Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   een docu van één : hoe wordt halal gemaakt... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=225764)

brother paul 18 november 2015 10:01

een docu van één : hoe wordt halal gemaakt...

http://www.een.be/programmas/beroepe...-echt-slagveld

de opname is in het programma beroepen zonder grenzen te zien...
je ziet dus hoe halal vlees gemaakt wordt: de koe keel oversnijden, moet dan gezellig doodbloeden, dan verschoeperen zijn vel, dan wassen ze die karkassen in zwart vuil water, de stront-urine-bloed wordt op de werkvloer netjes gemengd

misschien kunnen politici beter begrijpen wat halal precies is... door dat authentiek filmke van politiek correct VRT te bekijken

als je hun 'agressieve' godsdienst en dan 'hun halal' op één hoopje gooit, weet je hoe cultureel hoogstaand hun systeem is... dus verwacht daar dus niet één vorm van sterkte uit.

de vuile muilekoek 18 november 2015 10:15

IN België is er een strenge wet van hygiëne toch ? mutjes aandoen in de grootkeukens en veel uw handjes wassen , veel controle bij de warme bakkers en beenhouwers boetes uitschrijven enz.. dan gaan ze reportages maken van zo 'n achterlijke rotzooi ?? beetje schizofreen gedoe feitelijk8O

Ke Nan 18 november 2015 10:26

De relevantie met de Arabische Lente is mij hier niet duidelijk. In het subforum Over Koetjes & Kalfjes zou deze draad echter furore maken.

pajoske 18 november 2015 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7899308)
http://www.een.be/programmas/beroepe...-echt-slagveld

de opname is in het programma beroepen zonder grenzen te zien...
je ziet dus hoe halal vlees gemaakt wordt: de koe keel oversnijden, moet dan gezellig doodbloeden, dan verschoeperen zijn vel, dan wassen ze die karkassen in zwart vuil water, de stront-urine-bloed wordt op de werkvloer netjes gemengd

misschien kunnen politici beter begrijpen wat halal precies is... door dat authentiek filmke van politiek correct VRT te bekijken

als je hun 'agressieve' godsdienst en dan 'hun halal' op één hoopje gooit, weet je hoe cultureel hoogstaand hun systeem is... dus verwacht daar dus niet één vorm van sterkte uit.

Hoe ziet gij dat? Waaruit maakt gij dat op? Er werd nergens gezegd dat het halal-vlees is. Of is dat gezegd tijdens de rest van de reportage? Blijkbaar is die opname gemaakt in Ghana.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wikikids
In Ghana zijn 3 soorten geloven: 16 procent is moslim 21 procent is inheems animisme (geloof in het verder leven van mensen in planten, dieren of bijv. bliksem) 63 procent is christelijk

maar zelfs als dat halalvlees zou zijn. Denkt gij dat de hygiëne of slachtwijze van niet-halal vlees in die landen er anders uitziet?

Ik heb anders op de markten de stukken vlees in niet-moslimlanden in de zon zien hangen bij temperaturen van meer dan 35 graden.

De schoofzak 18 november 2015 10:37

De draadopstarter weet niet goed hoe het gewone leven er aan toe gaat in ontwikkelingslanden.

Enne ... zo ging het er ook aan toe hier bij ons, voor x jaren, 50, 70 jaren dus ...

.

brother paul 18 november 2015 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7899357)
Hoe ziet gij dat? Waaruit maakt gij dat op? Er werd nergens gezegd dat het halal-vlees is. Of is dat gezegd tijdens de rest van de reportage? Blijkbaar is die opname gemaakt in Ghana.

maar zelfs als dat halalvlees zou zijn. Denkt gij dat de hygiëne of slachtwijze van niet-halal vlees in die landen er anders uitziet?

Ik heb anders op de markten de stukken vlees in niet-moslimlanden in de zon zien hangen bij temperaturen van meer dan 35 graden.

oh in dat stukje niet nee, het wordt in een ander deel gezegd. Uiteindelijk leggen ze dat wel uit dat het door moslims gedaan wordt, dat is het belangrijkste. Net alsof het slachten van een koe door een groenlander bvb beter vlees levert dan geslacht door de rest van de wereld. Daar komt het op neer.

De link is natuurlijk IS = halal in die zin dat de twee manier van werken goed op elkaar gelijken. Dus wie zich een beeld wil vormen wat ze bedoelen en wat meer empathie wil hebben met hun cultuur, moet gewoon kijken en genieten..

brother paul 18 november 2015 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7899360)
De draadopstarter weet niet goed hoe het gewone leven er aan toe gaat in ontwikkelingslanden.

Enne ... zo ging het er ook aan toe hier bij ons, voor x jaren, 50, 70 jaren dus ...

.

Mobané ik heb nog nooit iemand zovuil zien werken. En koeien afbranden op de grond, etc..

de vuile muilekoek 18 november 2015 10:52

Citaat:

.

Nooit geen koe op straat zien slachten hoor in mijn jeugdjaren ..:roll:

pajoske 18 november 2015 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 7899388)

Varkens werden vroeger gewoon in een wei geslacht. Ik kan me zo nog de geur van het verbranden van de haren herinneren.
Konijnen bond men met de poten aan een ladder en werd de keel overgesneden.
Kippen: hoofd afkappen met een bijl op een houtblok en dan nog laten rondlopen tot ze vanzelf omvielen.

Voor groen jongens zoals Mieke Vogels is dat natuurlijk onbestaande, maar die zag op 15 jarige leeftijd ook pas voor het eerste een levende koe.

dpg 18 november 2015 11:11

Citaat:

.

Tot eind jaren 90 kon je op het gemeentehuis nog een slachtvergunning halen voor thuisslachting van dieren.

dpg 18 november 2015 11:14

Citaat:

tja je zult zo eentje zijn die denkt dat de koeien Lila paars zijn

brother paul 18 november 2015 11:32

heb nog kip zien slachten op een houtblok, en dan met warm water de pluimen eraf. Heb nog konijn zien slachten op dezelfde manier. Maar om eerlijk te zijn ze worden zoals je zegt met de poten omhoog gebonden zodat het bloed en urine/stoelgang niet in contact komt met het vlees.
Voila Dus halal heeft dus weinig te maken met hygiene.

Misschien zou een fantastische veearts die werkt bij voedselveiligheid eens kommentaar kunnen geven wat er zoal verkeerd loopt in zo'n wereld

Scherven A. Mok 18 november 2015 14:53

Niet halal vlees wordt in die landen op veel hygiënischer wijze geslacht ...
:roll:

de vuile muilekoek 18 november 2015 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 7899421)
tja je zult zo eentje zijn die denkt dat de koeien Lila paars zijn

Mens ik krijg hier weer veel kritiek :lol: , maar bon , mijn grootmoeder kapte inderdaad de kippen de kop af .... op haar hof,:roll:

de vuile muilekoek 18 november 2015 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7899416)
Varkens werden vroeger gewoon in een wei geslacht. Ik kan me zo nog de geur van het verbranden van de haren herinneren.
Kippen: hoofd afkappen met een bijl op een houtblok en dan nog laten rondlopen tot ze vanzelf omvielen.

Voor groen jongens zoals Mieke Vogels is dat natuurlijk onbestaande, maar die zag op 15 jarige leeftijd ook pas voor het eerste een levende koe.

spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is er de mooiste koe van het land:lol:

Pandareus 18 november 2015 22:04

Citaat:

Akkoord, maar dat is misschien al van voor 1914-18 ? :mrgreen:

Pandareus 18 november 2015 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7899416)

Ik denk dat ze zo rond 15 voor de eerste keer de harige fluit zag, en daarna haar interesse verlegde van de natuur in het algemeen, naar de natuur richting haar pretparadijs. Die trezebees uit antwerpen weet geen bal over de natuur, kan waarschijnlijk geen mus van een merel onderscheiden.

Garry 19 november 2015 00:07

Ik zou Salami van varkensvlees willen produceren, en dan noem ik mijn Firma "Halal".:lol::lol::lol:

de vuile muilekoek 19 november 2015 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7900173)
Ik denk dat ze zo rond 15 voor de eerste keer de harige fluit zag, en daarna haar interesse verlegde van de natuur in het algemeen, naar de natuur richting haar pretparadijs. Die trezebees uit antwerpen weet geen bal over de natuur, kan waarschijnlijk geen mus van een merel onderscheiden.

ZE heeft wel veel gevogeld :roll::roll: zie maar naar haar grote nest....

de vuile muilekoek 19 november 2015 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7900170)
Akkoord, maar dat is misschien al van voor 1914-18 ? :mrgreen:

Nu wel niet overdrijven hé ik ben nog jonge frisse mens...:-o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be