Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De aanval op legaal wapenbezit wordt ingezet: terrorist had wapenvergunning (https://forum.politics.be/showthread.php?t=226309)

zonbron 1 december 2015 16:48

De aanval op legaal wapenbezit wordt ingezet: terrorist had wapenvergunning

http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aansl...rgunning.dhtml

Kenmerken van radicalisatie:

Over een wapenvergunning beschikken en/of geen TV kijken.

Bent ook U staatsgevaarlijk? :-P

AnarchoChristophe 1 december 2015 17:06

Vergunning voor een AK-47 zeker :roll:

Never let a good crisis go to waste...

zonbron 1 december 2015 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 7914662)
Vergunning voor een AK-47 zeker :roll:

Never let a good crisis go to waste...

Exactly.

zonbron 1 december 2015 17:15

Sukkelaar 3 december 2015 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7914675)

Is iets in de VS. Dit bestaat niet bij ons.

zonbron 3 december 2015 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7916330)
Is iets in de VS. Dit bestaat niet bij ons.

Hoezo? Gans Europa is toch een soevereine 'Defense Free Crime Zone voor Moslims' met empatische blanke broekkakkers die begrijpen dat Mohammed het in feite niet slecht bedoelde, moeilijke jeugd enzo...

Niets aan de hand. Massaal beentjes open en we integreren die enorm opgezwollen dikke teelballen van de zandbakkers toch. Doet U ook mee? Alvast een muntthee gegarandeerd tijdens de rustpause!

Peche 3 december 2015 09:15

Become a samoerai.
Of beter nog, Jedi.
Zoom zoom

Klein Licht 3 december 2015 16:22

De meest geslaagde aanval op legaal wapenbezit blijft toch die van Hans VT, die aantoonde dat eender welke zot legaal een wapen en munitie kon kopen

Daarna hebben ze het een beetje aangepast

zonbron 3 december 2015 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7916774)
De meest geslaagde aanval op legaal wapenbezit blijft toch die van Hans VT, die aantoonde dat eender welke zot legaal een wapen en munitie kon kopen

Daarna hebben ze het een beetje aangepast

Die Hans is me niet bekend. Verblijdt U me met een linkje of een paar woordjes uitleg?

Klein Licht 4 december 2015 10:21

Hoezo u niet bekend? De Belgische posterboy van de vrije wapendracht!

doremi 4 december 2015 10:43

Welke bewijzen zijn er dat legaal wapenbezit een effectief middel is in het verminderen van slachtoffers door illegaal wapenbezit in die mate dat ze de toegenomen slachtoffers door legaal wapenbezit (=bewezen correlatie) meer dan compenseren?

Voor zover ik bemerk bij schietincidenten in de US (toch nog het voorbeeld van uitgebreid legaal wapenbezit) is het uiteindelijk toch nog altijd één of andere agent of bevoegd persoon die de daders moet uitschakelen.

Klein Licht 4 december 2015 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doremi (Bericht 7917546)
Welke bewijzen zijn er dat legaal wapenbezit een effectief middel is in het verminderen van slachtoffers door illegaal wapenbezit in die mate dat ze de toegenomen slachtoffers door legaal wapenbezit (=bewezen correlatie) meer dan compenseren?

Voor zover ik bemerk bij schietincidenten in de US (toch nog het voorbeeld van uitgebreid legaal wapenbezit) is het uiteindelijk toch nog altijd één of andere agent of bevoegd persoon die de daders moet uitschakelen.

Er zijn natuurlijk zaken waarbij een alerte burger er in slaagt om een zot uit te schakelen, en het is de vraag hoeveel men daarmee wint tov de gigantische hoeveelheid extra doden die men veroorzaakt met vrij(er) wapenbezit.

Interessant in deze is dat de Amerikaanse wapenlobby heeft bekomen dat het voor hun overheid illegaal is om onderzoek te doen naar de dodelijke gevolgen van vuurwapens(-beleid). Het feit dat die lobby er actief voor pleit om geen onderzoek te doen, zou de wakkere burger toch tot nadenken mogen stemmen ;-)

http://www.mintpressnews.com/congres...olence/207237/

Boduo 4 december 2015 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doremi (Bericht 7917546)

Uitgebreid legaal wapenbezit is er ook in een land v.d. EU: Litouwen.
In Kaunas (+/- zo groot als A'pen) koop je gewoon een Kalasjnikov met alles erop & eraan in de winkel, naast café De Sportman.

zonbron 4 december 2015 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7917762)
Uitgebreid legaal wapenbezit is er ook in een land v.d. EU: Litouwen.
In Kaunas (+/- zo groot als A'pen) koop je gewoon een Kalasjnikov met alles erop & eraan in de winkel, naast café De Sportman.

Zalig. En mss verkopen ze in café De Sportman nog beter spul. :-P

zonbron 4 december 2015 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7917526)
Hoezo u niet bekend? De Belgische posterboy van de vrije wapendracht!

Sorry. Ik houd niet zoveel van posterjongens. VT was ik reeds glad vergeten uiteraard. Bedankt voor de info.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be