![]() |
Black out winter 2015/2016 ?
De erfenis van 26 jaar PS-energiebeleid blijft doorwegen.
Slecht nieuws blijft zich opstapelen. Elk 'gewoon' incident, is een stap richting brown of black out. We gaan eens een voorspellinkske trachten te maken, met een weddenschap. Wie het juist heeft, krijgt eeuwige forum-roem. titel: Welke kernreactoren werken nu nog? http://www.standaard.be/cnt/dmf20151102_01950794 Citaat:
|
We hebben toch zonnepanelen ?
Jammer dat die slechts renderen wanneer we het minst stroom nodig hebben. |
En wat gaat de huidige regering daar aan doen ?
Is er al een energieplan ? Of houden ze het bij de NVA doctrine: tis de sos geweest. Nadenken leren ze blijkbaar niet in de NVA school. |
Citaat:
|
Enkele honderden euro's per jaar extra betalen om dan in den donkere te moeten zitten ?
Zelfs mijn voorouders op de vlucht 'voor den Duits' in WOI hadden in hun barakken in Nederland elektrische verlichting die werkte. Dat noemen ze dan vooruitgang ! Volgens mij gaat een afschakeling er niet van komen, ik vermoed niet dat het een zeer strenge winter zal zijn. Wordt het effectief - 10 en kouder: ga dan maar al een voorraad theelichtjes en olielampen inslaan ! Ik zal ook mijn oude schrijfmachine van zolder halen, kan ik tenminste nog wat doorwerken. |
Citaat:
Tweezakken ! |
Citaat:
Maar kunt ge verder nog eens uitleggen hoe het nu juist zit in dit reusachtig (twee)(on)land omtrent energie: wie is nu eigenlijk bevoegd voor wat ? . |
Ondertussen loopt Johan VDL nog steeds vrij rond. Sterker nog, de media heeft hem zelfs nog een forum om zijn crimineel gedrag af te schuiven op anderen. In een normaal land wordt die man levenslang opgesloten zonder vervroegde kans op vrijlaten wegen collaboratie en hoogverraad. In dit land wordt zo iemand minister van Staat.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet het zelf niet goed meer, er zijn namelijk in ons tochtgatje aan de Noordzee vier ministers voor energie (en ook nog eens vier andere voor klimaat) verantwoordelijk als ik me niet vergis ! Ik denk dat elektriciteitsdistributie en netbeheer 'gedefederaliseerd' is en dus al enige tijd onder het Vlaamse Gewest valt. Ook heel die voorgaande subsidiepolitiek werd door Vlaanderen in het getouw gezet. Een interessante oproep: weet er iemand op het forum of er ook een equivalent voor de Turteltaks in Brussel en Wallonië van toepassing is, en zo ja, of dit ook een lineair bedrag betreft of een bijdrage volgens meerverbruik ? |
Als hier de stroom uitvalt dan ga ik op mijn werk zitten want daar is er altijd stroom.
NuMaarBeetjeStroom. |
http://www.standaard.be/plus/20151105/ochtend/1
Verlenging Doel 1 en 2? De klok tikt voor Marghem Citaat:
|
Doel 1 en 2 zijn afgeleefd, klaar voor de ontmanteling (ze waren er al aan begonnen, begot).
Tijd om alternatieven te zoeken. |
Citaat:
De alternatieven voor België zijn op dit moment redelijk eenvoudig: de Stegs die stil liggen/lagen opstarten, import vanuit Duitsland (bruin/steenkool-stroom) en import vanuit Frankrijk (nucleaire stroom). Gebrek aan visie en een duidelijk misprijzen voor mensen die in die materie weten waar ze het over hebben, heeft België op dat punt gebracht? De keuze voor nieuwe generatie nucleaire centrales neer te poten, hadden ze jaren geleden al moeten maken; die keuze kunnen ze nu nog maken, maar de benefits daarvan zitten in de toekomst. Tot zolang gaat het behelpen blijven. |
Citaat:
Echter de komplete stilstand van de politiek op dit onderwerp verbaast mij. Ik vermoed een kompleet gebrek aan kennis van zaken op dit onderwerp plaagt deze advocatenclub. |
Citaat:
Citaat:
De hele commissie die in de vroege jaren 2000 in het leven was geroepen, zat vol met experts, met d'Haeseleer op kop. De aanbevelingen van die commissie lagen niet in het verlengde van wat Paars-Groen verwachtte en is dus botweg opzij geschoven. En dan is een mens verbaasd dat men voor een technocratie zou gaan pleiten :). |
Citaat:
Zelfs deze week hebben we daar nog een knap staaltje van gezien. Er vliegt een transformator in brand en VDL en Calvo spiegelen de bevolking al nucleaire rampen voor. Dan moeten we natuurlijk niet verwonderd te zijn, dat er op dat vlak geen enkele vooruitgang geboekt wordt in dat land en dat men enkel in de marge wat rommelt met windmolens en zonnepanelen. |
Bij de bouw van een kerncentrale wordt veelal uitgegaan van een bedrijfsduur van 40 jaar. In uitzonderlijke gevallen kan na die 40 jaar de levensduur met nog maximaal 20 jaar worden verlengd. In de praktijk is de levensduur als gevolg van economische, politieke en veiligheidstechnische overwegingen in de meeste gevallen korter. In 2004 was de gemiddelde leeftijd van de op dat moment 107 gesloten kerncentrales 21 jaar.
Doel 1 , Tihange 1 , Doel 2 zijn gebouwd in 1975. en de nva wilt nu die kerncentrales openhouden tot 2025. Dit is om rampen vragen (zie de talloze 'incidenten'). ronduit crimineel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be