![]() |
‘Bedrijfswagen voor iedereen’ krijgt weinig applaus
Bij Sidmar (ja, oké, arcelor mittal) krijgt iedereen die het wil een bedrijfswagen.
Dat is namelijk nog altijd fiscaal voordeliger. (tsjeven-acw en vld hebben onvoldoende mee willen gaan in een tax-shift die daar een einde aan zou kunnen maken). Maar ... nu zijn de vakbonden wat teleur gesteld. Tuurlijk gaan ze daartegen geen betoging durven organiseren. Want de gasten in Gent zien hun voordeeltje wel zitten (en gelijk hebben ze). Geïnstitutionaliseerde omzeiling van de solidariteit. titel: ‘Bedrijfswagen voor iedereen’ krijgt weinig applaus link: http://www.standaard.be/plus/20151119/ochtend/16 Citaat:
|
Al dat hysterisch gekwaak...
Doe eerst eens iets aan de oorzaken dat er zoveel bedrijfswagens zijn... De vakbonden zijn niet onverdeeld gelukkig, hoeveel leden zullen hier opgaan? :roll: |
Citaat:
Weten die nog wel wat ze willen? Citaat:
|
Citaat:
Diegenen die hoog en droog in de vakbond zitten, kijken naar wat anders. D�*t is het probleem dat ik hier wou aankaarten. . |
Citaat:
De vakbonden hebben dat voorstel afgeschoten, anno 2012 als de sluiting aangekondigd een feit is zijn ze jaloers op de bedienden die indertijd dat voorstel wel hebben aanvaard en een stevig appeltje voor de dorst bij elkaar spaarden. Dank u wel vakbonden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bedrijfswagens afschaffen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ook afschaffen: maaltijdcheques, ecocheques (en is er nog iets van dattum ?) Tuurlijk: die dingen zijn er gekomen, omdat er een probleem was. Wel, vooraleer we de dingen afschaffen, moet eerst het probleem opgelost worden. Als we het probleem oplossen, dan verdwijnen de loonwagens vanzelf (en blijven enkel bedrijfswagens over, vb. de koerier zijn bestelwagen, de onderhoudstechnicus voor fotocopiemachines zijn break met al zijn materiaal in ....) . |
Bedrijfswagens is een vorm van loon, waarom niet voor iedereen?
Jullie hebben toch ook kritiek op de vrijbiljetten voor de NMBS werknemers. |
Citaat:
|
Ik zal met plezier een deel van mijn loon inleveren voor een bedrijfswagen, het gaat mij in ieder geval minder kosten dat wat mijn auto mij nu kost.
|
Citaat:
. |
Citaat:
Om trouwens op uw eerste zinnetje terug te komen. Is dat niet gewoon de evidentie van verschillende lonen dat niet iedereen hetzelfde krijgt? Het staat iedereen vrij om te onderhandelen over zijn of haar salarispakket, feit is wel dat dat alleen zal pakken als je natuurlijk competenties hebt die iets waard zijn en wanneer je niet eenvoudig te vervangen bent door honderden of duizenden gelijkaardige profielen die hetzelfde werk even goed of zelfs beter kunnen doen. Vraag en aanbod weet u wel? |
1 Bijlage(n)
Natuurlijk met tankkaart, natuurlijk.
En er staat u vrij om te onderhandelen over het salarispakket en andere voorwaarden(uw eigen woorden); wel de vakbonden hebben vroeger onderhandeld over de voorwaarden voor de werknemers van de NMBS en nu wilt de top van de NMBS en de minister van mobiliteit die voorwaarden veranderen zonder enige vorm van onderhandeling. Daar gaat de zaak toch over en daar gaan de stakingsaanvragen toch over. De top van de NMBS en de minister van mobiliteit wilt niet meer onderhandelen en de voorwaarden veranderen zonder enig overleg. één van de voorwaarden was 36 uren werkweek maar omdat we toch 40 uren per week werken kwamen er 13 bijkomende kredietdagen per jaar bij. En die 13 bijkomende kredietdagen willen ze nu verminderen en ze willen ook aan de 36 uren werkweek zitten maar dit was onderhandeld en afgesproken. Volgens u is een onderhandeling een onderhandeling en dat vind ik ook maar de top van de NMBS en de minister van mobiliteit vind dit niet. |
Afspraak is afspraak.
Diefstal is diefstal. Arbeid kapot belasten is arbeid kapot belasten. Een auto krijgen als je dat waard bent, is een auto krijgen als je dat waard bent. Hopen op ene als je dat niet waard bent, is hopen op ene als je dat niet waard bent. En wie nu tussen de regels kan lezen, weet waarom de nva de salariswagens met rust laat. . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be