Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Klimaatakkoord tussen de franstaligen en de Vlamingen of niet? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=226272)

marie daenen 30 november 2015 09:02

Klimaatakkoord tussen de franstaligen en de Vlamingen of niet?

Gisterenavond heb ik op de franstalige zender gehoord dat er een akkoord zou zijn tussen de gemeenschappen in ons land over de kosten van het tegengaan van de opwarming van de aarde; de franstaligen zouden beloofd hebben om iets meer in vernieuwbare energie te investeren om de Vlamingen zogezegd tegemoet te komen; men had zelfs het lef, waarschijnlijk hilarisch bedoeld, om over een transfer zuid-noord te spreken. Men vertelde er wel bij dat dat akkoord door de respectievelijke gemeenschappen nog moest goedgekeurd worden en dat dat aan franstalige kant wellicht geen enkel probleem zou geven...

Feit dat ik tot nu toe niets terugvind over dat zogenaamd akkoord in de Knack, doet bij mij alle allarmbellen luiden dat Vlaanderen waarschijnlijk weer totaal gechanteerd uit de zaak zal komen...

Enfin, nous sommes en Belgique, zegt genoeg...

Sukkelaar 30 november 2015 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7913284)
Gisterenavond heb ik op de franstalige zender gehoord dat er een akkoord zou zijn tussen de gemeenschappen in ons land over de kosten van het tegengaan van de opwarming van de aarde; de franstaligen zouden beloofd hebben om iets meer in vernieuwbare energie te investeren om de Vlamingen zogezegd tegemoet te komen; men had zelfs het lef, waarschijnlijk hilarisch bedoeld, om over een transfer zuid-noord te spreken. Men vertelde er wel bij dat dat akkoord door de respectievelijke gemeenschappen nog moest goedgekeurd worden en dat dat aan franstalige kant wellicht geen enkel probleem zou geven...

Feit dat ik tot nu toe niets terugvind over dat zogenaamd akkoord in de Knack, doet bij mij alle allarmbellen luiden dat Vlaanderen waarschijnlijk weer totaal gechanteerd uit de zaak zal komen...

Ik heb ook nog niets gevonden. Kan het niet om een proefballonnetje gaan van de Franstaligen?

Pandareus 30 november 2015 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7913284)

Knack ? Maar dat is toch regime pers ? Dat zijn toch vlaamse anti-vlaamse met overheidsgeld gesubsidieerde media ? Vertrouw je die nu toch ?

marie daenen 30 november 2015 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7913306)
Ik heb ook nog niets gevonden. Kan het niet om een proefballonnetje gaan van de Franstaligen?

Normaal gooit men tijdens het nieuws toch geen proefballonnetje uit???

Ik vrees dat ze tot de laatste minuut wachten om het bekend te maken aan Vlaamse kant om dan de franstalige chantage en de zoveelste Vlaamse toegeving toe te dekken met de drogreden dat ze de goede vrede in dit land moeten bewaren.

En de franstaligen moeten toch echt wel tot het uiterste gegaan zijn dat ze zelf van transfers zuid-noord durven spreken??? En dat leugentje is dan voor de lomperikken die nog enig geloof hechten aan een mogelijke samenleving tussen de twee gemeenschappen op voet van gelijkheid in dit onland...

marie daenen 30 november 2015 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7913325)
Knack ? Maar dat is toch regime pers ? Dat zijn toch vlaamse anti-vlaamse met overheidsgeld gesubsidieerde media ? Vertrouw je die nu toch ?

Vertrouwen voor geen haar; maar kunnen uitpakken met een overeenkomst moet toch in hun regimekraam passen...

Vandaar mijn enorm wantrouwen dat ze, indien er inderdaad een akkoord is, nog niets over durven zeggen...

Ik herhaal dat het, ook op de franstalige zender, nog enkel om een akkoord tussen de onderhandelaars zou gaan en dat dat akkoord nog door de respectievelijke regeringen van dit land moet goedgekeurd worden...

Ze voorzagen echter geen enkel probleem voor de vele franstalige regeringen; moeilijker, volgens hen, zou het zijn voor de (maar) enige Vlaamse regering...

Dus ik heb alle reden om enorm wantrouwig te zijn en te voorzien dat Vlaanderen, indien Vlaanderen aanvaard, weer met het zoveelste kluitje in het riet is gezonden...

Pandareus 30 november 2015 10:25

Marie zal erover gekeken hebben :

Citaat:

Premier Charles Michel gaf vlak voor de start van de Klimaatconferentie in Parijs een interview aan Bel RTL. Daarin sprak hij zijn optimisme uit over een Belgisch klimaatakkoord. De deelstaten zijn het al geruime tijd oneens over hoe ons land de inspanningen op het vlak van klimaat moet verdelen.

'We waren nog nooit zo dicht bij, en met de minister-presidenten doen we nog een inspanning', stelde Michel die zelf mee aan de onderhandelingstafel zal zitten. Gisteren was er even sprake van een voorakkoord tussen de deelstaten, maar uiteindelijk bleek dat niet het geval. In de piste die gisteren op tafel lag, zou Vlaanderen meer lasten moeten dragen dan in het voorstel van een maand geleden. Dat bleek vooral voor N-VA een probleem.

'We moeten een evenwicht vinden tussen economisch positieve maatregelen en respect voor het milieu', benadrukte Charles Michel.

'We doen mee om het internationaal financieren van de deal en we respecteren de engagementen', pareerde de premier de kritiek dat de discussie van de afgelopen weken de onderhandelingspositie van ons land verzwakt heeft.

(JH)
Bron : de vlaamse anti-vlaamse regimepers Knack http://www.knack.be/nieuws/belgie/ch...al-630085.html

omaplop 30 november 2015 10:33

In De Standaard staat een artikel.

marie daenen 30 november 2015 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7913337)
Marie zal erover gekeken hebben :

Bron : de vlaamse anti-vlaamse regimepers Knack http://www.knack.be/nieuws/belgie/ch...al-630085.html

Dat artikel is inderdaad pas verschenen in de Knack nadat ik mijn bericht al geschreven had.

Toch wel vreemd het verschil van berichtgeving waar de franstaligen vertelden dat ze meer op zich zouden nemen zodat ze zelfs over zuid-noord transfers spraken en hier in de Knack waar staat dat Vlaanderen meer lasten zou moeten dragen dan in het voorstel van een maand geleden...

De franstaligen hadden zich blijkbaar wel akkoord verklaard om meer te investeren in vernieuwbare energie (op dit ogenblik een economische voortrekker in Wallonië; dus niets dan positiefs voor hen) en de Vlamingen zouden dan voor meer lasten moeten opdraaien (dus duidelijk niets dan negatief voor Vlaanderen)

Natuurlijk dat Vlaanderen dat nooit zou aanvaarden...

Pandareus 30 november 2015 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 7913343)

Marie leest enkel de lezersreacties. De krant leest ze niet, allemaal regime propaganda, anti-vlaams en geschreven door linkiewinkies.

DucDEnghien 30 november 2015 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7913345)
Dat artikel is inderdaad pas verschenen in de Knack nadat ik mijn bericht al geschreven had.

Toch wel vreemd het verschil van berichtgeving waar de franstaligen vertelden dat ze meer op zich zouden nemen zodat ze zelfs over zuid-noord transfers spraken en hier in de Knack waar staat dat Vlaanderen meer lasten zou moeten dragen dan in het voorstel van een maand geleden...

De franstaligen hadden zich blijkbaar wel akkoord verklaard om meer te investeren in vernieuwbare energie (op dit ogenblik een economische voortrekker in Wallonië; dus niets dan positiefs voor hen) en de Vlamingen zouden dan voor meer lasten moeten opdraaien (dus duidelijk niets dan negatief voor Vlaanderen)

Natuurlijk dat Vlaanderen dat nooit zou aanvaarden...

Vlamingen hebben echt keigoeie onderhandelaars ...

marie daenen 30 november 2015 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7913347)
Marie leest enkel de lezersreacties. De krant leest ze niet, allemaal regime propaganda, anti-vlaams en geschreven door linkiewinkies.

Marie is inderdaad zo slim.;-)

marie daenen 30 november 2015 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7913348)
Vlamingen hebben echt keigoeie onderhandelaars ...

Hoe zou dat toch zo komen???

marie daenen 30 november 2015 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 7913343)

Dat lijkt inderdaad een goed en duidelijk artikel.

Jakko 30 november 2015 11:13

KLUNGELPANDA in de media.

Klein Licht 30 november 2015 12:40

Citaat:

Michel zei dat hij hoopte dat het overleg ook de komende uren resultaat oplevert. ‘Er staan nog contacten tussen Vlaanderen en Wallonië op de agenda. We zijn nog nooit zo dichtbij geweest. Ik zal er, samen met de ministers-presidenten van de gewesten, alles aan doen om de komende uren een akkoord te vinden.’
Lol, sterk staaltje regeren

Na zes jaar onderhandelen is er dan een akkoord, komen de Vlamingen erachter dat Schauvliege zich heeft laten rollen in ruil om naar huis te mogen. Oplossing: we noemen dat een een 'voorakkoord' en beginnen opnieuw vanaf nul.

En voor degenen die zich afvragen wat Joke 'Watergebonden' Schauvliege al allemaal gedaan heeft om tot een akkoord te komen: ze heeft in ieder geval een consultancybureau ingezet om zichzelf door de belastingbetalers een steuntje in de rug te gunnen.

Citaat:

"Deze aanmoedigingen zullen een hart onder de riem van de Europese Unie zijn, die de moeilijke taak te wachten staat om als bruggenbouwer tussen de ontwikkelingslanden en de ontwikkelde landen een goed akkoord te onderhandelen in Parijs. Vandaar dat we klikken voor een ambitieus klimaatakkoord"
Hoeveel kliks zouden er eigenlijk nodig zijn voordat een minister zijn werk doet?

Boduo 30 november 2015 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7913444)
Lol, sterk staaltje regeren

Na zes jaar onderhandelen is er dan een akkoord, komen de Vlamingen erachter dat Schauvliege zich heeft laten rollen in ruil om naar huis te mogen. Oplossing: we noemen dat een een 'voorakkoord' en beginnen opnieuw vanaf nul.

En voor degenen die zich afvragen wat Joke 'Watergebonden' Schauvliege al allemaal gedaan heeft om tot een akkoord te komen: ze heeft in ieder geval een consultancybureau ingezet om zichzelf door de belastingbetalers een steuntje in de rug te gunnen.

Hoeveel kliks zouden er eigenlijk nodig zijn voordat een minister zijn werk doet?

Op de wereldkaart is Belgie een "postzegelland".
Vlaanderen werkt verder aan z'n eigen klimaatprogramma, zonder veel tamtam.
Waarom zouden wij zoveel (helpen) betalen voor het Brussels & Waals programma ???

:roll::roll::roll:

Everytime 30 november 2015 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7913453)
Op de wereldkaart is Belgie een "postzegelland".
Vlaanderen werkt verder aan z'n eigen klimaatprogramma, zonder veel tamtam.
Waarom zouden wij zoveel (helpen) betalen voor het Brussels & Waals programma ???

:roll::roll::roll:

Als België een "postzegelland" is, wat is dan Vlaanderen? Ah, ja, het is zelfs geen land...............

marie daenen 30 november 2015 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7913461)
Als België een "postzegelland" is, wat is dan Vlaanderen? Ah, ja, het is zelfs geen land...............

Liever geen land dan een Belgisch postzegelland...

Witte Kaproen 30 november 2015 12:58

Citaat:

Dan moeten we dus ook geen transfers meer betalen aan de Franstaligen;-)

Boduo 30 november 2015 13:10

Citaat:

Belgie is een "grote" postzegel, Vlaanderen een kleine, Wallonië nog kleiner en over Broekzele zegt men: het is zo groot als de vingernagel op de pink v.e. baby.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be