![]() |
Basiskennis van Arabisch bereidt elke Belg beter voor met zijn buren samen te leven.
Wie dacht dat het niet gekker meer kan moet deze mediastrateeg Jan Callebaut aan het woord zien in de krant “De Morgen”.
Hij vindt dat alle Belgen maar Arabisch moeten leren om deze lieden beter te begrijpen. Misschien om bij terreurdaden sneller te begrijpen wat er aan de hand is, zodat men zich tijdig uit de voeten kan maken ? Maar alleen Arabisch ? Waarom geen Berbers? Of Albanees? We vergeten ook de Syriërs niet en de Afghanen. We nemen dan maar ook ineens de talloze Chinezen mede, kwestie van in het restaurant of frituur het juiste te kunnen bestellen. Assimil gaat gouden tijden tegemoet. Trouwens deze Jan Callebaut is , wat een verrassing, ook adviseur bij de BRT. Dit combineert hij met een baantje bij CD&V en campagneleider van Kris Peeters, wat geen windeieren legt gezien hun ruime aanwezigheid op de nationale zender. Citaat:
|
owowowowowow wat een blunder.
|
Iedere Belg zei ie.
Benieuwd hoe de Franstaligen zouden reageren. De meesten krijgen nog geen woord Nederlands vanachter hun kiezen. Men kan het zich al voorstellen wanneer ze zich op het Arabisch werpen. |
Sommigen zullen het gewoon nooit leren.
Zijn dezelfde paljassen die al jaren pleiten voor een "open, warme en verdraagzame samenleving". Kijk eens wat Vlaanderen anno 2015 geworden is. Daar wordt een mens niet vrolijk van. |
Ik hebben zitten overwegen om Hebreeuws te leren om te weten wat dat zootje nu eigenlijk zit te zeggen.
|
Citaat:
|
Juist. Daarom net. Je hebt er wel een sterke maag voor nodig.
Mijn joodse buurvrouw gaf me een dik boek over de geschiedenis van de joden. Ik werd bijna onpasselijk door de prenten die erin stonden. Ik heb het niet gelezen. Het ging niet. Hebreeuws leren gaat me dus niet lukken. Daat laat ik aan anderen over. |
Citaat:
|
Citaat:
|
In het HLN staat ook een knuffelartikel:
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...e-vragen.dhtml Citaat:
Alles wat u wil weten over de Westerse maatschappij, maar misschien niet durft te vragen. Van de omgekeerde wereld gesproken, man, man, man. |
Je zag wel wat er verijdeld kon worden door een gesprek af te luisteren...
Maar als ik een nieuwe taal leer zal het wel latijn zijn. What the fuck moet een Westerling met Arabisch doen? Het even de andere kant opduwen zeg :roll: Van Chinees als wereldtaal naar Arabisch. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.radio1.be/programmas/de-o...van-wegnemen-0 Toegejuicht via reacties, zorgvuldig geconstrueerd zo lijkt het wel. |
Ik heb het eens in de praktijk toegepast, enkele woordjes arabisch geleerd en mijn buren aangesproken. Ze leken beledigd, kan misschien zijn omdat mijn buren Russisch zijn...
|
Если Аллах пожелает
|
Citaat:
Had dat niet moeten zijn: "Alles wat ge eigenlijk NIET wilt weten over de Westerse maatschappij, maar nu gaat ge tenminste niet meer kunnen doen ALSOF het u interesseert"? :? |
Citaat:
Hoe groot is de supportersclub voor ISIS in jouw klassen ? Hoeveel procent van hen kan ons in feite niet uitstaan ? |
Citaat:
Een aantal onder hen reageert echter wél behoorlijk verontwaardigd wanneer de 'mogelijke' link tussen Islam enerzijds en islamistisch terrorisme anderzijds ter sprake wordt gebracht: "Ja maar, dat alles heeft NIKS, maar dan ook TOTAAL NIKS met Islam te maken". Er zijn nochtans ook leerlingen die er niet bang voor zijn die link bespreekbaar te maken, en ja, daar zitten ook moslim(a)s tussen. Op de uitnodiging om de "Lettre ouverte au monde musulman" van Abdennour Bidar te lezen zijn de meesten evenwel (nog) niet ingegaan. Wat ze over 'ons' denken weet ik niet zo goed, maar de wil om Nederlands te leren is bij de meesten wel aanwezig. Helaas, 'willen' is niet altijd 'kunnen'. Kortom: bij ons op school valt het tamelijk goed mee. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be