Er zijn psychologen lid van de NVA, dus bijgevolg weten die 4 kiekens van de NVA alles wat ze moeten weten om een goed voorstel te doen?

Blinde partijslaaf...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be