Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   NVA: Een echte veiligheidscultuur voor België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=225979)

zonbron 23 november 2015 00:21

NVA: Een echte veiligheidscultuur voor België

Steunt U deze voorgestelde maatregelen?

zonbron 23 november 2015 00:28

Dit is dus waar velen reeds jarenlang voor waarschuwen.

Dank U NVA! Dankjewel Bart!

Amon_Re 23 november 2015 00:30

Hangt ervan af hoe ze het willen invullen, vooral de eerste 2 punten ben ik twijfelachtig over, net als ivm de anonieme sims

zonbron 23 november 2015 00:32

Teruggekeerde Syriëstrijders de gevangenis in. De keuze die middenin alle ongeziene maatregelen prijkt steun ik.

Perzik 23 november 2015 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 7904785)
Hangt ervan af hoe ze het willen invullen, vooral de eerste 2 punten ben ik twijfelachtig over, net als ivm de anonieme sims

Waarom heb je anonieme simkaart nodig mss.
Absoluut voorstander van. Voor mij mag het voorstel van liegois zelfd op tafel komen om bij iedereen bij geboorte DNA stalen te nemen en in databank op te slaan.

zonbron 23 november 2015 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 7904810)
Waarom heb je anonieme simkaart nodig mss.
Absoluut voorstander van. Voor mij mag het voorstel van liegois zelfd op tafel komen om bij iedereen bij geboorte DNA stalen te nemen en in databank op te slaan.

Waarom is anonieme communicatie slecht?

Denkt U dat het haalbaar is? Wereldwijd de verkoop van anonieme sims verbieden en roaming onmogelijk maken? Dat is niet realistisch.

SDX 23 november 2015 02:02

Wat zijn 'verdachte' voertuigen, hoe ziet dat er uit?

Wat zijn 'verdachte' verkeersstromen?

Wat is 'haatpredikers/haat prediken', iemand die reciteert uit de koran/reciteren uit de koran?

SDX 23 november 2015 02:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7904813)
Waarom is anonieme communicatie slecht?

Denkt U dat het haalbaar is? Wereldwijd de verkoop van anonieme sims verbieden en roaming onmogelijk maken? Dat is niet realistisch.

In Spanje worden er geen anonieme sims meer verkocht sinds de aanslagen in Madrid.

zonbron 23 november 2015 02:52

1 Bijlage(n)
.

zonbron 23 november 2015 03:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7904834)
In Spanje worden er geen anonieme sims meer verkocht sinds de aanslagen in Madrid.

Men kan eender waar ter wereld een sim kopen en die via internet toppen.
Verder zal er snel een zwarte markt ontstaan.

En vanaf een sim afgeleverd op naam kan men nog steeds anoniem bellen hoor.

Kortom. Totaal zinloos.

daiwa 23 november 2015 03:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7904831)
Wat is 'haatpredikers/haat prediken', iemand die reciteert uit de koran/reciteren uit de koran?

Iemand die citeert uit een boekje waar volgens Jambon niets mis mee is kan toch geen haatprediker zijn?
En Jambon krijgt daarbij de steun van Homans die pleit voor een letterlijke interpretatie van de koran. Voor haar is er dus ook geen vuiltje aan de lucht met de koran.

Bhairav 23 november 2015 04:28

Dit is gewoon 'n truc van "big brother". Mensen lopen niet meer zo in het gareel als vroeger en nu word dat gecompenseerd met beperking op privacy.

SDX 23 november 2015 04:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 7904852)
Iemand die citeert uit een boekje waar volgens Jambon niets mis mee is kan toch geen haatprediker zijn?
En Jambon krijgt daarbij de steun van Homans die pleit voor een letterlijke interpretatie van de koran. Voor haar is er dus ook geen vuiltje aan de lucht met de koran.

Daarom wou ik graag weten welke definitie de NVA hanteert wat betreft haat prediken.

Universalia 23 november 2015 04:48

Belgische privacywaakhond wil opt-out voor wifi-tracking

bron

Detail tekst:

Citaat:

Ook in België mogen winkeliers niet zonder meer klanten met behulp van bluetooth volgen in winkels. Daarvoor waarschuwt de Privacycommissie. Klanten moeten worden geïnformeerd en moeten voor een opt-out-mogelijkheid kunnen kiezen.
Wifi-tracking: winkels volgen je voetsporen

Citaat:

Elke telefoon zendt signalen uit: in ieder geval gsm (om bereikbaar te blijven voor telefoontjes), meestal ook wifi (op zoek naar een netwerk, of communicerend daarmee) en ook Bluetooth hoewel dat niet vaak aanstaat. Met name wifi is interessant: wanneer een telefoon een wifi netwerk zoekt, stuurt hij onversleuteld zijn mac adres mee in de hoop dat een netwerk zegt “kom erbij, hier is een ip-adres”.
In bepaalde gevallen is het ook merkwaardig dat als je bepaalde diensten op een gsm/smartphone uitzet, Wi-Fi/bluetooth je dat soms best eens nakijkt of het nog zo staat bij de instellingen want ik heb al ondervonden dat één van die 'diensten (bluetooth in mijn geval) zich automatisch terug aangezet had ... gelijk terug uitgezet natuurlijk wegens geen boodschap aan. :lol:

Begrijpt u mij niet verkeerd, van mij mogen die 'diensten' bestaan maar als ik daar geen boodschap aan heb moet er ook een mogelijkheid bestaan om dat af te zetten. (In de meeste gevallen bestaat die wel die mogelijkheid)

En mocht u na het lezen van deze tekst denken: Die heeft wat te verbergen dan moet ik u teleurstellen want dat is niet zo. Ik telefoneer gewoon al niet graag en al die bijkomende 'diensten' hoeven voor mij niet. :-D

epicurist_dirk 23 november 2015 05:45

Gelet op de tijdgeest, door terreur zal toch veel grotere controle gedaan worden. Als het dan toch gebeurd dan ook officieel erkend. Maar geen DDR toestanden. Het gecontroleerde moet opgevraagd en verkregen worden door de gecontroleerde.

We hoeven geen geheime toestanden zoals in de VS. Officieel zodat gerechtelijk er ook iets mee kan de doen!

Ben ook van mening dat als mensen zelf van alles en nog wat op Facebook zetten het ook geen probleem zou mogen zijn dat gecontroleerd word.

Wel zou het individu, de persoon de mogelijkheid moeten krijgen om na te gaan wat daadwerkelijk gecontroleerd werd, wat opgeslagen werd bij politie en co zodat fouten of misvattingen rechtgezet kunnen worden, zodat Iemand niet voor de rest van zijn leven voor iets aan zien word dat niet juist is bij ieder controle onderweg enz.

Tomas 23 november 2015 07:50

Alhoewel ik niet N-VA gezind ben, moet mij van het hart dat ze deze crisis zeer goed aanpakken. Ook wat betreft omgang met de media en stilzwijgen over de politie-acties. We hebben in het verleden lekken geweten die de rechtsgang in gevaar brachten. Met deze regering, tot hiertoe niet; Ook de koelbloedigheid waarmee deze mensen in een tumultueuze tijd moeten opereren met de wereldpers op hun vingers kijkend, is alles behalve een senecure. Ik vermoed dat de regering Di Rupo misschien niet dezelfde maatregelen zou genomen hebben.

AnarchoChristophe 23 november 2015 08:03

Eerst kregen we de Belgische "wir schaffen das" van Francken, de incompetentie van Jambon en Geens, na Parijs de lafhartige respons van Michel en nu ook nog walgelijk gedweep met de politiestaat?

Tot zover jaar 1-2. We moeten nog 4 jaar uitzitten met die labiele volksgevaarlijke zotten in Brussel.

Hypochonder 23 november 2015 08:06

Zo lang de Europese buitengrenzen niet worden gesloten zijn dergelijke maatregelen als dweilen met de kraan open.

Universalia 23 november 2015 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7904928)
Zo lang de Europese buitengrenzen niet worden gesloten zijn dergelijke maatregelen als dweilen met de kraan open.

Daar praat men precies niet over, de grenzen sluiten.

Die hadden al lang potdicht moeten zijn die grenzen.

Maar de invasie blijft maar duren niemand maar ook niemand van die bende (Politici) die ze een halt wil toeroepen.

U heeft uw land verkocht, uw 'eigen' mensen in gevaar gebracht heren en dames Politici 'waarvoor dank'. Toch hoop ik dat daar strenge straffen op staan een land de ondergang induwen. (<-door Sarcasmus :roll: )

Peche 23 november 2015 08:20

Eerst wetten hervormen, dat kost quasi niets?
Wat doe je met duizendtal geradicaliseerde geesten? En wat doe je met illegalen op eigen bodem die "verdacht" overkomen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be