Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ierland vervolgt niet langer druggebruik. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=225134)

Another Jack 3 november 2015 21:57

Ierland vervolgt niet langer druggebruik.

Het kan verkeren...
Ooit was Ierland op ethisch vlak een paar eeuwen achter, maar kijk nu!
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-Ierland.dhtml
Wanneer zal men hier ooit de huidige waanzin eens herbekijken?
Komaan Maggie!!

Bhairav 3 november 2015 22:04

Ik kijk alvast uit naar idioten hier die dat 'n slecht idee vinden.

Peche 3 november 2015 22:09

Floot Dewever des tijds Maggie niet terug toen ze eens aftastte?
BDw: er is nu een akkoord en het is best dat iedereen er zich aan houdt.

Toen kwam de spray en niets werkelijk veranderde.
Hoe 1 regel zoveel mensenlevens kan domineren he. Beeld je daarbij in dat we duizendtal regels hebben waarbij er iedere dag bijkomen.

Another Jack 3 november 2015 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7880038)

Die zijn helaas nog altijd ruim in de meerderheid...

Het Verzet 3 november 2015 22:34

Dit vond ik ook verrassend: http://www.independent.co.uk/life-st...-a6710511.html

Libro 3 november 2015 22:42

Citaat:

Ik kijk met plezier naar de idioten die dit een goed idee vinden, lijkt een beetje op naar de apen kijken in de zoo.

fred vanhove 3 november 2015 22:46

Citaat:

En in Canada ga je ze binnenkort ook niet meer moeten gaan zoeken;-)

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...criminaliseert

Of in Colorado :lol:

http://www.rollingstoned.nl/3-11-15-...genis-nu-wiet/

fred vanhove 3 november 2015 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7880046)
Die zijn helaas nog altijd ruim in de meerderheid...

In Ierland ziet men eindelijk in dat Druggebruik een probleem is voor de volksgezondheid en niet van justitie.
NB Dit was trouwens het geval tot ver in de vorige eeuw.

Bhairav 3 november 2015 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7880061)
Ik kijk met plezier naar de idioten die dit een goed idee vinden, lijkt een beetje op naar de apen kijken in de zoo.

Ik dacht wel dat het niet lang ging duren...

fred vanhove 3 november 2015 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7880083)
Ik dacht wel dat het niet lang ging duren...

Wat ?:roll:

Libro 3 november 2015 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Toricelli (Bericht 7880067)
Tja in de zin dat apen totaal onderworpen worden aan de wil van hun meesters; en niet zélf over het recht beschikken om te bepalen welke genotsmiddelen zij al dan niet willen nuttigen; heb je wel een beetje gelijk.

Iemand die met zo'n vuur het beperken van persoonlijke vrijheden verdedigt voelt wellicht ook iets voor de Sharia?

Na het argumentum ad hitlerum, het argumentum ad shariam?

TV-verslaafde 4 november 2015 03:12

Citaat:

Tja in de zin dat apen totaal onderworpen worden aan de wil van hun meesters; en niet zélf over het recht beschikken om te bepalen welke genotsmiddelen zij al dan niet willen nuttigen; heb je wel een beetje gelijk.

Iemand die met zo'n vuur het beperken van persoonlijke vrijheden verdedigt voelt wellicht ook iets voor de Sharia?

Je moet dat wel snappen hé. Als ze drugsfeiten niet vervolgen heeft de politie en het gerecht 50% minder werk en mogen ze gaan doppen; mensen klissen is hun broodwinning.

Another Jack zou ook wel anders piepen als ze 50% besparen op onderwijs, je rijdt niet tegen je eigen kar.....

Bhairav 4 november 2015 05:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7880212)
Je moet dat wel snappen hé. Als ze drugsfeiten niet vervolgen heeft de politie en het gerecht 50% minder werk en mogen ze gaan doppen; mensen klissen is hun broodwinning.

Another Jack zou ook wel anders piepen als ze 50% besparen op onderwijs, je rijdt niet tegen je eigen kar.....

De gevangenissen zouden ook minder vol zitten.

Peche 4 november 2015 08:09

Citaat:

De Vlaming vervolgt druk eigen cultuur en niemand zegt wat. Tot sharia het nieuwe bestuur is, logisch want de Vlaamse is strafbaar in deze nieuwe wetten.
Onze kinderen mogen niet meer zingen en al geen bellen meer blazen op straat. Het is normaal de vrijheid te beperken, tot ze bij u staan op het einde van de rit.

Another Jack 4 november 2015 08:45

Citaat:

Ze zouden zich voor de verandering kunnen bezighouden met hun core-business: echte criminaliteit.
Ik ben trouwens geen tegenstander van besparen op onderwijs, een eenheidsnet zou op zich al een enorme besparing zijn.

fox 4 november 2015 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7880228)
De gevangenissen zouden ook minder vol zitten.

Heb je cijfers van de hoeveelheid mensen die in de Belgische gevangenissen zitten voor drugsgebruik?

Another Jack 4 november 2015 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7880318)
Heb je cijfers van de hoeveelheid mensen die in de Belgische gevangenissen zitten voor drugsgebruik?

Ik dacht dat ongeveer de helft van de gevangenispopulatie daar zit voor druggerelateerde feiten...

Eyjafjallajökull 4 november 2015 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7880389)
Ik dacht dat ongeveer de helft van de gevangenispopulatie daar zit voor druggerelateerde feiten...

Da's weer geen antwoord op de vraag...

Bierke 4 november 2015 13:52

Citaat:

Helemaal niet er is alleen geen politieke wil voor een nuttigere invulling.

fred vanhove 4 november 2015 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7880389)

Ik denk dat je er niet ver naast zal zitten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be