Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Meer allochtonen vinden werk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=225704)

Pericles 17 november 2015 11:13

Meer allochtonen vinden werk

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2498392

Maar dan is het nog niet goed voor het CGKR want het zijn meer onzekere en slechter betaalde jogs.
Wat hadden ze nu verwacht ?
Dat een ongeschoolde quasi analfabeet die niet of nauwelijks de taal spreekt hier een directeursfunctie zou worden aangeboden ? :lol:

Bobke 17 november 2015 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7897746)

Maar dan is het nog niet goed voor het CGKR want het zijn meer onzekere en slechter betaalde jogs.
Dat een ongeschoolde quasi analfabeet die niet of nauwelijks de taal spreekt hier een directeursfunctie zou worden aangeboden ? :lol:

Ze zijn toch naar hier gekomen om ons vuil werk te doen volgens de sossen.

Knights Templar 17 november 2015 11:56

In het programma 'De Rechtbank' op VT4 mocht een allochtoon rekenen op een uitkering van 2000€ zonder ook één klop te doen. Vele Belgen moeten hiervoor hard werken en vroeg uit de veren. Zij vond blijkbaar dat ze niet genoeg verdiende en besloot dan maar om in te breken. Links moet stoppen met zeiken.

Zipper 17 november 2015 12:35

Citaat:

moesten ze zoveel idiote, meestal islam-gelinkte, voorwaarden niet stellen aan hun "kandidaat-werkgevers", ze zouden veel betere jobs krijgen.

Een vriend van mij wou eens een allochtoon aanwerven, en het eerste wat hij vroeg was of hij "lichter werk" kon krijgen tijdens de ramadan.
Lijkt mij niet de ideale manier om te tonen dat je echt wil werken.

Pericles 17 november 2015 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7897860)
moesten ze zoveel idiote, meestal islam-gelinkte, voorwaarden niet stellen aan hun "kandidaat-werkgevers", ze zouden veel betere jobs krijgen.

Een vriend van mij wou eens een allochtoon aanwerven, en het eerste wat hij vroeg was of hij "lichter werk" kon krijgen tijdens de ramadan.
Lijkt mij niet de ideale manier om te tonen dat je echt wil werken.

Een vriend van mij is ploegbaas bij Inbev.
Daar is er regelmatig werk voor interims.
Daar was er eentje die tegen hem zei dat hij geen orders aanvaard van ongelovigen.:lol:
Hij kon onmiddellijk vertrekken.
Het was duidelijk dat hij helemaal niet wilde werken.

daiwa 17 november 2015 13:30

Citaat:

:-D

Guinevere 17 november 2015 14:48

Citaat:

Je vergeet dat de arbeiders van vandaag morgen directeurs zijn. Zo gaat dat toch? :lol:

Guinevere 17 november 2015 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7897792)
Ze zijn toch naar hier gekomen om ons vuil werk te doen volgens de sossen.

De wens is de vader van de gedachte... :lol:

Pericles 17 november 2015 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7898113)
Je vergeet dat de arbeiders van vandaag morgen directeurs zijn. Zo gaat dat toch? :lol:

In sprookjes. ;-)

Guinevere 17 november 2015 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7898123)
In sprookjes. ;-)

Zelfstandigen bv zijn al zaakvoerders of "directeurs".
En in mijn familie/kenissenkring doet al niemand vuil werk, hoor.

Ik begrijp trouwens niet echt wat een zekere job is? Bij Opel Belgium, Volkswagen, Carlsberg, Air France,... Philips Turnhout? :?

Pericles 17 november 2015 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7898142)

Ik begrijp trouwens niet echt wat een zekere job is? Bij Opel Belgium, Volkswagen, Carlsberg, Air France,... Philips Turnhout? :?

Des te beter hé.
Ik heb daar geen probleem mee.
Maar verwachten dat binnenkomende quasi analfabeten iets anders zouden aangeboden krijgen dan wat poetswerk, wat werk in de horeca en wat bierbakken verzetten bij den Inbev is wel al te gek.

Bobke 17 november 2015 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7898117)
De wens is de vader van de gedachte... :lol:

Nee, dat was wat de sossen ons wilden wijsmaken.

Bobke 17 november 2015 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7898142)

Het doet ons plezier dat uw familie/kennissenkring niet gediscrimineerd worden.
Nog zo iets dat de sossen ons willen wijsmaken.

Mindset 17 november 2015 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7898329)
Het doet ons plezier dat uw familie/kennissenkring niet gediscrimineerd worden.
Nog zo iets dat de sossen ons willen wijsmaken.

tussen gelijkwaardige mannelijke of vrouwelijk kandidaten voor leidinggevende functie wordt vaak gekozen voor de mannelijke kandidaat omdat dat minder aanstoot geeft voor moslimmedewerkers.

Komt het CRGK daar tussen? Nee, dat is een centrum dat dient om buitenlanderskritische allochtonen in een wurggreep te houden, inmiddels al 30 jaar lang.

Zo werden buitenlanderskritische allochtonen in een extreemrechtste hoek gedrukt en kon links zich van zijn stemmen verzekeren en aan de macht blijven... 26 jaar lang. Niets dan ellende. En tijdens paars stemrecht voor migranten in 2005 er bovenop, de snelbelgwet en consoorten. Een ramp voor dit land dat tot apenland verworden is.

Lukkas 17 november 2015 17:21

Citaat:

Ik begrijp trouwens niet echt wat een zekere job is? Bij Opel Belgium, Volkswagen, Carlsberg, Air France,... Philips Turnhout?
Ja, directeur van een rommelwinkeltje. Tja, doppen is ook geen vuil werk natuurlijk. :lol:

Pericles 17 november 2015 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7898389)
Ja, directeur van een rommelwinkeltje. :lol:

In de harde richtingen (burgerlijk ingenieur , industriëel ingenieur, informatica enz...) de studierichtingen waarmee men carrière kan maken, zitten haast geen allochtonen en al helemaal geen (Belgische)Turken of (Belgische)Marokkanen .
Dus dan moet men niet komen kakken als blijkt dat weinig kaderleden van Turkse of Marokkaanse origine zijn.

Argusx43 17 november 2015 19:09

'k Ging gaan wandelen met de vrouw verleden week in het stadspark , en zag daar iemand van het personeel , een zwarte , onder zijn middagpauze telefoneren in het kongolees. Nu niets persoonlijks tegen die man, maar dacht ik bij mezelf werken in het stadspark , één van die jobs moeilijk aan te geraken ,je moest er vroeger een lange arm voor hebben. Plus daar die man vloeiend een afrikaanse taal spreekt moet die nog niet zo lang hier al wonen in ons land. Hoe is die aan die job geraakt, waar toch wel vermoed ik veel kandidaten(autochtonen) voor zijn ?

Gamla 17 november 2015 22:14

Ze hoeven niet te werken want ik wil ze niet als collega.

Het is overigens een schandaal dat ze in een tijd van hoge werkloosheid het werk van Vlamingen inpikken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be