Salvadorii |
23 november 2015 01:55 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olli Salvatore
(Bericht 7904825)
Ten tweede male betrap ik u er op dat u niet twee maal nadenkt vooraleer zulke uitgesproken meningen te fabriceren. Als u in dit soort zaken wilt redeneren, dan niet als burger aub maar als opsporingsofficier of bewindvoerder met verregaande verantwoordelijkheid voor het land en zijn burgers. Mag ik even de feiten op een rijtje zetten:
|
Laat me niet lachen, mens. Uw feiten zijn het probleem niet, uw conclusies wel. Ik zal uw naiviteit tov machthebbers (alsof ze in een zuiver 'algemeen belang' handelen en helemaal niet bezig zijn met hun eigen belang en lust naar macht) even negeren en uw puntjes een voor een doornemen:
Citaat:
Een aantal van de mannen die terreur zaaiden in Parijs droegen bomvesten. Eén van de scenario's was om zich in het voetbalstadion te laten ontploffen, te midden van duizenden toeschouwers. Dat mislukte, indien ze waren geslaagd in die opzet dan was de ramp nog VELE malen dodelijker geweest. We mogen dus stellen dat slechts een klein deel van het oorspronkelijk beoogde aantal slachtoffers het leven lieten.
|
En? Bon, we zijn allemaal blij dat ze niet meer mensen van het leven beroofd hebben. Is u punt dat we voor altijd voetbal wedstrijden moeten aflassen? Want de komende jaren zullen er nog talloze van die Daesh/AQ/Islamistische-zotten-du-jour rondlopen, heh. Bovendien is het zo dat als ze op plaats X niet kunnen geraken, zullen ze elke samenscholing van mensen afgaan tot ze eentje vinden die NIET beveiligd is. En behalve als we allemaal in schuilkelders gaan wonen en niets doen zal het ONMOGELIJK zijn om elke groep van 20-30-40 mensen te beschermen.0
Citaat:
Eén van hen (Salah Abdeslam) bedacht zich en voldeed (om wat voor reden dan ook) niet aan zijn opdracht van die dag. Volgens bepaalde getuigenissen keerde hij (nog steeds omgord door zijn bomvest) terug naar Brussel of omgeving. Met andere woorden: men gaat dus niet uit van een mogelijke aanslag, maar van een aanslag die zal plaatsvinden met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.
|
Dus Brussel moet een spookstad blijven tot die man gevat wordt? Wat als hij nooit of over tien jaar gevat wordt? Bovendien, ge besft toch als hij van het toneel verdwijnt, er duizenden anderen klaar staan om zijn plaats in te nemen? Terrorisme is gewoon een feit waarmee we moeten leren mee leven. En ik wil dat niet doen op de manier dat Michel aan 't uittekenen is.
Citaat:
Meneerke beseft dat zijn leven om zeep is: wat hij nu ook al of niet gaat doen, hij beseft dat hij zijn toekomst heeft verkwanseld. Dat hij zijn mislukking in Parijs alsnog wil goedmaken tegenover zijn geloofsbroeders zit er dus dik in. Volgens één getuigenis die rondgaat zou hij bang zijn dat indien hij niet alsnog zou toeslaan, allicht in Brussel omdat hij die plek het beste kent, IS wraak zal nemen op zijn familie. Mijn analyse zegt dus dat hij vastbesloten is om de geschiedenis in te gaan als 'martelaar'.
|
Oh, uw analyse... hebt ge Lafaard Michel al ingelicht, hij staat er wellicht op te wachten. Verder: zie vorige paragraaf van me.
Citaat:
Goed vermomd met pruik en bril kan hij morgen overal opduiken op een plaats waar normaal veel mensen bijeenkomen: school, concertzaal, metro- of treinstation, noem maar op...
|
ZOMBIES! OH MY GOD!
Dit is een recept om altijd door het leven te gaan gebogen onder angst en bangmakerij. Ge beseft toch dat er nog veel meer terroristen zijn die hetzelfde kunnen doen zonder 'pruik en bril'?
We kunnen dus maar beter school, concerten, tram en trein permanent afschaffen... Fuck that.
Citaat:
Op grond van deze informatie, bent u nog steeds van oordeel dat het besluit om Brussel lam te leggen idioot is, tot wanneer hij kan worden opgepakt?
|
Jazeker. Als hij opgepakt wordt zal de dreiging misschien - misschien - even wat minderen. Maar u valt in de Osama-val. De dood van die pauvere excuus van een mens heeft de dreiging van het Islamitische terrorisme niet of nauwelijks vermindert, en misschien zelfs verhoogd.
|