Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Opvang voor asielzoekers. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=225345)

Patrick M. 9 november 2015 15:33

Opvang voor asielzoekers.

Eerst kazernes, dan sporthallen, dan campings, nu kloosters en kerken.
En wat gaat het volgende zijn?
Bij het volk in huis?

cookie monster 9 november 2015 15:56

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7886178)
Bij het volk in huis?

Wel:
1 - Ik woon zelfs graag alleen !!
2 - Ik heb al samengewoond , en heb er uitgeleerd !!
3 - Ik vertrouw niemand !!
(Enige uitzondering , mijn moeder & mijn (wijlen) vader !!)
4 - zie mijn bijlage als mijn mening ivm opvang:

Wapper 9 november 2015 16:19

Ook in Duitsland zitten ze met de handen in het haar.
Wir schaffen das (nicht mehr)

Citaat:

Deutschlands Gemeinden fehlen 370.000 Flüchtlingsplätze

In den deutschen Gemeinden fehlen einer Studie zufolge allein in diesem Jahr Unterbringungsplätze für rund 370.000 Flüchtlinge. Die Kommunen rechnen damit, 2015 insgesamt knapp 870.000 Migranten aufzunehmen und allein zwischen Oktober und Dezember gut 380.000, wie aus einer heute veröffentlichten Umfrage der Wirtschaftsprüfer von Ernst & Young (EY) unter rund 300 größeren Gemeinden hervorgeht.
Improvisation statt langfristiger Planung

Derzeit stünden aber nur rund 500.000 Plätze zur Verfügung. Hauptsorge sei bei drei Viertel der Städte ein Mangel an geeigneten Räumen. Vielerorts werde vor allem improvisiert, sagte EY-Experte Hans-Peter Busson. „Eine mittel- oder gar langfristige Planung findet in den Kommunen noch kaum statt - schon allein deshalb, weil unklar ist, wie sich die Flüchtlingszahlen in den kommenden Monaten entwickeln werden.“

Beobachter gehen davon aus, dass 2015 weit mehr als die bisher vom Bund noch offiziell prognostizierten 800.000 Flüchtlinge nach Deutschland kommen. Bis einschließlich Oktober waren es bereits knapp 760.000. Sollte also rund eine Million Menschen kommen, könnte der Mangel an Unterkünften noch größer sein.

Insgesamt sind laut Umfrage derzeit hochgerechnet 185.000 Flüchtlinge in Wohngebäuden untergebracht - die Zahl soll bis Jahresende auf etwa 340.000 steigen. In zuletzt ungenutzten Liegenschaften wie ehemaligen Schulen und Kasernen finden derzeit gut 100.000 Personen eine Bleibe (bis Jahresende: 150.000), in Wohncontainern und in bisher leerstehenden Wohngebäuden sind derzeit 56.000 bzw. 60.000 Menschen untergebracht (bis Jahresende 106.000 bzw. 100.000).
Bron : www.orf.at

Wapper 9 november 2015 16:29

Ook in Duitsland zitten ze met de handen in het haar.
Wir schaffen das (nicht mehr)

Citaat:

Deutschlands Gemeinden fehlen 370.000 Flüchtlingsplätze

In den deutschen Gemeinden fehlen einer Studie zufolge allein in diesem Jahr Unterbringungsplätze für rund 370.000 Flüchtlinge. Die Kommunen rechnen damit, 2015 insgesamt knapp 870.000 Migranten aufzunehmen und allein zwischen Oktober und Dezember gut 380.000, wie aus einer heute veröffentlichten Umfrage der Wirtschaftsprüfer von Ernst & Young (EY) unter rund 300 größeren Gemeinden hervorgeht.
Improvisation statt langfristiger Planung

Derzeit stünden aber nur rund 500.000 Plätze zur Verfügung. Hauptsorge sei bei drei Viertel der Städte ein Mangel an geeigneten Räumen. Vielerorts werde vor allem improvisiert, sagte EY-Experte Hans-Peter Busson. „Eine mittel- oder gar langfristige Planung findet in den Kommunen noch kaum statt - schon allein deshalb, weil unklar ist, wie sich die Flüchtlingszahlen in den kommenden Monaten entwickeln werden.“

Beobachter gehen davon aus, dass 2015 weit mehr als die bisher vom Bund noch offiziell prognostizierten 800.000 Flüchtlinge nach Deutschland kommen. Bis einschließlich Oktober waren es bereits knapp 760.000. Sollte also rund eine Million Menschen kommen, könnte der Mangel an Unterkünften noch größer sein.

Insgesamt sind laut Umfrage derzeit hochgerechnet 185.000 Flüchtlinge in Wohngebäuden untergebracht - die Zahl soll bis Jahresende auf etwa 340.000 steigen. In zuletzt ungenutzten Liegenschaften wie ehemaligen Schulen und Kasernen finden derzeit gut 100.000 Personen eine Bleibe (bis Jahresende: 150.000), in Wohncontainern und in bisher leerstehenden Wohngebäuden sind derzeit 56.000 bzw. 60.000 Menschen untergebracht (bis Jahresende 106.000 bzw. 100.000).
Bron : www.orf.at

Universalia 9 november 2015 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7886207)
Wel:
1 - Ik woon zelfs graag alleen!!
2 - Ik heb al samengewoond , en heb er uitgeleerd !!
3 - Ik vertrouw niemand !!
4 - zie mijn bijlage als mijn mening ivm opvang:

Ik woon ook graag alleen en ik vertrouw, op mijn familie na niemand meer, genoeg meegemaakt zo door de jaren heen. :roll:

Indomitable 9 november 2015 17:29

Universalia 9 november 2015 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 7886292)

Teri Hatcher die haar nageltjes aan het fatsoeneren is met een knipoogje, dat is eens wat anders. :-D

de vuile muilekoek 9 november 2015 21:02

[quote=Patrick M.;7886178]Eerst kazernes, dan sporthallen, dan campings, nu kloosters en kerken.
Citaat:

Bij het volk in huis?[/
QUOTE]

Dan slaan mijn stoppen wel echt door :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

Indomitable 9 november 2015 21:04

;-)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7886305)
Teri Hatcher die haar nageltjes aan het fatsoeneren is met een knipoogje, dat is eens wat anders. :-D

Don Kie Sjotte 10 november 2015 02:58

In de gemeente Lubbeek was er gisterenavond een infoavond over een tijdelijke opvang in een loods van 300 vluchtelingen.
Een van de aanwezigen stelde de vraag als meer dan 60% van die vluchtelingen 25...30...35 jaar ongetrouwde viriele gasten zijn of dit geen verhoogd risico meebrengt van allerlei verkrachtingen.
Een terechte vraag maar beter zou de vraag geweest zijn in hoeverre het getal van die 60% die Fedasil ons voorschotelt klopt met de werkelijkheid en dat die gasten echt niet gehuwd zijn.

SDX 10 november 2015 03:02

Citaat:

Bij het volk in huis?

Zijn er geen moskeeën genoeg waar plek zat is?

Dat ze daar maar rommel en amok gaan maken, zijn ze tussen soortgenoten, die zullen toch wel begrip kunnen opbrengen voor die mohammedaanse fratsen.

Odol 10 november 2015 07:44

Gas is toch wel een zeer innovatief bedrijf.
http://m.hln.be/hln/m/nl/957/Binnenl...-in-Gent.dhtml

Hip hop hoera voor de Belgische economie. De werkende mens mag het allemaal betalen , VOKA krijgt de lastenvermindering.

Bobke 10 november 2015 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Kie Sjotte (Bericht 7886818)
In de gemeente Lubbeek was er gisterenavond een infoavond over een tijdelijke opvang in een loods van 300 vluchtelingen.
Een van de aanwezigen stelde de vraag als meer dan 60% van die vluchtelingen 25...30...35 jaar ongetrouwde viriele gasten zijn of dit geen verhoogd risico meebrengt van allerlei verkrachtingen.
Een terechte vraag maar beter zou de vraag geweest zijn in hoeverre het getal van die 60% die Fedasil ons voorschotelt klopt met de werkelijkheid en dat die gasten echt niet gehuwd zijn.

Het antwoord was bedroevend.
Het zijn niet allemaal verkrachters.
Natuurlijk niet, maar een is natuurlijk al een teveel.
Het blijven jonge mannen die blijkbaar slecht tegen onbedekt haar kunnen, laat staan een diepe halsuitsnijding.

Paulus 10 november 2015 09:01

Citaat:

Bij het volk in huis?

Ik hoop de moskeeën.

Het zijn, per slot van rekening, grotendeels hun geloofsgenoten.

Paulus.

alberto 10 november 2015 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 7886924)
Ik hoop de moskeeën.

Het zijn, per slot van rekening, grotendeels hun geloofsgenoten.

Paulus.

Dat zou logisch zijn, maar blijkbaar wil men de katholieke gemeenschap er mee opzadelen, de moslimgemeenschap ermee opzadelen is de derde wereldoorlog uitlokken volgens de manitou van Antwerpen, Decroo heeft dat begrepen.

Universalia 10 november 2015 14:59

Tot vervelens toe toch nog maar eens herhalen ...

Moskeeën in België

Dat zijn er al veel hé?

Patrick M. 10 november 2015 21:27

En het volgend is potons huren in Nederland, die naar Gent brengen en dan op drijvende potons asielzoekers opvangen.
Gaan die niet zeeziek worden?
EN nu ook in loodsen en wat is het volgende?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be