Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Allah (https://forum.politics.be/showthread.php?t=225201)

Guinevere 5 november 2015 12:53

Allah

Gezegend is Hij in Wiens hand het Koninkrijk is en Die macht heeft over alle dingen!

Die de dood en het leven heeft ingesteld, opdat Hij u moge beproeven wie onder u zich het beste gedraagt; en Hij is de Almachtige, de Vergevensgezinde
.

Peche 5 november 2015 12:58

Weet je dat het al dagen knaagt in me een topic "God" te openen.

Beelden wij God uit naarmate ons zelfbeeld ontwikkelt?

Maori 5 november 2015 13:05

Nog meer oeverloos gezwam van guinny.

harriechristus 5 november 2015 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7881907)

Gezegend is Hij in Wiens hand het Koninkrijk is en Die macht heeft over alle dingen!

Die de dood en het leven heeft ingesteld, opdat Hij u moge beproeven wie onder u zich het beste gedraagt; en Hij is de Almachtige, de Vergevensgezinde
.

Ware Allah werkelijk zo almachtig, hoe komt het dan dat het Midden Oosten gedomineerd wordt door het Westen?

Zou het kunnen dat er behalve Allah ook nog andere Goden zijn, die machtiger zijn dan Allah?

Ik denk dan aan Jezus, aan Jahweh en aan de microwezentjes.

Neen, Allah is niet almachtig, maar veel eerder onmachtig.

Mindset 5 november 2015 15:59

Citaat:

.

Als Allah zo perfect is, hoe komt het dan dat zijn profeet Mohammed het met kleine meisjes van 6 �* 9 jaar doet (aan leeftijd van 6 is Aicha gehuwd met Mo, aan 9 was er al geslachtsverkeer)?

Patrick M. 5 november 2015 18:04

Allah is groot maar ziekenkas is groter.

Bobke 5 november 2015 18:31

Er is maar 1 god maar veel valse profeten die in zijn naam spreken.
Een mens (profeet) volgen is niet meer dan afgoderij.

Odol 5 november 2015 20:39

Citaat:

De Phille

Odol 5 november 2015 20:39

Citaat:

De Phille

djimi 5 november 2015 22:39

Citaat:

...

.

't Is 'Zij'.

Ze heeft het mij Zelf gezegd :twisted:

Johan Bollen 5 november 2015 22:47

Citaat:

.

Is het niet Godslasterlijk Allah een specifiek geslacht toe te kennen?

Johan Bollen 5 november 2015 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7882503)
't Is 'Zij'.

Ze heeft het mij Zelf gezegd :twisted:

Ik dacht net hetzelfde. ;-)

Hypatia 5 november 2015 23:27

Moeder Aarde en Vader de Almachtige in het onderdanige, zijn één geheel. Dit is de bron van het Leven. Het waarlijke Licht (God) wordt in de bewuste mens geboren.

Zelf ontdekt.

Dirk A 6 november 2015 00:12

Citaat:

.

Citaat:

Quran (3:56) - "As to those who reject faith, I will punish them with terrible agony in this world and in the Hereafter, nor will they have anyone to help."
http://www.thereligionofpeace.com/qu...3-violence.htm
Zich goed gedragen is eigenlijk niet belangrijk. Je bekeren daarentegen wel. Nu, van die 'terrible agony', heb ik nog niet veel gemerkt. Die moslims in die moslimlanden, daarentegen ...

cookie monster 6 november 2015 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maori (Bericht 7881931)
Nog meer oeverloos gezwam van guinny.

Ik ben het volledig met u eens !!

cookie monster 6 november 2015 00:24

.

TV-verslaafde 6 november 2015 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7882258)
Allah is groot maar ziekenkas is groter.

Goeike. ;-)

Maori 6 november 2015 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7882589)
Goeike. ;-)

Idd een goeike maar tegelijkertijd ook het bewijs dat er veel veranderd is op 40 jaar tijd.
Vroeger werd dit liedje lustig meegezongen, stonden The Strangers zeker in de top 40 (of zoiets) en nu, als het liedje gespeeld wordt op de schaatsbaan in Antwerpen is het kot te klein.

En dan zijn er nog die zeggen dat er niets veranderd is...

Maori 6 november 2015 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7882587)
Ik ben het volledig met u eens !!

Snapt gij hoe volwassen mensen zo'n zever kunnen geloven en verkondigen tot zelfs mensen voor vermoorden? Ik niet...

Voor mij zijn religioten psychiatrische patiënten.

Bobke 6 november 2015 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maori (Bericht 7882735)
Idd een goeike maar tegelijkertijd ook het bewijs dat er veel veranderd is op 40 jaar tijd.
Vroeger werd dit liedje lustig meegezongen, stonden The Strangers zeker in de top 40 (of zoiets) en nu, als het liedje gespeeld wordt op de schaatsbaan in Antwerpen is het kot te klein.

En dan zijn er nog die zeggen dat er niets veranderd is...

Dat werd 40 jaar geleden ook niet geprefereerd.
De Strangers deden er geen goede zaak mee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be