Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   100 Euro opslag wordt uitgesteld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=225450)

demonen 12 november 2015 18:41

100 Euro opslag wordt uitgesteld

De beloofde 100 euro extra loon voor de helft van alle Belgen over enkele jaren, is "zeer onzeker". Dat zegt Eric Van Rompuy, lid van meerderheidspartij CD&V en voorzitter van de commissie Financiën. "Dat zal heel, heel moeilijk worden."
Het is goed mogelijk dat de 100 euro netto erbij per maand in 2018, uitgesteld zal worden, zegt Van Rompuy nog. Het is niet de eerste keer dat de CD&V'er forse kritiek uit op de begroting en de beloftes van de federale regering-Michel.
"Als er in 2018 middelen ontbreken, dan is 100 euro netto voor de helft van de bevolking niet haalbaar", oordeelde hij vorige week al.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-bijkomt.dhtml

Deze belastingsregering gaat mijn inziens niet meer lang mee.
Ze liegt ook over de economische groei en rekent zich rijk.
De begroting hangt met leugens aan elkaar.
Wij gaan zeker de 110%BBP schuldsaldo voorbij.
Ondanks de zwaarste belastingsregering die België ooit kende blijven de schulden zich opstapelen.
Dat ze niet durven raken aan het ambtenarenmonster betekent een collectieve verarming want de delokalisatie stopt dan niet.
Deze regering moet weg!

demonen 12 november 2015 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jack Castrol (Bericht 7889762)
Als ik me niet vergis is dat de tiende keer dat je hierover ern topic opent.

De tijd voor verandering is goed bezig te beginnen met het volk verder te bestelen (nooit geziene belastingsdruk) en later volgen de overvallen (confiscatie spaargeld, nationalisatie bedrijfspensioenen, ...).
Deze ambtenarenregering moet weg.
Ik wens Bracke, Dewever, Becaus en alle andere n-va-ambtenaren hun dubbel pensioen niet te betalen!

Rahowa 12 november 2015 19:23

De Wever en zijn neo-liberale bandietenbende komen er elke dag bekaaider af.

Henri1 12 november 2015 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7889759)
De beloofde 100 euro extra loon voor de helft van alle Belgen over enkele jaren, is "zeer onzeker". Dat zegt Eric Van Rompuy, lid van meerderheidspartij CD&V en voorzitter van de commissie Financiën. "Dat zal heel, heel moeilijk worden."
Het is goed mogelijk dat de 100 euro netto erbij per maand in 2018, uitgesteld zal worden, zegt Van Rompuy nog. Het is niet de eerste keer dat de CD&V'er forse kritiek uit op de begroting en de beloftes van de federale regering-Michel.
"Als er in 2018 middelen ontbreken, dan is 100 euro netto voor de helft van de bevolking niet haalbaar", oordeelde hij vorige week al.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-bijkomt.dhtml

Deze belastingsregering gaat mijn inziens niet meer lang mee.
Ze liegt ook over de economische groei en rekent zich rijk.
De begroting hangt met leugens aan elkaar.
Wij gaan zeker de 110%BBP schuldsaldo voorbij.
Ondanks de zwaarste belastingsregering die België ooit kende blijven de schulden zich opstapelen.
Dat ze niet durven raken aan het ambtenarenmonster betekent een collectieve verarming want de delokalisatie stopt dan niet.
Deze regering moet weg!

Die 100 Euro in het vooruitzicht stellen is om de kiezers te sussen.
Ze zijn niet van plan deze toe te kennen.

non-conformist 12 november 2015 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7889821)
Die 100 Euro in het vooruitzicht stellen is om de kiezers te sussen.
Ze zijn niet van plan deze toe te kennen.

X2

Het maakt de kwestie er alleen maar des te lachwekkender op.

De schoofzak 12 november 2015 21:31

Citaat:

...
zegt Van Rompuy
...

Diene kloef moet ge hier opvoeren als geloofwaardig !!
Proficiat.

Als hij vindt dat de rekeningen niet kloppen, dan moet hij zijn eigen ministers oproepen om de handdoek in de ring te gooien.

.

non-conformist 12 november 2015 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7889980)
Proficiat.

Als hij vindt dat de rekeningen niet kloppen, dan moet hij zijn eigen ministers oproepen om de handdoek in de ring te gooien.

.

Komaan zeg, ge weet net zo goed als iedereen dat die 100 € maar een zoethoudertje is.

daiwa 13 november 2015 02:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7889797)
De Wever en zijn neo-liberale bandietenbende komen er elke dag bekaaider af.

100 euro zou dus niet haalbaar zijn maar nu dat het geld volgens hun eigen zeggen op is vinden ze ineens wel ongeveer maandelijks 1200 euro om aan elke asielzoeker te besteden.

De bevolking blijft dat niet pikken of denken ze dat wij idioten zijn? :evil:

Svennies 13 november 2015 03:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 7890227)
100 euro zou dus niet haalbaar zijn maar nu dat het geld volgens hun eigen zeggen op is vinden ze ineens wel ongeveer maandelijks 1200 euro om aan elke asielzoeker te besteden.

De bevolking blijft dat niet pikken of denken ze dat wij idioten zijn? :evil:

Ja maar de 1200 euro maandelijks per asielzoeker dat schijnt écht niet te wegen op het budget....

Het schijnt dat dit maar miniem zou zijn op de totale kosten van de sociale zekerheid...

Maar laten we maar vooral vergeten wat we de voorbije jaren allemaal hebben moeten slikken wat besparingen op diezelfde sociale zekerheid betreft.....

Dus die 100 euro kunnen ze wat mij betreft daar steken waar de zon niet schijnt....

Mijn dochter,spina bifida patiënte,een aangeboren handicap aan de onderste ledematen....

22 jaar mijn beste,zo lang heeft het geduurd vooralleer zij als dusdanig werd erkend,al die tijd mocht ik zelf voor alle bijkomende medische onkosten opdraaien...

Al die tijd kreeg ik niet waar ik recht op had.....

En die binnenvliegende oelewappers krijgen zomaar alles in de schoot geworpen....

En ja,wij zijn blijkbaar idioten waarmee ze kunnen doen wat ze willen..

De schoofzak 13 november 2015 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 7890245)
Ja maar de 1200 euro maandelijks per asielzoeker dat schijnt écht niet te wegen op het budget....

Het schijnt dat dit maar miniem zou zijn op de totale kosten van de sociale zekerheid...

Maar laten we maar vooral vergeten wat we de voorbije jaren allemaal hebben moeten slikken wat besparingen op diezelfde sociale zekerheid betreft.....

Dus die 100 euro kunnen ze wat mij betreft daar steken waar de zon niet schijnt....

Mijn dochter,spina bifida patiënte,een aangeboren handicap aan de onderste ledematen....

22 jaar mijn beste,zo lang heeft het geduurd vooralleer zij als dusdanig werd erkend,al die tijd mocht ik zelf voor alle bijkomende medische onkosten opdraaien...

Al die tijd kreeg ik niet waar ik recht op had.....

En die binnenvliegende oelewappers krijgen zomaar alles in de schoot geworpen....

En ja,wij zijn blijkbaar idioten waarmee ze kunnen doen wat ze willen..

Dat is inderdaad schandalig.
Dat is net het omgekeerde van sociale zekerheid. Dat is zekerheid op iets asociaal.

Het verergert alleen nog maar de vraag: hoe is het mogelijk om met zo'n beleid dan nog zo'n diepe staatsschuld te hebben ? Waar zijn onze belastingscenten naar toe ?

Wat is er mis met de stelling dat de sociale zekerheid er is voor wie het echt nodig heeft ?
Wie voerde het in dat je dopgeld kon krijgen om je in de gelegenheid te stellen er voor een jaartje tussenuit te knijpen voor een wereldreis ?

.

Boduo 13 november 2015 10:31

Citaat:

...
...
[url]http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2521795/2015/11/12
...

Bron ?
hln !!!
:roll:

fox 13 november 2015 11:22

Ik moet iets gemist hebben. Sinds wanneer is Eric Van Rompuy lid van de regering?

Eduard Khil 13 november 2015 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7890557)
Ik moet iets gemist hebben. Sinds wanneer is Eric Van Rompuy lid van de regering?

niet. En dat maakt hem al jarenlang een enorme frustré die af en toe eens van zijn zak maakt. :lol:

overmorgen hoor je hem weer niet meer.

vlijmscherp 13 november 2015 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7890557)

bedoel je in zijn fantasie of in de realiteit?

voor 1: al zeker 20 jaar.

voor 2: nu niet, vroeger niet, nooit. gelukkig maar.

non-conformist 13 november 2015 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zwabbertje (Bericht 7890250)
Gelukkig zijn dat volgens sommigen maar strontvliegen. Dus die kan men volgens hen zo maar doodmeppen.

??????

vrijzinnige 13 november 2015 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7889980)
Proficiat.

.

Hier heb jij een punt. Maar.....dat punt is ook van toepassing voor die Antwerpse Kloef !
Want als hij NIET akkoord is met de huidige vluchtelingenstroom, dan moet ook hij zijn ministers oproepen om de handdoek in de ring te gooien, ipv brieven te schrijven naar andere Europese leiders die deze brieven toch nooit zullen lezen laat staan uitvoeren.

vrijzinnige 13 november 2015 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7890599)
bedoel je in zijn fantasie of in de realiteit?

voor 1: al zeker 20 jaar.

voor 2: nu niet, vroeger niet, nooit. gelukkig maar.

Is deze reactie ook van toepassing voor BDW ?

Eduard Khil 13 november 2015 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7890843)
Hier heb jij een punt. Maar.....dat punt is ook van toepassing voor die Antwerpse Kloef !
Want als hij NIET akkoord is met de huidige vluchtelingenstroom, dan moet ook hij zijn ministers oproepen om de handdoek in de ring te gooien, ipv brieven te schrijven naar andere Europese leiders die deze brieven toch nooit zullen lezen laat staan uitvoeren.

uw mening is van geen belang.

vrijzinnige 13 november 2015 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7890389)
Dat is inderdaad schandalig.
Dat is net het omgekeerde van sociale zekerheid. Dat is zekerheid op iets asociaal.

Het verergert alleen nog maar de vraag: hoe is het mogelijk om met zo'n beleid dan nog zo'n diepe staatsschuld te hebben ? Waar zijn onze belastingscenten naar toe ?

Wat is er mis met de stelling dat de sociale zekerheid er is voor wie het echt nodig heeft ?
Wie voerde het in dat je dopgeld kon krijgen om je in de gelegenheid te stellen er voor een jaartje tussenuit te knijpen voor een wereldreis ?

.

Lever van die laatste zin eens het bronnetje schoofje 😊

JBM 13 november 2015 14:59

Hij bedoelde vergoedingen voor loopbaanonderbreking/tijdskrediet. Dat ook, net als dopgeld, door de RVA toegekend wordt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be