Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Misdaden tegen vrouwen! Soms diffuus soms geconcentreerd! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=225720)

Gelukkoos 17 november 2015 16:53

Misdaden tegen vrouwen! Soms diffuus soms geconcentreerd!

Als man dacht ik soms wel eens dat misdaden tegen vrouwen een diffuus voorkomen is, zoals in centraal Europa.
Als een vrouw hier het bloed onder de nagels van een man haalt, is dit dus geen reden om geweld te gebruiken door de man.

De laatste jaren kom ik echter ook steeds te weten dat er op aard contreien zijn waar vrouwen massaal vernederd of kapot gemaakt worden.
Zo uit m'n hoofd haal ik drie gebieden aan waar ik als vrouw nooit geboren zou willen worden:
- De Sahel en Nigeria waar er vrouwenbesnijdenis plaatsvind.
- Latijns Amerika waar er veel geweld is tegen vrouwen, inclusief gendermoord (=mannen die vrouwen doden).
- En wat nu actueel is; het gijzelen en verkrachten van vrouwen (en kinderen) door IS en Al Qaida. Wat volgens mij ook hun grootste drijfveer is.

Ik wordt hier stil van terwijl ik dit schrijf, omdat ik hier niets aan kan doen. Behalve mijn eigen omgeving in ere houden.

Bhairav 18 november 2015 03:29

Macho-cultuur. Om dat te bestrijden, hebben we zelf ook macho's nodig. En moeten we dus macho's kweken, die uiteindelijk dezelfde ongelijkheid (O.A. bij ons) in stand houden.

alice 18 november 2015 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 7899097)
Macho-cultuur. Om dat te bestrijden, hebben we zelf ook macho's nodig. En moeten we dus macho's kweken, die uiteindelijk dezelfde ongelijkheid (O.A. bij ons) in stand houden.

Slimme vrouwen klaren die klus ook, misschien heb je die gewoon nodig he?

Gelukkoos 18 november 2015 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 7899509)
Slimme vrouwen klaren die klus ook, misschien heb je die gewoon nodig he?

Veel vrouwelijke gerechtelijke magistraten (inclusief procureurs) bij het Belgische gerecht worden op zedenzaken gezet.
Naar mijn mening krijgen zei/zij de grote vissen niet allemaal te pakken, en worden kleine vergrijpen regelmatig overtrokken gestraft.
Ik bedoel dus dat men bij zowel kleine als grote misdaden tegen vrouwen de objectiviteit niet mag verliezen.

Maori 18 november 2015 12:59

Er is ook de "war on women" in de VS

Rudy 23 november 2015 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7898365)
Als man dacht ik soms wel eens dat misdaden tegen vrouwen een diffuus voorkomen is, zoals in centraal Europa.
Als een vrouw hier het bloed onder de nagels van een man haalt, is dit dus geen reden om geweld te gebruiken door de man.

De laatste jaren kom ik echter ook steeds te weten dat er op aard contreien zijn waar vrouwen massaal vernederd of kapot gemaakt worden.
Zo uit m'n hoofd haal ik drie gebieden aan waar ik als vrouw nooit geboren zou willen worden:
- De Sahel en Nigeria waar er vrouwenbesnijdenis plaatsvind.
- Latijns Amerika waar er veel geweld is tegen vrouwen, inclusief gendermoord (=mannen die vrouwen doden).
- En wat nu actueel is; het gijzelen en verkrachten van vrouwen (en kinderen) door IS en Al Qaida. Wat volgens mij ook hun grootste drijfveer is.

Ik wordt hier stil van terwijl ik dit schrijf, omdat ik hier niets aan kan doen. Behalve mijn eigen omgeving in ere houden.

Vrouwen worden misbruikt tijden een machtsstrijd tussen mannen. Al eeuwen mij dunkt.

Ik zou graag hebben dat een vrouw zich eens beklaagt. Niet de zelfverklaarde mannelijke ridder van de vrouwenrechten.

Klein Licht 24 november 2015 14:02

Leg nu nog eens uit wat gendermoord is?

Gelukkoos 24 november 2015 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7906505)
Leg nu nog eens uit wat gendermoord is?

Gender betekent : betrekking hebbend op een geslacht of sexe.
Gendermoord betekent dat de ene sexe de andere dood.
In Latijns Amerika is dit natuurlijk dat mannen vrouwen doden.
Ik neem aan dat sommige mannen daar zich niet kunnen beheersen bij ruzie, bedrog, of pesterij.
Natuurlijk zijn er verschillen in de verschillende Latijns Amerikaanse landen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be