Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Op 1 december heeft België geen geld meer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=225385)

demonen 10 november 2015 17:53

Op 1 december heeft België geen geld meer

Bron : De Standaard

Wij vieren dit jaar de snelst stijgende schuld van de wereld, het 10de jaar op rij een negatieve handelsbalans en 40.000 minder mensen aan het werk dan 1 jaar geleden (wij zijn het enige oeso-land die negatief scoort) en een record aantal schorsingen van werklozen, zieken en invaliden.
Is dit de grote verandering waarvoor jullie stemden?
2 jaar langer werken voor het laagste pensioen vd wereld : is dat de grote verandering?

Bad Attila 10 november 2015 18:08

Neen, echt?

PORSCHE 10 november 2015 18:11

Ik heb al lang geen geld meer of toch niet in Europa :D (a jawel 3798 euro staat er op mijn rekening). Dus ik lig niet van dat soort pietpraat wakker.

subocaj 10 november 2015 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7887357)

Wij vieren dit jaar de snelst stijgende schuld van de wereld, het 10de jaar op rij een negatieve handelsbalans en 40.000 minder mensen aan het werk dan 1 jaar geleden (wij zijn het enige oeso-land die negatief scoort) en een record aantal schorsingen van werklozen, zieken en invaliden.
2 jaar langer werken voor het laagste pensioen vd wereld : is dat de grote verandering?

Slechts een oplossing, iedereen nog 1.500 € pensioen netto. Opgelost.

Another Jack 10 november 2015 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7887370)
Slechts een oplossing, iedereen nog 1.500 € pensioen netto. Opgelost.

Niks van.
Iedereen draagt ook niet evenveel af.

subocaj 10 november 2015 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7887375)
Niks van.

Dat is omdat de meesten zich laten wijs maken dat 1 gewerkt uur van andermans leven minder waard is dan 1 uur van hun eigen leven.
Waarschijnlijk heb je nog niet gemerkt dat IEDEREEN vervangbaar is, terwijl IEDEREEN bij pensioen of sterfgeval vervangen word.

Brakelaar 10 november 2015 19:04

klaas komt op 6 december en heeft zijn zwarte pieten mee, zakken vol met geld....jaja

subocaj 10 november 2015 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 7887413)
klaas komt op 6 december en heeft zijn zwarte pieten mee, zakken vol met geld....jaja

Zal ik wat voor je bestellen?

fred vanhove 10 november 2015 19:57

Citaat:

Ach er is altijd geld genoeg en nooit genoeg. Hangt er van af voor wat. Momenteel komen er zelfs zo een paar duizend toekomstige steuntrekkers per dag bij. Nergens hoor ik zeggen dat er geen geld voor is:roll:

non-conformist 10 november 2015 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7887375)
Niks van.

Idd, de ambetantenaren dragen te weinig af in verhouding tot hun (al dan niet toekomstige rechten) en bijdrage aan de inkomsten van de maatschappij

non-conformist 10 november 2015 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7887494)
Ach er is altijd geld genoeg en nooit genoeg. Hangt er van af voor wat. Momenteel komen er zelfs zo een paar duizend toekomstige steuntrekkers per dag bij. Nergens hoor ik zeggen dat er geen geld voor is:roll:

Je hebt gelijk, bij de belastingbetalende middenklasser is er altijd geld te halen.

daiwa 10 november 2015 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7887494)

Inderdaad, waar komt dat geld nu ineens vandaan?

Thuleander 10 november 2015 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen
Op 1 december heeft België geen geld meer

Het zou te mooi zijn om waar te zijn.

Bad Attila 10 november 2015 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7887519)
Idd, de ambetantenaren dragen te weinig af in verhouding tot hun (al dan niet toekomstige rechten) en bijdrage aan de inkomsten van de maatschappij

Ik betaal evenveel belastingen als iemand uit de privé die (ongeveer) hetzelfde als ik verdien, hoor...
Maar ik betaal inderdaad minder dan iemand uit de privé die een gelijkaardige functie als ik vervul. Al is dat niet zo onlogisch daar ik (veel) minder verdien dan hem.

Bad Attila 10 november 2015 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7887526)
Het zou te mooi zijn om waar te zijn.

Jamaar, wie gaat uw uitkering dan betalen?

Thuleander 10 november 2015 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7887530)
Jamaar, wie gaat uw uitkering dan betalen?

Welke uitkering?

Rahowa 10 november 2015 20:29

Citaat:

5 jaar in mijn geval,en iedere arbeider.

Rahowa 10 november 2015 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7887527)
Ik betaal evenveel belastingen als iemand uit de privé die (ongeveer) hetzelfde als ik verdien, hoor...
Maar ik betaal inderdaad minder dan iemand uit de privé die een gelijkaardige functie als ik vervul. Al is dat niet zo onlogisch daar ik (veel) minder verdien dan hem.

Waarom zijn al die ambtenaren dan zo bang dat men de spoorwegen,post en dergelijke zou privatiseren?

Boduo 10 november 2015 20:36

Citaat:

joepie !
eindelijk een nieuwe topic vol negatief gewauwel van den demon !

non-conformist 10 november 2015 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7887554)
Waarom zijn al die ambtenaren dan zo bang dat men de spoorwegen,post en dergelijke zou privatiseren?

Dan moeten ze voor de verandering werken voor hun loon.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be