Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Front National omarmt moslims (https://forum.politics.be/showthread.php?t=225868)

Piero 20 november 2015 11:05

Front National omarmt moslims

Het Front National van Marina Le Pen is een nieuwe campagne gestart om alle Fransen te verenigen. Moslims worden verzocht op de partij te stemmen.
Dat is een verrassing, want Le Pen staat terecht voor het discrimineren van moslims.
Front National start campagne om moslims te strikken - Elsevier

Voor de regionale verkiezingen van komende maand is het Franse Front National (FN) een campagne gestart om een nieuwe, verrassende groep kiezers te trekken: moslims.

FN is een partij voor iedereen, en dus ook voor immigranten en moslims, zegt partijleider Marine Le Pen tegen de Franse zender BFM. 'We moeten moslims niet alleen maar zien als mensen met een bepaalde religie. Het zijn in de eerste plaats burgers en landgenoten.'

Probleemwijken

Front National start daarom in de arme voorsteden van Parijs, de banlieus, een campagne die het nationalistische gevoel onder moslims moet aanwakkeren. In de probleemwijken worden de komende weken honderdduizenden flyers en folders uitgedeeld. 'Alle landgenoten samen rondom het blauw-wit-rood van de Franse vlag,' schrijft de regionale lijsttrekker Jordan Bardella op Twitter.
Het lijkt mij een verstandige zet van Le Pen. Na de laatste aanslagen kan haar tenminste niet worden verweten dat zij daarvan mede de schuld draagt. Ik geloof echter niet dat moslims zich zullen laten inkapselen in een seculiere nationalistische partij. Dat is 2x de vijand.

Pandareus 20 november 2015 11:34

Politiek gesproken is dat een meesterzet. Haar vader zijn broek zal afzakken als hij dat ziet. Die gaat razend zijn.

Snerror 20 november 2015 11:51

Goede zaak, als ze zou roepen 'allemaal buiten' zou dat zowel electoraal als maatschappelijk nefast zijn.

Everytime 20 november 2015 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 7902065)
Goede zaak, als ze zou roepen 'allemaal buiten' zou dat zowel electoraal als maatschappelijk nefast zijn.

Ze denkt "allemaal buiten" maar ze zegt niet wat ze denkt. Typisch Marine Le Pen.

Snerror 20 november 2015 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7902077)
Ze denkt "allemaal buiten" maar ze zegt niet wat ze denkt. Typisch Marine Le Pen.

Intentieproces.

vuggie 20 november 2015 12:35

Het klopt toch wel met wat ook Wilders zegt: ik ben niet tegen de moslims, ik ben tegen de islam.

Skobelev 20 november 2015 12:53

Citaat:

Voor de verkiezingen doen alle politiekers dat toch?

Supe®Staaf 20 november 2015 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7902047)
Politiek gesproken is dat een meesterzet. Haar vader zijn broek zal afzakken als hij dat ziet. Die gaat razend zijn.

Ze lijkt te leren uit pappa's fouten.
Ze verruilt de stijl van de blaffende bulldog voor die van het sluwe vosje...

patrickve 20 november 2015 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 7902022)
Dat is een verrassing, want Le Pen staat terecht voor het discrimineren van moslims.

Hoe kan je nu moslims discrimineren ?

patrickve 20 november 2015 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 7902022)
Het Front National van Marina Le Pen is een nieuwe campagne gestart om alle Fransen te verenigen. Moslims worden verzocht op de partij te stemmen.

Het is dus uiteindelijk toch een partij van nazi's.

Gamla 20 november 2015 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7902152)
Voor de verkiezingen doen alle politiekers dat toch?

Juist.

Enkele jaren terug maakte ze een uitstapje naar Israël. Wellicht om haar geloofsbrieven af te geven. De Winter deed het ook.
Ik heb meteen mijn lidmaatschap van het Blok eraan gegeven. Nooit ben ik nog van iets lid. En stemmen doe ik al ook niet meer.

Lukkas 20 november 2015 13:18

Citaat:

Zoals moslims die zeggen dat zij in vrede willen leven, die zeggen ook niet wat zij echt denken. Voor hen is vrede enkel en alleen totale overheersing van de islam.

Snerror 20 november 2015 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7902192)
Zoals moslims die zeggen dat zij in vrede willen leven, die zeggen ook niet wat zij echt denken. Voor hen is vrede enkel en alleen totale overheersing van de islam.

Dat is ook een intentieproces, maar het staat wel letterlijk in de Koran.

zonbron 20 november 2015 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7902047)
Politiek gesproken is dat een meesterzet.

2!

zonbron 20 november 2015 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 7902179)
Juist.

Enkele jaren terug maakte ze een uitstapje naar Israël. Wellicht om haar geloofsbrieven af te geven. De Winter deed het ook.
Ik heb meteen mijn lidmaatschap van het Blok eraan gegeven. Nooit ben ik nog van iets lid. En stemmen doe ik al ook niet meer.

DW ging ook als pionier naar Syrie. Jammer van dat keppeltje...

De joden houden hem goed binnen zichtsbereik..

http://www.timesofisrael.com/assad-m...ian-lawmakers/

Universalia 20 november 2015 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 7902179)
Juist.

Wel ik ben ook van niets meer lid want dat haalt toch allemaal niets uit. :roll:

Marine Le Pen wil haar vader de dood injagen want ik denk dat als hij dat volgt/leest wat ze van plan is hij gelijk een hartaanval krijgt of toch minsten enkele uren in het kleine kamertje moet doorbrengen. 8O

Pericles 20 november 2015 15:38

Slim van Le Pen.
Ze doet een De Weverke of als je wil een Verhofstadtje.
Haar kiezers blijven want ze kunnen toch nergens anders heen en ze gaat er alleen maar mee kunnen bij winnen.
En na de verkiezingen veeg je aan al die retoriek deftig je gat.
Net zoals De Wever en Verhofstadt destijds. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be