Athelas |
8 december 2015 12:39 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi
(Bericht 7922095)
Persoonlijk vind ik dus onderzoek naar beperking van menselijke bijdrage vele malen belangrijker dan onderzoek naar 'hoe veel' de mens nu juist bijdraagt. Ik zou ook liever daar veel meer aandacht zien naar toe gaan van sceptici want het is vooral in de nu voorgestelde oplossingen door allerlei nouveau-hippies van groene bewegingen dat er van alles niet klopt. Oplossingen zoals het verbranden van houtpellets, en masse zonnepanelen, meer gas verstoken enz.
|
Daar ga ik mee akkoord. Alles wat je verbrandt, draagt bij aan het probleem. Of het nu gas, hout of biomassa is, maakt geen verschil. Wil je toch verbranden, zorg dan voor extra filters zoals bomen of installaties zoals je die hebt in vb duikboten.
Wat zijn je mogelijkheden: zorgen dat je minder energie nodig hebt (efficiëntie en verbruik remmen, aantal verbruikers), zorgen dat je propere energie maakt (hernieuwbare/kern) en zorgen dat je de lucht filtert.
Enerzijds hernieuwbare energie promoten maar dan bossen kappen en in de plaats daarvan wat parkjes maken... tjah... Auto's afschilderen als boeman maar wel import/export promoten en boten en vliegtuigen laten doen... :-(
Probleem is dat de groene lobby in het algemeen te links is om moeilijke gerichte beslissingen te maken zoals import export belasten (of quota opleggen aan winkels betreffende binnenlandse vs buitenlandse producten). Een beperking opleggen van aantal vliegtuigvluchten per jaar anders flink belasten? Belastingen op totaal verbruikte energie ipv enkel mensen te belasten op elektriciteit (tel alle kWh samen over ele, gas, etc).
Leg mensen op om hun tuinen groener te maken ipv alles dicht te betonneren.
Er zijn massa's mogelijkheden maar geen besluitvaardigheid.
Citaat:
Hierop moet de groene lobby keihard worden aangepakt i.p.v. tijd te verdoen met te discussiëren of de mens nu een iets grotere of iets kleinere bijdrage heeft. Deze discussie geeft de groene lobby trouwens te veel geloofwaardigheid, een doortastende discussie over bijvoorbeeld energievoorziening zou de meeste milieuorganisaties snel door het ijs doen zakken.
|
De groene lobby heeft naar mijn mening geen geloofwaardigheid. Enkel bedrijven zijn met milieu bezig omdat ze beseffen dat daar veel geld mee te verdienen valt.
|