Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Muurschildering in school: "Wij zijn geen Vlamingen, maar wereldburgers" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=225482)

Drukazz 13 november 2015 13:16

Muurschildering in school: "Wij zijn geen Vlamingen, maar wereldburgers"

Bron

Te kortrijk. De Vlaams Belang jongeren (VBJ) dienden vandaag klacht in wegens een overtreding van het verbod op politieke activiteiten in een onderwijsinstelling.

Weg met ons! :lol:

smiley 13 november 2015 13:25

Even dwaas al pamfletjes te gaan rondstrooien in China. "Wij zijn geen Chinezen maar wereldburgers" :lol:

Wat zitten die wereldburgers trouwens in Vlaanderen nog te doen. Die moesten al lang ergens anders in de wereld zitten. Ver weg van Vlaanderen, in Syrie bvb (good riddance)

voor goede moslims is het immers simpel. "Wij zijn geen Vlamingen maar moslims"

Eduard Khil 13 november 2015 13:34

tja, het atheneum van kortrijk. Daar wordt nogal wat gekweekt qua volk :lol:

Meestal zitten zij die te dom waren voor een deftige ASO school, of te lomp voor een deftige technische richting daar.

Another Jack 13 november 2015 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7890758)

Bron

Te kortrijk. De Vlaams Belang jongeren (VBJ) dienden vandaag klacht in wegens een overtreding van het verbod op politieke activiteiten in een onderwijsinstelling.

Dit kan inderdaad niet...

Bolleke Wol 13 november 2015 13:35

Misschien eerst de vraag stellen: wie heeft dat daar geschilderd?
Want iederee kan zoiets doen.

marie daenen 13 november 2015 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 7890765)
Misschien eerst de vraag stellen: wie heeft dat daar geschilderd?
Want iederee kan zoiets doen.

Onze linkiewinkies, niet???

Libro 13 november 2015 13:40

En ik die dacht dat de Limburgers de wereldburgers waren!

OT: VB heeft gelijk dat ze hier klacht tegen indient. Geen politiek correcte indoctrinatie.

Bolleke Wol 13 november 2015 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7890770)
Onze linkiewinkies, niet???

Als linkiewinkie heb ik geen weet hiervan.
Dus ik zal dan alvast niet bij die "onze" horen zeker?

de vuile muilekoek 13 november 2015 13:49

Citaat:

Bron

Nu nog de Belgische vlag in de fik steken en we zijn er helemaal ,

smiley 13 november 2015 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 7890774)
Als linkiewinkie heb ik geen weet hiervan.
Dus ik zal dan alvast niet bij die "onze" horen zeker?

De linkiewinkies (roodgroene 'leerkrachten) van de school hebben er toch geen probleem mee anders was die slogan er al lang weg.

Ik zie hier zelfs een bericht van 8 jaar geleden
http://be.politics.narkive.com/TzQlP...rijks-atheneum

marie daenen 13 november 2015 13:53

Citaat:

Bron

Hoe kun je een wereldburger zijn als je de voorwaarde voor jou om tot het wereldburgerschap te behoren ontkent???

smiley 13 november 2015 13:55

Een wereldburger voelt zich overal thuis. Werkelijk overal :lol:

patrickve 13 november 2015 13:56

Eigenaardig dat het CGKR hier geen klacht heeft ingediend: de doorstreepte hakenkruisen moeten moslims toch hoog zitten, nee ? Zo een racisme tegen fascistisch gedachtengoed kan toch gewoon niet ? En dan nog in een school ??
Straks wordt de Koran nog verboden ook met zo een mentaliteit !

quercus 13 november 2015 13:59

Citaat:

Bron

Die doorstreepte hakenkruisen maken meer dan duidelijk dat er hier met opzet propaganda wordt gevoerd die voor de Vlamingen zo beledigend en kwetsend als maar mogelijk is. Ik kan niet met zekerheid de centrale figuur in die afbeelding identificeren. Hij heeft iets van Mao?
Je hoeft niet lang te zoeken uit welke ideologische hoek deze draak afkomstig is.

vlijmscherp 13 november 2015 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 7890761)
Even dwaas al pamfletjes te gaan rondstrooien in China. "Wij zijn geen Chinezen maar wereldburgers" :lol:

Wat zitten die wereldburgers trouwens in Vlaanderen nog te doen. Die moesten al lang ergens anders in de wereld zitten. Ver weg van Vlaanderen, in Syrie bvb (good riddance)

voor goede moslims is het immers simpel. "Wij zijn geen Vlamingen maar moslims"

dus Vlaanderen is niet de wereld?

vlijmscherp 13 november 2015 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7890787)
Die doorstreepte hakenkruisen maken meer dan duidelijk dat er hier met opzet propaganda wordt gevoerd die voor de Vlamingen zo beledigend en kwetsend als maar mogelijk is. Ik kan niet met zekerheid de centrale figuur in die afbeelding identificeren. Hij heeft iets van Mao?
Je hoeft niet lang te zoeken uit welke ideologische hoek deze draak afkomstig is.

ik denk Martin Luther King.

Nu ook niet gaan overdramatiseren. Maar beter had geweest: we zijn niet alleen Vlamingen, we zijn ook wereldburgers.

smiley 13 november 2015 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7890797)
dus Vlaanderen is niet de wereld?

Een wereldburger voelt zich niet thuis in Vlaanderen. Vlamingen zijn immers geen wereldburgers.

Bolleke Wol 13 november 2015 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7890783)
Hoe kun je een wereldburger zijn als je de voorwaarde voor jou om tot het wereldburgerschap te behoren ontkent???

Inderdaad, een serieuze linkiewinkie zou geen enkel probleem mogen hebben met de aangepaste slogan "wij zijn Vlamingen en Wereldburgers".

vlijmscherp 13 november 2015 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 7890801)
Een wereldburger voelt zich niet thuis in Vlaanderen. Vlamingen zijn immers geen wereldburgers.

dus elke Vlaming die zich wereldburger voelt, is voor jou geen Vlaming?

Bolleke Wol 13 november 2015 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 7890801)

Wie beslist daar dan over? Is Wereldburgerschap dan een officieek wettelijk vastgelegd statuut, of is er een macht die bij de feiten dat kan afdwingen?

Volgens mij is het antwoord in beide gevallen nee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be