Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   De Gaulle wist het al in 1959 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=225700)

Thomas- 17 november 2015 10:20

De Gaulle wist het al in 1959

Onderstaand tekstje kwam ik gisteren per toeval tegen. Meer dan 50 jaar geleden kon men dus al perfect voorspellen waar het naar toe ging. Jammer dat er niet naar deze kennis gehandeld is, het had veel leed en problemen kunnen voorkomen.

Citaat:

Par Charles de Gaulle (rapporté par Alain Peyrefitte) / Le 5 mars 1959

« C'est très bien qu'il y ait des Français jaunes, des Français noirs, des Français bruns. Ils montrent que la France est ouverte �* toutes les races et qu'elle a une vocation universelle. Mais �* condition qu'ils restent une petite minorité. Sinon, la France ne serait plus la France.

Nous sommes quand même avant tout un peuple européen de race blanche, de culture grecque et latine et de religion chrétienne. Qu'on ne se raconte pas d'histoire! Les musulmans, vous êtes allés les voir? Vous les avez regardés avec leurs turbans et leurs djellabas? Vous voyez bien que ce ne sont pas des Français. Ceux qui prônent l'intégration ont une cervelle de colibri, même s'ils sont très savants.

Essayez d'intégrer de l'huile et du vinaigre. Agitez la bouteille. Au bout d'un moment, ils se sépareront de nouveau. Les Arabes sont des Arabes, les Français sont des Français. Vous croyez que le corps français peut absorber dix millions de musulmans, qui demain seront vingt millions et après-demain quarante? Si nous faisions l'intégration, si tous les Arabes et les Berbères d'Algérie étaient considérés comme Français, comment les empêcherez-vous de venir s'installer en métropole, alors que le niveau de vie y est tellement plus élevé? Mon village ne s'appellerait plus Colombey-les-Deux-Églises, mais Colombey-les-Deux-Mosquées. »
http://www.pointsdereperes.com/artic...rles-de-gaulle

En in het Nederlands:

Citaat:

Het is heel goed dat er gele Fransen zijn, zwarte Fransen en bruine Fransen. Dit toont aan dat Frankrijk open staat voor alle rassen en dat wij een universele roeping hebben. Maar op voorwaarde dat zij een kleine minderheid blijven; zoniet zou Frankrijk geen Frankrijk meer zijn.

Vooreerst zijn wij toch een Europees volk en van het blanke ras, van Griekse en Latijnse cultuur en met een christelijke godsdienst. Dat men ons geen onzin voorhoudt. De moslims, heb je ze al goed gezien? Met hun tulbanden en djellaba's? Je ziet toch duidelijk dat het geen Fransen zijn. Diegenen die de integratie voorhouden hebben kolibrie hersenen, zelfs al zijn ze erg geleerd.

Probeer maar olie en azijn te mengen, schud de fles, na een tijdje gaat alles weer uit elkaar. Arabieren zijn Arabieren, Fransen zijn Fransen. Probeer maar olie en azijn te mengen, schud de fles, na een tijdje gaat alles weer uit elkaar. Denkt u dat het Franse volk tien miljoen moslims kan opnemen? Die morgen met twintig miljoen zullen zijn en overmorgen met veertig? Indien wij de integratie toelieten, indien alle Arabieren en Algerijnse Berbers als Fransen aanvaard worden, hoe zul je dan beletten dat zij zich in de metropool vestigen waar de levensstandaard zoveel hoger is? Mijn dorp zou dan niet meer Colombey-les-Deux-Églises heten, maar Colombey-les-Deux-Mosquées .
http://www.diversiteit.be/kettingmai...�ral-de-gaulle

Anna List 17 november 2015 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 7897607)
Onderstaand tekstje kwam ik gisteren per toeval tegen. Meer dan 50 jaar geleden kon men dus al perfect voorspellen waar het naar toe ging. Jammer dat er niet naar deze kennis gehandeld is, het had veel leed en problemen kunnen voorkomen.

En in het Nederlands:

te laat, we zitten nu volop in de 'mayonaise'.

De schoofzak 17 november 2015 10:27

En waarom zet je er niet van de eerste keer een link bij ?
Of moeten we daarvoor betalen misschien ?

Inhoudelijk: ja, mooi.

Persoonlijk hou ik het bij mijn dada: de immigratie is te massaal/snel gebeurd.
Immigratie per druppel: nooit problemen. Maar zo grootschalig: de immigrant kan zich gewoonweg niet aanpassen.

.

Thomas- 17 november 2015 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7897624)

Ik heb er wat links bijgezet maar de echte bron zijn de memoires van Frans politicus Alain Peyrefitte.

Charlie don't Surf 17 november 2015 11:35

... in 1959 ? Toen dachten ze nog dat Noord-Afrika en Indochina Frans was , context , context , ...

Knights Templar 17 november 2015 11:45

De Romeinen wisten het nog veel eerder: "Een laf en verraderlijk volk".

fred vanhove 17 november 2015 15:34

Citaat:

Immigratie per druppel: nooit problemen. Maar zo grootschalig: de immigrant kan zich gewoonweg niet aanpassen.

.

Dat is naar mijn mening ook het grote probleem. Het is allemaal veel te snel en veel te massaal gebeurd. Op amper een kleine generatie leven mensen in de grootsteden nu in een totaal andere wereld.
Als ik nog maar de jaren 70 vergelijk met nu lijkt het wel of ik van een andere planeet kom:roll::roll:

DucDEnghien 17 november 2015 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 7897607)

http://www.pointsdereperes.com/artic...rles-de-gaulle

En in het Nederlands:

http://www.diversiteit.be/kettingmai...�ral-de-gaulle

Dit is geen citaat van Charles De Gaulle, dit is een citaat van Peyrefitte over wat De Gaulle zou gezegd hebben. De Gaulle was heel duidelijk in zijn memoires: over mijn persoon en mijn ideeën, alles wat IK ZELF niet geschreven heb, heeft geen enkele waarde.

Nr.10 17 november 2015 20:08

Landen als Polen en Roemenië hebben vanaf nu geen argumenten meer nodig om hun deuren gesloten te houden voor Arabieren.

Lukkas 17 november 2015 20:25

Citaat:

.

Ik denk eerder dat hij zich dan niet wil aanpassen, vooral de moslims niet. In hun ogen zijn wij een hoop vuil, omdat wij niet tot hun geloof behoren. Mensen uit de christelijke wereld gaan zich hier meestal snel aanpassen. De vriend van mijn dochter is van Filipijnse afkomst, langs moederskant. Wel, deze jongen is compleet geïntegreerd, ondanks de 'grootschalige immigratie'. De islam staat iedere normale integratie in de weg. Landen zoals Turkije en Marokko, verbieden zelfs dat hun onderdanen verzaken aan hun oorspronkelijke nationaliteit. Daarom werd de dubbele nationaliteit ingevoerd.

Hypochonder 17 november 2015 21:04

De linksen hebben ons de multicul door de strot geramd en willen of niet, we moesten en zouden het slikken want zij wisten wat goed was voor ons. Links draagt hierin een verpletterende verantwoordelijkheid, en daarom zijn ze nu oorverdovend stil.

Nr.10 17 november 2015 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7898708)
De linksen hebben ons de multicul door de strot geramd en willen of niet, we moesten en zouden het slikken want zij wisten wat goed was voor ons. Links draagt hierin een verpletterende verantwoordelijkheid, en daarom zijn ze nu oorverdovend stil.

De vijand, de islam, is niet links. De islam vernietigt al wat op haar weg ligt.

steventje 17 november 2015 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7898618)
Landen als Polen en Roemenië hebben vanaf nu geen argumenten meer nodig om hun deuren gesloten te houden voor Arabieren.

Amerika wil ook al afstappen om hun beloofde 10.000 vluchtelingen op te vangen. Ze hebben het lont aangestoken in het Midden-Oosten en Europa zit met de problemen. Ik zeg: Goed gespeeld van de Yankees !

Gamla 18 november 2015 01:11

Gele Fransen, blauwe Fransen, violette Fransen, bruine Fransen, zwarte Fransen. Enfin, de regenboog. We kennen het.
De Gaulle vond het best. Zolang hij ze niet als buren had natuurlijk.

Bhairav 18 november 2015 03:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7898708)

In de Parijsse Banlieus en achterbuurten in de VS zijn er geen "linksen die alles in het honderd laten lopen". Maar hier, hier is alles de schuld van links.

Gamla 18 november 2015 04:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7899081)
In de Parijsse Banlieus en achterbuurten in de VS zijn er geen "linksen die alles in het honderd laten lopen". Maar hier, hier is alles de schuld van links.

Het allemaal is de schuld van jullie. Waren jullie er niet geweest dan was dat allemaal niet gebeurd.
Ga weg.

Snerror 18 november 2015 05:54

"One by one, the lands of the free world fell to the power of the Islam. But there were some who resisted. A last alliance of non-Muslims marched against the armies of Islam, and on the slopes of Mount Blanc they fought for the freedom of the free world."

:lol:

Bhairav 18 november 2015 06:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 7899117)
Het allemaal is de schuld van jullie. Waren jullie er niet geweest dan was dat allemaal niet gebeurd.
Ga weg.

"Jullie"? Tot wie rekent u mij?

Hypochonder 18 november 2015 06:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7899081)

Frankrijk is nog veel meer 'multicultureel' dan België. En mocht je het nog niet weten: Hollande is een linkse. Onder zijn bewind werd Frankrijk door de zwaarste aanslagen sinds WO II getroffen.

Bhairav 18 november 2015 06:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7899141)
Frankrijk is nog veel meer 'multicultureel' dan België. En mocht je het nog niet weten: Hollande is een linkse. Onder zijn bewind werd Frankrijk door de zwaarste aanslagen sinds WO II getroffen.

En Aznar tijdens Madrileense aanslagen?
Bush tijdens 11 september?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be