![]() |
Vlaanderen heeft de snelst stijgende schuld vd wereld
De Vlaamse schuld bedraagt dit jaar 18,8 miljard euro en loopt in 2016 op tot 25,8 miljard, zoals De Tijd eerder schreef. Dat is een recordbedrag.
Bovendien dreigt dat cijfer de komende jaren nog op te lopen door de investering in de Antwerpse Oosterweelverbinding. Tussen 2017 en 2021 zal de Vlaamse regering daar jaarlijks ongeveer een half miljard voor uittrekken. Vlaams minister van Begroting Annemie Turtelboom (Open VLD) zei eerder al dat Vlaanderen daarvoor in het rood zal moeten gaan, waardoor het schuldsaldo verder oploopt. Vlaanderen was eerder van plan om tegen 2020 de Vlaamse schuld volledig af te bouwen, maar de N-VA heeft die ambitie laten varen. De Tijd De N-VA voeren hetzelfde beleid als de sossen nl schulden maken. De schulden die de N-VA aan het maken zijn zijn van nooit geziene omvang en kunnen nooit meer terug betaald worden. Hierdoor kan het nooit de onafhankelijkheid van Vlaanderen propageren want niet levensvatbaar IS DIT DE GROTE VERANDERING? |
Bel Leman heeft gelijk.
|
Citaat:
De interesten op leningen staan historisch laag, vandaar dat ook de federale regering nog meer schulden maakt dan de vorige regering met de sossen. |
Citaat:
De Tijd |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vlaanderen zou +- 25 milj schulden hebben . Zijn dit niet betaalde waarborgen inbegrepen ? Hoe hoog zijn de schulden van de Waalse regering ? Brusselse regering ? Federale regering ? Kan u helpen mijn kader opbouwen ? dan pas kan ik een standpunt innemen dank u |
Och, een jaartje geen transfers naar Wallobrux en er is van schuld geen sprake meer :D
|
Citaat:
Mijn kader is al gemaakt over wat lult men dan ? |
Citaat:
|
Ik had gisteren 1000 euro schuld, en vandaag 1200.
Mijn buurvrouw had gisteren 5 euro schuld, en vandaag 10 euro. Dat ziet er niet goed uit voor mijn buurvrouw: zo'n stijging ... Dank u staatsmisvorming, dank u Di Rupo. . |
Citaat:
Bij MIJN weten had de PS van Di Rupo in 2010, samen met de SPA, 26 en 13 federale kamer zetels. Dat zijn er 61 te weinig om een staatshervorming naar "eigen wens" door te voeren. Er waren dus ook nog anderen nodig om aan de 100/150 federale Kamerzetels te geraken, met allemaal hun "eigen inbreng". Bovendien voert de NVA die zesde staatshervorming zonder één enkel probleem uit ! Over hypocriet zijn gesproken ! |
Citaat:
De lijst van afzetterijen en blunders groeit met lichtsnelheid. |
Citaat:
|
Citaat:
Zij bedraagt nu 110%BBP en is de snelst stijgende schuld vd wereld. Is dat de grote verandering? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Hebben we dan een confederatie? Als Vlaanderen fiscale autonomie had zou het geen begrotingstekort hebben, hoor. |
Citaat:
Vraag het maar aan de multinationale G4S, het Belgisch belastingsgeld rolt binnen zonder moeite... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be