![]() |
130 km/u op 19 extra trajecten in NL
'harder waar het kan, langzamer waar het moet'
http://www.tijd.be/r/t/1/id/9696079 Tiens tiens, in België blijft men maar vasthouden aan de algemene snelheidsverlagingen en het niet meer investeren in infrastructuur. Ook al doen al onze buurlanden het beter qua verkeersveiligheid. |
Citaat:
Citaat:
En hun autosnelwegdoden 130 kmh-snelweg gaan wslk verder dalen zoals in 2013-2014. http://www.verkeersnet.nl/wp-content...doden-2014.pdf Tabel 4. Verdeling naar maximum snelheid van de weg (2009–2014) Vmax 2013 | 2014 120 km 23 | 26 130 km 12 | 10 - - - - - - - - -- - - totaal 35 | 36 zelfs mss als er 17 % meer snelweglengte bijkomt waar er 10 kmh sneller mag gereden worden... (en 17 % minder snelweglengte waar 120 kmh blijft) maar men mag/moet er zeker rekening mee houden. :-) afwachten op 2015/2016/2017/2018/2019/2020 en dan weten we meer, als het dezelfde positieve evolutie doormaakt zoals in Denemarken sinds 2005 mogen de Nederlanders tevreden zijn. http://www.statbank.dk/statbank5a/Se...nts&potsize=30 evolutie aantal ongevallen op 110 kmh- versus 130 kmh-snelwegen Citaat:
http://www.statbank.dk/statbank5a/Se...nts&potsize=90 Uiteraard is er geen directe relatie tussen een snelheidslimiet en het aantal en de ernst van de ongevallen. (die studies gelden nog altijd :-)) |
64 procent is VOORSTANDER
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederlan...8-zetels.dhtml
Citaat:
Natuurlijk een zeer beperkte peiling met slecht bereik (2500 man via internet uit een groep van 40.000 die zich ooit vrijwillig aangemeld hebben hiervoor). |
Citaat:
|
Citaat:
Of wat betreft het strenger handhanven van de snelheidslimiet? In de praktijk betekend die 130 km/u dat er op die wegen minder hard gereden wordt dan op vergelijkbare autosnelwegen in België... |
Citaat:
Onze autosnelwegen lijken meer en meer op een bebouwde kom en we kunnen zelden 120 rijden. |
Citaat:
|
Citaat:
Er licht ergens een brugske dat teveel geluid maakt. Ze hebben er traject controle op geplaatst. |
Als je met de fiets rijdt zie je dat niet maar bon dynamische borden nog nooit gehoord zekrt
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan gaan we ook voorbij aan het feit dat we ondanks een gelijk gebleven absolute limiet wel relatief trager rijden. Modernere, luxuezere, veiligere auto's zorgen ervoor dat we de snelheid in de auto anders beleven (én ook een pak veiliger zijn) dan pakweg 20 jaar geleden. Vergelijk het met geld: 20.000 euro in 2001 is nog altijd 20.000 euro nu, alleen kan u er nu minder dingen voor kopen. |
Citaat:
-Grote verbindingswegen -Met parallelle baantjes voor zij-verkeer -Snelheidsbepalingen en andere verkeersregels ook aangeduid via de wegmarkeringen -Enkel/Vnml bouwen binnen de dorpskom, geen lintbebouwing, baanwinkels, bedrijven langs grote wegen -INVESTEREN IN DE INFRASTRUCTUUR (in beton, zoals men hier graag neerbuigend zegt) zodat de filedruk afneemt over de jaren heen ipv exponentieel toeneemt zoals in België DAN GRAAG JA! In Nederland staat men effectief minder stil nu dan vroeger, men mag er sneller rijden op verschillende banen en er wordt veel gedaan aan verkeersveiligheid door te investeren in infrastructuur. Zowat het omgekeerde dat België aan het doen is. En dat zie je ook aan het aantal dodelijke slachtoffers. Die strengere handhaving ook op niet nuttige plaatsen voor de verkeersveiligheid (zoals een snelweg, waar zeer weinig ongevallen gebeuren of slachtoffers vallen) neem ik er dan wel bij. Het is dan alvast veel aangenamer om te rijden dan hier in België. |
Citaat:
Gelukkig hebben ze daar geen bevoegdheid toe, maar het wordt toch 'bang' afwachten... |
Citaat:
Herinner nog eens die 20 jaar dat we dankzij de rijkswacht blokrijden mochten doen... Ze konden dat zo goed uitleggen dat het blokrijden ervoor zorgde dat we minder in file stonden naar de kust. Je hebt dus geen autostrade meer waar de snelheid in stroken dynamisch beperkt wordt tot 90km/u |
Citaat:
Met andere woorden: We nemen eerst het ruimtelijke beleid uit NL over, en over een eeuw of zo dan kunnen we nog eens praten... |
Citaat:
Kijk 15 jaar terug kocht ik een auto met automaat, lederenzetels, airco, ruitewissers met sproeiers, electrische ramen, spiegels, wegklapbare zetels, assebakje voor sigaretten, handtaskastje die te klein is voor handtas in te stoppen en ik zou het nog vergeten 4x4 - hill descend control - sportstand Nu heb ik bijkomend.... automaat 7 traps -luchtvering - navigatie- distronic - collisiondetect - dodehoekassisisten - verbruiksmeting - eco programma - radio en multimedia console met touchbediening - elektrische spiegels |
Citaat:
|
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Deurganckdok |
Citaat:
hieronder een voorproefje wat al gedaan is en wat nog komt: http://www.wegenwiki.nl/Lijst_van_we...n_in_Nederland Citaat:
Doe uw portemennee maar open, maar het geld in een betere mobiliteit is snel terugverdiend, zie mijn onderschrift. In BE is er zelfs een tekort aan snelwegparkings zodat de vrachtwagenbestuurders legaal hun rusttijden kunnen houden. Eveneens een tekort aan carpoolparking voor de pendelaars die willen/moeten carpoolen, omdat er vanuit hun provincie geen of geen werkbaar openbaar vervoer is. Citaat:
Ik rij regelmatig via Nederlands-Limburg naar Duitsland. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be