Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Boerkaboete: 9000euro... only in Swiss... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=226067)

brother paul 25 november 2015 10:47

Boerkaboete: 9000euro... only in Swiss...

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...200-euro.dhtml

Jammer hé
zou het nog tabou zijn in BE, of kunnen we daar al eens een open debat over voeren..

IJsboer 25 november 2015 10:52

Religieuze symbolen horen niet thuis op straat. Religie moet vanbinnen blijven. HIER staat de wet boven geloofsovertuiging. Dat is gewoon zo en daar moet men zich bij neerleggen en stoppen met zeuren. Ik hoor nooit Aziaten zeuren dat ze niet met een oranje kleed op straat mogen lopen.

andev 25 november 2015 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7907555)

Jammer hé
zou het nog tabou zijn in BE, of kunnen we daar al eens een open debat over voeren..

Wat erg is, is dat daar nog een debat moet over gevoerd worden!
Geen boerka's enz in onze landen! De godsdienstvrijheid mag niet meer gelden voor moslims met hun barbarengodsdienst, moslims die overal ter wereld de godsdienstvrijheid van een ander aan hun gat vegen en ze zelfs vervolgen en uitmoorden maar er bij ons beroep willen doen voor hun zelfbediening!
Hoe is het mogelijk dat daar nog discussie moeten over zijn!
En ze hebben ons alvast weer flink bedankt voor al de moeite en het geld dat we hier en elders aan die gevaarlijke ratten besteden!

En... loopt die rijke Franse moslim nog rond die de boetes betaalde die deze dames in ons land en omgeving al eens zouden gekregen hebben? Tijdje niets meer van gehoord...,

TheFourHorsemen 25 november 2015 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7907555)

Jammer hé

In België is er al sinds 2011 een boerkaverbod. De boetes liggen wel lager vermoed ik.

Bobke 25 november 2015 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7907641)
In België is er al sinds 2011 een boerkaverbod. De boetes liggen wel lager vermoed ik.

In feite al veel langer aangezien gemaskerd lopen niet toegelaten is.
Waarom moet speciaal de boerka verboden worden?

TheFourHorsemen 25 november 2015 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7907653)

Die wordt niet speciaal verboden. Check artikel 563bis van het wetboek strafrecht. Het is een algemeen verbod op gezichtsbedekkende kledij, die in de volksmond 'boerkaverbod' werd genoemd.

Nietzsche 25 november 2015 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7907653)

Moslim pesten.

Bobke 25 november 2015 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7907693)
Die wordt niet speciaal verboden. Check artikel 536bis van het wetboek strafrecht. Het is een algemeen verbod op gezichtsbedekkende kledij, die in de volksmond 'boerkaverbod' werd genoemd.

Dat bestond toch al veel langer?

Drukazz 25 november 2015 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 7907558)
Religieuze symbolen horen niet thuis op straat. Religie moet vanbinnen blijven. HIER staat de wet boven geloofsovertuiging. Dat is gewoon zo en daar moet men zich bij neerleggen en stoppen met zeuren. Ik hoor nooit Aziaten zeuren dat ze niet met een oranje kleed op straat mogen lopen.

Mogen mensen een kruisje dragen, van meneer de radicale fundamentalistische extremistische atheïst?

Argusx43 25 november 2015 13:07

Ik denk met een religieus symbool rondlopen is ok ,(wat is religieus?) maar mensen die in de zomer zich verschuilen onder een hoop textiel, maken zich altijd verdacht. Indentificatie op camera wordt zeer bemoeilijkt , zelfs al zijn ogen, neus en mond juist zichtbaar en de rest niet. Dus dit moest al lang verboden zijn eigenlijk.

Don Kie Sjotte 25 november 2015 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 (Bericht 7907773)
Ik denk met een religieus symbool rondlopen is ok ,(wat is religieus?) maar mensen die in de zomer zich verschuilen onder een hoop textiel, maken zich altijd verdacht. Indentificatie op camera wordt zeer bemoeilijkt , zelfs al zijn ogen, neus en mond juist zichtbaar en de rest niet. Dus dit moest al lang verboden zijn eigenlijk.

Alleen verboden zijn?
Al die vrouwen die met een boerka rond lopen moest men onmiddellijk terugsturen naar hun moederland.
Ook de mannen als ze hun vrouw er toe verplichten.
Een zoveelste bewijs dat dit soort lui zich niet wil aanpassen aan onze westerse waarden of normen.
Hoeveel bewijzen moet ik hier nog aanhalen dat een groot gedeelte van dat volkje zich niet wil integreren.
En ik wilde een reactie zetten op het artikel van HLN: weer onmogelijk.
Een mooi voorbeeldje van neutrale pers?

praha 25 november 2015 17:42

Citaat:

Neen daar heb je gelijk in ... maar misschien is dat wel omdat er geen verbod is op oranje kleden ?

subocaj 25 november 2015 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7907722)
Mogen mensen een kruisje dragen, van meneer de radicale fundamentalistische extremistische atheïst?

Ja, en een keppel ook en regenboogtruien, hoofddoeken ook, maar geen gelaat bedekkende maskers.

cookie monster 26 november 2015 02:52

Citaat:

Zolang het het gezicht niet bedekt , mag het wettelijk !!

Zac 26 november 2015 03:16

Zo'n kijkroostertje van een boerka ziet er uit al zo'n roostertje in een biechtstoel. Zou je bij die vrouwen te biechten kunnen gaan? Het zou wel handig zijn, aangezien er bijna geen pastoors meer zijn.

Bhairav 26 november 2015 03:26

Alsof die dat ooit gaan betalen...

brother paul 26 november 2015 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7907697)
Moslim pesten.

hoh in moeilijke tijden moet je natuurlijk voorzichtig zijn met dat woord, laten we zeggen dat we hier gewoon een verbod op gezichtsbedekkende kledij proberen om te zetten naar de realiteit

Nu moet zeggen, heb hier (voor zover ik mij herinner ) nog nooit iemand in boerka zien rondlopen

het artikel verraste mij in die mate dat ik denk dat die IS aanval in Parijs een trigger is die heel wat 'discussies' doet overhellen naar een andere kant.

Waar ze eerst het voordeel van de twijfel kregen, krijgen ze nu veel minder krediet

brother paul 26 november 2015 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zac (Bericht 7908593)
Zo'n kijkroostertje van een boerka ziet er uit al zo'n roostertje in een biechtstoel. Zou je bij die vrouwen te biechten kunnen gaan? Het zou wel handig zijn, aangezien er bijna geen pastoors meer zijn.

ik denk dat jij vooral curieus bent om dat vensterke open te schuiven:lol:

brother paul 26 november 2015 08:27

Citaat:

Wel ze lopen er als een nonneke bij hé, dus dat mag

JBM 26 november 2015 08:51

Citaat:

Dat mogen ze wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be