Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   "Meerderheid Britten voorstander van 'Brexit' na de aanslagen in Parijs" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=226058)

Universalia 25 november 2015 07:54

"Meerderheid Britten voorstander van 'Brexit' na de aanslagen in Parijs"

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Europese Unie Meer dan de helft van de Britten is voorstander van een uittreding uit de Europese Unie. Dat onthult een opiniepeiling van de Britse krant The Independent, uitgevoerd in de nasleep van de aanslagen in Parijs. Het is de eerste keer dat er een meerderheid gevonden wordt voor een mogelijke Brexit.
Niet echt om van te verschieten dacht ik.

Waar staat die EU uiteindelijk voor, een hoop miserie?

Misschien kunnen we aan de mogelijke Brexit een Be-Exit toevoegen. :-D

Hypochonder 25 november 2015 07:59

De Britten hebben het gezonde verstand gehad om zich nooit volledig door de EU te laten inpakken. Logisch dat ze er nu uit willen, als je het onvermogen en de pertinente onwil ziet van de Europese leiders om de invasie te stoppen.

Sukkelaar 26 november 2015 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7907370)
Bron

Detail tekst:

Niet echt om van te verschieten dacht ik.

Waar staat die EU uiteindelijk voor, een hoop miserie?

Misschien kunnen we aan de mogelijke Brexit een Be-Exit toevoegen. :-D

Ik ben niet voor een BE-Exit; wel voor een ver doorgedreven herziening van het charter. Vermoedelijk denken er velen zoals ik. ook de Britten maar iedereen weet hoe zo een vraagstelling gemanipuleerd wordt zodat de vragensteller "zijn" antwoord krijgt. Ik denk namelijk dat de Britten uit een Exit veel voordelen zou halen. Eerder dat een exit hun meer kwaad dan goed zou doen.

De schoofzak 26 november 2015 18:00

Ik ben een eurofiel.

Maar vind wel dat de Britten moeten kiezen: er bij of er uit.
En als het er uit is, dan is het er uit.
Dan zullen er maatregelen moeten komen om de EU wat meer te oriënteren naar een Europese beurs ipv naar Londen, om maar één voorbeeld te noemen.

Daarmee is niet gezegd dat de actuele EU een voldoende krijgt. Nog lang niet.

.

Boduo 26 november 2015 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7909472)
Ik ben niet voor een BE-Exit; wel voor een ver doorgedreven herziening van het charter. Vermoedelijk denken er velen zoals ik. ook de Britten maar iedereen weet hoe zo een vraagstelling gemanipuleerd wordt zodat de vragensteller "zijn" antwoord krijgt. Ik denk namelijk dat de Britten uit een Exit veel voordelen zou halen. Eerder dat een exit hun meer kwaad dan goed zou doen.

Nog niet zo lang geleden legde een Britse ekonomie prof uit op Canvas dat uiteindelijk de Britten meer nadelen dan voordelen zouden krijgen van een Brexit.

quercus 26 november 2015 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7907372)
De Britten hebben het gezonde verstand gehad om zich nooit volledig door de EU te laten inpakken. Logisch dat ze er nu uit willen, als je het onvermogen en de pertinente onwil ziet van de Europese leiders om de invasie te stoppen.

De Britse publieke opinie is nu, uiteraard, sterk beïnvloed door hetgeen in Parijs is gebeurd. Het falen van de inlichtingendiensten op het continent en de hulpeloze houding van de EU tegenover de asielzoekers- en gelukzoekers-invasie hebben natuurlijk geen enthousiasmerend effect op de Britten. Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden mochten zij er uit trekken. Want de aanwezigheid van een land zoals de U.K. vormt een serieus tegengewicht tegenover tafelspringers �* la Verhofstadt.

De schoofzak 26 november 2015 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7909639)
De Britse publieke opinie is nu, uiteraard, sterk beïnvloed door hetgeen in Parijs is gebeurd. Het falen van de inlichtingendiensten op het continent en de hulpeloze houding van de EU tegenover de asielzoekers- en gelukzoekers-invasie hebben natuurlijk geen enthousiasmerend effect op de Britten. Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden mochten zij er uit trekken. Want de aanwezigheid van een land zoals de U.K. vormt een serieus tegengewicht tegenover tafelspringers �* la Verhofstadt.

Een anti-voorbeeld van democratie: de publieke opinie vergist zich voor de volle 100 procent.
Als je internationale terreur wilt bestrijden, heb je meer internationale samenwerking nodig; niet minder.

Die Britten ... 't zijn eilandbewoners en ooit hebben ze de wereldzeeën bevaren. Nu zitten ze zelf met grote problemen (van moslims).
Met sharia zones in Londense wijken. Met probleemwijken in ongeveer alle grote en middelgrote steden.

Allez, pak nu Luton. Een gat waar jij nog niet van gehoord hebt, waarschijnlijk.
https://www.youtube.com/watch?v=SgKMI1wV0ps

.

Boduo 26 november 2015 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7909704)
Een anti-voorbeeld van democratie: de publieke opinie vergist zich voor de volle 100 procent.
Als je internationale terreur wilt bestrijden, heb je meer internationale samenwerking nodig; niet minder.

Die Britten ... 't zijn eilandbewoners en ooit hebben ze de wereldzeeën bevaren. Nu zitten ze zelf met grote problemen (van moslims).
Met sharia zones in Londense wijken. Met probleemwijken in ongeveer alle grote en middelgrote steden.

Allez, pak nu Luton. Een gat waar jij nog niet van gehoord hebt, waarschijnlijk.

.

Véél Britten, dus niet allemaal, spreken nog altijd over "Brittain and The Continent" ---> Together = Europe.

Bad Attila 27 november 2015 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7909480)
Ik ben een eurofiel.

Maar vind wel dat de Britten moeten kiezen: er bij of er uit.
En als het er uit is, dan is het er uit.
Dan zullen er maatregelen moeten komen om de EU wat meer te oriënteren naar een Europese beurs ipv naar Londen, om maar één voorbeeld te noemen.

Daarmee is niet gezegd dat de actuele EU een voldoende krijgt. Nog lang niet.

.

Volledig mee eens.

cato 27 november 2015 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7907372)

De Britten kunnen beter hun jihadisten op het eiland houden.
De Britse krant The Sun kopte deze week: 20 procent van de Britse moslims heeft sympathie voor jihadi’s. Een schokkend resultaat, maar klopt het wel? Hoogleraar Jelke Bethlehem dook in het onderzoek en vond: de peiling deugt van geen kant. Op zijn blog legde hij uit waarom. Ik geef zijn inzichten hier graag door.

Sukkelaar 27 november 2015 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7909639)
Want de aanwezigheid van een land zoals de U.K. vormt een serieus tegengewicht tegenover tafelspringers �* la Verhofstadt.

Dat laatste is juist maar hun aanval op Van Rompay was toch ook niet alles he?

D'ARTOIS 29 november 2015 16:15

De Britten zullen naar alle waarschijnlijkheid de EU verlaten, al kan dat proces nog wel een jaar of vijf in beslag nemen.
Voor de Britse expats zal dat een groot probleem gaan opleveren.

Even tussen haakjes: Europa bestaat niet. Alleen een groep politieke zwendelaars die Brussel als hoofdstad hebben gekozen omdat België nu eenmaal een land is dat spot met iedere vorm van zinvolle bezigheid.

Witte Kaproen 29 november 2015 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 7912628)
De Britten zullen naar alle waarschijnlijkheid de EU verlaten, al kan dat proces nog wel een jaar of vijf in beslag nemen.
Voor de Britse expats zal dat een groot probleem gaan opleveren.

Even tussen haakjes: Europa bestaat niet. Alleen een groep politieke zwendelaars die Brussel als hoofdstad hebben gekozen omdat België nu eenmaal een land is dat spot met iedere vorm van zinvolle bezigheid.

De Engelsen uit de EU en de Schotten die er in blijven.
Resultaat;Schotland onafhankelijk en in de EU.

Daar gaat het dreigement van de Belgicisten
dat Schotland ,Catalonië en Vlaanderen
uit de EU zouden vliegen als zij onafhankelijk zouden worden .;-)

Boduo 29 november 2015 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7912651)

Waarde v.h. belgicisten dreigement = 0²

Boduo 29 november 2015 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7909704)

.

Schoof, wil je nog eens #5 lezen ?

DucDEnghien 29 november 2015 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7912651)

Ik stel voor dat U onder de verschillende verdragen die het lidmaatschap tot de EU bevestigen de namen opzoekt van Vlaanderen, Schotland en Catalonië... Ze staan er niet tussen, ze kunnen dan ook onmogelijk uit de EU vliegen aangezien ze er niet eens inzitten ...

Patrick M. 29 november 2015 18:35

Als het Britse volk een Brexit wilt dan moeten ze dat nu maar doen.
Ik ben eens benieuwd of de Britse politiekers nu naar hun eigen volk gaat luisteren en uit de EU stappen?
Spijtig, ik hoorde Farage graag bezig.

Boduo 29 november 2015 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7912750)
Ik stel voor dat U onder de verschillende verdragen die het lidmaatschap tot de EU bevestigen de namen opzoekt van Vlaanderen, Schotland en Catalonië... Ze staan er niet tussen, ze kunnen dan ook onmogelijk uit de EU vliegen aangezien ze er niet eens inzitten ...

Cafélogica... :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be